Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

directie/controller

directie/controller

Werkervaring interimmanager

2011 Accountmanager zorginkoop ziekenhuizen, Achmea
Vervanging in verband met ziekte en vacatures. Zorginkoper bij ziekenhuizen. Onderhandelingen namens zorgverzekeraar over zorginkoop A- en B-segment en DOT

2010 Directeur Research ; Sophia Kindergeneeskunde BV, 8 maanden.
Overbruggingsmanagement met als aanvullende opdrachten om de financiële sturing van de bedrijfsvoering en de researchprojecten in het bijzonder te verbeteren en het bewaken van het kwaliteitsbeleid en patiëntveiligheidsbeleid.

2010 Coach In voor Zorg,
Opstellen en uitvoeren Plan van Aanpak gericht op verbetering aansturing van Stichting Werkt voor Ouderen in Vlissingen. Coach voor directie en MT.

2009 – 2010 Manager EAD, Stichting Nieuwebrug, 10 maanden
Dagelijkse leiding aan dienst EAD, 10 fte
Mede-opsteller financieel herstelplan, verhogen kwaliteit managementrapportage, treasury, liquiditeitenstoom op peil houden

2006 -2009 Manager FEZ/ Manager P&O/(mede-)bestuurder, ISZ De Brug, 36 maanden,
Dagelijkse leiding afdeling FEZ, 7 fte, afdeling P&O, 3 fte
Ombuiging EAD van registratieve rol naar een bedrijfseconomisch expertise
centrum ter ondersteuning van het integraal verantwoordelijke management.
Aansturing afdeling P&O. Verbetertraject ingezet om van bepalende naar faciliterende rol te gaan.
Co-producent cultuurtraject/financieel herstelplan, sparringpartner MT en RvB, (mede-)bestuurder en plaatsvervanger RvB bij afwezigheid.

2006 Projectleider, Zuwe Hofpoortziekenhuis, 7 maanden
Diverse projecten:
Onderzoek naar centralisatie en samenvoeging financiële afdelingen.
Verbeterplan financiële afdeling opstellen om vertrouwen in de afdeling te
herstellen.
Coachen bedrijfseconomisch medewerkers.

2006 Manager FI&C, Zuwe Hofpoortziekenhuis , 5 maanden.
Dagelijkse leiding en advisering financiën, informatisering en control, 35 fte,. Functie waarnemen i.v.m. sabbatical huidige manager.

2005 – 2006 Voorzitter stuurgroep, Isala Klinieken, 12 maanden
Organisatiebreed project gericht op het verbeteren van het registratie en
facturatieproces.

2004 – 2005 Manager Financiële Zaken & ICT, Isala Klinieken, 12 maanden
Dagelijkse leiding en aansturing stafafdeling financiën en ICT, 160 fte
Verantwoordelijk voor opstellen en implementeren herinrichtingsplan
Stafafdeling.

2004 Manager centrale administratie, SiZa Dorp Groep, 6 maanden
Dagelijkse leiding en aansturing centrale administratieve afdelingen, 18 fte
Coördineren opstellen jaarrekening.
Implementatie treasurybeleid, verbeteren werkprocessen, implementatie
planning & controlcyclus.

2002 – 2003 Manager FB&I, Ziekenhuis Gelderse Vallei, 14 maanden
Dagelijkse leiding en aansturing stafafdeling financiën en ICT, 50 fte
Mede-opsteller herstelplan/aanvraag vermogenssteun i.s.m. zorgverzekeraars
bij CTG; coördineren opstellen begroting, jaarrekening en nacalculaties

2002 Controller, Stichting ZALV, 6 maanden
Opzetten en invoering financiële administratie in eigen beheer; opzetten
kostprijsadministratie, invoering budgettering, verantwoordelijk voor opstellen
begroting, jaarrekening en nacalculatie.

2000 – 2001 Diverse functies (hoofd bedrijfsadministratie, hoofd bedrijfseconomisch
bureau, manager stafafdeling FA&I), Vincent van Gogh Instituut (APZ),
20 maanden
Dagelijkse leiding en aansturing afdelingen, 30 fte
Implementatie en bewaking voortgang financieel herstelplan; implementatie
decentraal middelenmanagement

1999 HEAD, ’t Lange Land Ziekenhuis, 5 maanden

1998 – 1999 Financieel analist, Saamvliet, 17 maanden


Werkervaring in vaste dienst
1996 – 2008 zelfstandig gevestigd als accountant

1985 - 1996 gewerkt bij diverse accountantskantoren o.a. Walgemoed en KPMG

Opleiding interimmanager

2005 - 2009 Bedrijfskunde, Radboud Universiteit Nijmegen, behaald
2005 Leergang interim management & organisatieadvies, SIOO, Utrecht
1993 - 1995 Certificerende bevoegdheid accountant, Vedaa Den Haag, behaald
1990 - 1992 Accountant-Administratieconsulent, NOvAA Den Haag, behaald
1986 – 1990 Staatspraktijkdiploma voor Bedrijfsadministratie (SPD), behaald

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik ben te typeren als stabiel, betrouwbaar, integer, no-nonsens, ambitieus en loyaal. Nieuwe of veranderende situaties overzie ik snel door mijn sterke analytische en conceptuele vaardigheden, ik ben in staat om snel te schakelen, ik durf mijn nek uit te steken en neem besluiten in het belang van de organisatie.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

Overig

Nevenfuncties

2010- heden Bestuurslid Stichting Visiteclowns
De stichting heeft als doel het meewerken aan het welbevinden van
(demente) ouderen door middel van clownerie.

2010 –2012 Bestuurslid Stichting Circus Poehaa voor Circustheater
De stichting heeft als doel het bevorderen van kunstzinnige vorming in het
algemeen en circustheater in het bijzonder

2002 – 2010 Bestuurslid Stichting Edu-Art Gelderland, circa 50 fte
De stichting heeft als doelstelling de bevordering van cultuureducatie in
het primair en voortgezet onderwijs. In de afgelopen jaren heeft onder mijn
aanvoering een heroriëntatie op het werkveld en de inzet van kennis en
kunde plaatsgevonden resulterend in een reorganisatie. De aanvankelijk
kwakkelende organisatie werkt inmiddels met een positief exploitatieresultaat
en een gezonde eigenvermogenspositie.

1996 – 2006 Deelnemer accountantsspreekuur Kamer van Koophandel Arnhem


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: