Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financial business controller/analyst

Financial business controller/analyst

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
Februari 2008 tot heden: Business Controller – ING Retail/Change Management
Werkzaamheden:
- Bewaken van het budget en forecast van de kosten van inhuur van derden;
- Inrichten en implementeren van het cost allocation model. Middels dit model belasten we de kosten van inhuur van derden door aan de verschillende TANGO afdelingen (op basis van geschreven projecturen in Clarity);
- Maandelijkse doorbelasting van de kosten van externen (inhuur van derden) aan verschillende commerciële onderdelen van ING Retail (CM en TANGO afdelingen);
- Bepalen van de maandelijkse transitorische posten van de kosten van inhuur van derden;
- Periodieke controle van de financiële transacties op de afdelingskostenplaatsen;
- Medeverantwoordelijk voor de inrichting van de financiële afdeling van ING Retail/Change Management;
- Definiëren en beheren van een efficiënt besturingsmodel gericht op het ondersteunen van het management;
- Analyseren, adviseren en ondersteunen van het management ten aanzien van financieel georiënteerde en operationele vraagstukken en problemen;
- Optimaliseren van de administratieve organisatie en interne controle;
- Zorgdragen voor de correcte uitvoering van het purchase-to-pay proces van inhuur van derden;
- Vertalen van informatiebehoefte naar nieuwe rapportages en overzichten;
- Operationeel, functioneel en technisch beheer van diverse databases;
- Opstellen, analyse en rapportage van:
o de realisatie en forecast rapportage van de kosten van inhuur van derden
o de performance evaluatierapportage voor intern personeel
o de productiviteit en declarabiliteit intern personeel
o de maandelijkse KPI rapportage
o Urenverantwoording interne en externe medewerkers
o diverse (ad hoc) analyses
- Ondersteunen van de gebruikers van diverse databases en software tools;
- Ervaring met de volgende tools: Business Objects/Clarity/Visio/Access/Excel.

November 2006 – Januari 2008: Business Analyst Financial Reporting – Finace Service Center
Werkzaamheden:
- Het opzetten van een managementinformatie systeem conform de definities van Shell Nederlandse Verkoopmaatschappij (SNV);
- Medeverantwoordelijk voor de implementatie van QlikView - de nieuwe managementinformatie tool;
- Vertalen van informatiebehoefte van interne afdelingen, management en directie naar rapportages en overzichten;
- Ontwikkelen van managementinformatie in QlikView;
- Definiëren en uitwerken van een nieuw besturingsmodel;
- Definiëren en uitwerken van een nieuw P&C Cyclus planningoverzicht;
- Opstellen van het medewerker- en klanttevredenheidsonderzoek;
- Rapporteren van het klanttevredenheidsonderzoek;
- Doorlichten van het SLA en het doen van verbetervoorstellen;
- Het informatievoorzieningproces doorlichten en daar waar mogelijk efficiënter maken;
- Participeren in projecten;
- Gevraagd en ongevraagd ondersteuning leveren aan collega\\\'s;
- Fungeren als aanspreekpunt bij QlikView, Excel en Access vraagstukken;
- Ervaring met de volgende tools: SAP/QlikView/Access/Excel/Word.

Maart 2006 – Oktober 2006: Financieel Analist – Solectron Nederland
Werkzaamheden:
- Opstellen en analyseren van het Value Add Report. Het rapport toont de brutomarge per verkocht artikel;
- Automatiseren van het Value Add Report in MS Access;
- Verzameling en verwerking van financiële data in de Access toepassing;
- Financiële controle van de inkomende en uitgaande goederenstromen;
- Boeken van de inkomsten- en kostenreserveringen (accruals);
- Fungeren als gesprekspartner van de Program Managers van de programma’s IBM, HP en Brocade;
- Fungeren als gesprekspartner van de Baan-ontwikkelaars bij de overgang van SAP naar Baan;
- Diverse bestaande rapportages geschikt maken aan de nieuwe rapporten uit Baan;
- Controleren van de uitgaande facturen;
- Analyseren van de verschillende prijsboeken in het systeem en deze up-to-date houden;
- Ontwikkelen van een tool waardoor het bedrijf beter inzicht krijgt in de prijzen en sneller kan reageren bij eventuele prijsstijgingen.
- Doorlichten van het informatievoorzieningproces en daar waar mogelijk efficiënter maken;
- Het maken van diverse ad-hoc rapportages;
- Ervaring met de volgende ERP-pakketten: Baan, SAP en Oracle.

Mei 2004 – Februari 2006: Management Accountant bij Fortis Merchant Banking
Bij afdeling Performance Management was ik werkzaam als Management Accountant.
Werkzaamheden:
- Ontwikkeling, beheer en op kwartaalbasis rapporteren van het Economic Profitability Realised rapportage (EPR);
- Ontwikkeling, beheer en op maandbasis rapporteren van het Customer Profitability Analysis rapportage (CPA);
- Verzameling en verwerking van financiële data in MS Access;
- Bijdrage leveren aan het groepsresultaat van de afdeling Performance Management.
- Het informatievoorzieningproces doorlichten en daar waar mogelijk efficiënter maken;
- Participeren in projecten die gericht zijn om de financiële en management accounting informatie uit een geïntegreerde financiële informatiebron te trekken;
- Knelpunten bespreken en zorg dragen voor de oplossing hiervan;
- Ervaring met de volgende tools: Excel/Word/Access/Business Objects/Gentia en Emulator.

Maart 2003 – Januari 2004: Medewerker Debiteuren bij CSS Telecom
Werkzaamheden:
- Reduceren van het debiteurensaldo waarbij ik zowel telefonisch als schriftelijk contacten onderhield met klanten;
- Passende oplossingen bedenken ter verbetering van het debiteurenproces;
- Onderhouden van de debiteuren database;
- Periodieke managementrapportages maken voor de controller.

Januari 2003 – Februari 2003: IT Consultant bij UPC
Werkzaamheden:
- Extra functionaliteit bouwen in het Installatieregistratie en -Rapportage programma. Dit programma wordt door de contractors gebruikt om het facturatie proces te versnellen;
- Het verzorgen van de documentatie.

Februari 2002 – December 2002: Acceptatietester SAP bij CSS Holding
Ik was verantwoordelijk voor het begeleiden van de gebruikers gedurende acceptatietests van diverse modules van SAP 4.6. De volgende punten hoorden bij mijn werkzaamheden:
- Testen van ontwikkelde SAP modules (facturatie, urendeclaratie, personeelsadministratie, inkoop, verkoop, debiteuren, crediteuren);
- Testscenario’s maken voor de verschillende SAP modules;
- Begeleiden van de gebruikers gedurende acceptatietests van diverse modules van SAP;
- Vertalen van de gebruikerswensen aan de SAP ontwikkelaars;
- Verlenen van support gedurende de ingebruikname van het nieuwe informatiesysteem aan de gebruikers;
- Het verzorgen van de documentatie.

Mei 2001 – December 2001: IT Consultant bij ING-Barings Credit Risk Management (CRM)
Voor afdeling Credit Risk Management (CRM) van ING Barings was ik verantwoordelijk voor het verhuizen van het dagelijkse rapportageproces naar afdeling Credit Risk Management.
Daarnaast waren de werkzaamheden onder andere:
- Het maken van dagelijkse rapportages;
- Ontwikkelen van een rapportagesysteem in Access;
- Het verzorgen van de documentatie;
- Trainingen geven aan collega’s.

Maart 2000 – April 2001: ICT Consultant bij AXINED
Ik was werkzaam op een afdeling waar Point of Sales (kassasystemen) binnen een Microsoft/Visual Basic-omgeving ontwikkeld worden.
Mijn werkzaamheden waren onder andere:
- Beheren van kassasystemen;
- Steunpunt voor de afdeling Servicedesk;
- Het verzorgen van de documentatie.

Maart 1999 – Februari 2000: Administratief Medewerker bij Arbeidsvoorziening Rijnmond
Arbeidsvoorziening Rijnmond is de controlerende instantie van alle arbeidsbureaus in de regio Rijnmond. Mijn werkzaamheden waren onder andere:
- Het verwerken van uitgaande facturen in het administratiesysteem;
- Aanmaken/versturen van facturen.

Juni 1998 – December 1998: Administratief Medewerker bij Groenservice Zuid Holland
Bij dit bedrijf waar verschillende administraties van recreatiegebieden uit de regio Zuid Holland zijn samengevoegd was ik werkzaam op de financiële afdeling. Hier werd de gehele administratie bijgehouden van diverse recreatiegebieden. Ik was verantwoordelijk voor de verwerking van de administratie van enkele gebieden.
Mijn werkzaamheden waren onder andere:
- Het verwerken van inkomende en uitgaande facturen in het administratiesysteem;
- Aanmaken/versturen van facturen;
- Debiteurenboekhouding;
- Crediteurenboekhouding.

Opleiding interimmanager

Vooropleidingen:
1998 t/m 2004 HEAO-BE, Hogeschool Rotterdam
1991 t/m 1995 MEAO-BA, Albeda College, Rotterdam
1987 t/m 1991 MAVO, Wolfert van Borselen, Rotterdam

Vakinhoudelijke opleidingen:
2009 – Clarity (ING)
2007 – Qlikview Enterprise (Qliktech)
2001 – Oracle SQL (5Hart)
2001 – Procedural Language/SQL (5Hart)
2000 – Mastering MS Visual Basic 6.0 Development (TrippleP)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Consultancy, advisering, finance, inrichting processen, controlling, analyse, automatisering, training

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Turks

Overig

Mustafa is een ervaren financial met sterke IT affiniteit die in zeer uiteenlopende omgevingen en culturen opdachten heeft uitgevoerd op het gebied van business controle, analyse, management accounting, business intelligence, pakketimplementatie en software ontwikkeling.
Hij heeft bewezen een meerwaarde te bieden en snel verbeteringen en optimalisaties te kunnen leveren.

Branches:
Bank en verzekeringen, shared service center, logistiek, IT, telecom

Software kennis:
ERP: SAP, Baan, Oracle, Exact
BI: Qlikview, Business Objects
Projectenadministratie: Clarity
MS Office (Excel, Access, Word, Visio, etc)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: