Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager , projectmanager

Interim manager , projectmanager

Werkervaring interimmanager

Periode : 10-2010 t/m heden
Bedrijf : Nationale Nederlanden Particulieren, Den Haag
Functie : Project Manager
Referentie : Dhr. B. den Ouden, Programmamanager Change & IT, telefoonnummer op aanvraag

• Verantwoordelijk voor het managen van het project “ING Auto.be Recovery”. Het betreft een internet autoverzekeringsproduct dat door ING Bank België op de markt wordt gebracht waarvoor het verzekeringstechnische risico is ondergebracht bij Nationale Nederlanden in Den Haag. Voor dit product gold dat het rendement onvoldoende is en om die reden is het recovery project gestart. Dit project had als doel om het rendement van het product te verbeteren met respect voor het Belgische verkoopkanaal.


Periode : 1-2009 t/m 9-2010
Bedrijf : Syntrus Achmea
Functie : Interim Team Manager Pensioenservices APF / SPPF
Referentie : Ir. J. Blonk, Directeur OPF, telefoonnummer op aanvraag
Referentie : Dhr. B. Lindeman, Senior Manager Operations, telefoonnummer op aanvraag

• Verantwoordelijk voor de totale administratie voering van de pensioenfondsen van AkzoNobel en Schering Plough.
• Verantwoordelijk voor de begeleiding van het transitieproces van de werkzaamheden van het team van Apeldoorn naar Tilburg.
• Aansturing van een team van 16 – 20 Pensioenspecialisten.
• Zitting hebben in het MT van OPF, rapporterend aan de Directeur OPF.
• Zitting hebben in de stuurgroep Migratie APF / SPPF (migratie van pensioen administratie systeem SAP naar Maia).
• Verantwoordelijk voor:
o Aansturing, begeleiden en coachen van de medewerkers van de afdeling.
o Het voeren van HR management voor de medewerkers van de afdeling.
o Het verzorgen van persoonlijke ontwikkelingsplannen (waarbinnen ook de vertaling naar opleidingsplannen is opgenomen), functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken.
o Het verzorgen van de werving en selectie van zowel interne als externe medewerkers.
• Managen van verschillende projecten.



Periode : 4-2010 t/m heden
Bedrijf : Syntrus Achmea
Functie : Interim Team Leider Implementaties

• Verantwoordelijk voor het team Implementaties bestaande uit Implementatie Specialisten (8 medewerkers) en Implementatie Managers (6 medewerkers).
• Verantwoordelijk voor:
o Begeleiden en coachen van de medewerkers van de afdeling Implementaties.
o Het voeren van HR management voor de medewerkers van de afdeling Implementaties.
o Het verzorgen van persoonlijke ontwikkelingsplannen (waarbinnen ook de vertaling naar opleidingsplannen is opgenomen), functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken.



Periode : 9-2007 t/m 12-2008
Bedrijf : VGZ zorgverzekeraar binnen UVIT (Univé, VGZ, IZA en TRIAS)
Functie : Interim Manager Proces Ontwikkeling en Beheer (POB), cluster Polis en Financiële Processen (PFP)
Referentie : Dhr. Will Slenders, Hoofd POB, telefoonnummer op aanvraag

• Aansturing van een team van 25 Proces Ontwikkelaars en Project Managers.
• In gang zetten en managen van veranderingsprocessen binnen de afdeling, pro-actief ipv reactief handelen.
• Zitting hebben in het MT van POB, rapporterend aan het hoofd van POB.
• Verantwoordelijk voor:
o Aansturing, begeleiden en coachen van de medewerkers van de afdeling.
o Het voeren van HRM management voor de medewerkers van de afdeling.
o Het verzorgen van persoonlijke ontwikkelingsplannen (waarbinnen ook de vertaling naar opleidingsplannen is opgenomen), functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken.
o Het verzorgen van de werving en selectie van zowel interne als externe medewerkers.
• Zitting hebben in het MT Verzekerden Administratie als linking pin tussen de Business en PFP.
• Vorm geven aan het opzetten van een nieuwe Informatie Management afdeling binnen UVIT (samenvoegen van verschillende afdelingen binnen UVIT).
• Managen van verschillende projecten.



Periode : 6-2007 t/m 8-2007
Bedrijf : ING Bank België
Functie : Vervangend Programma manager / Projectmanager voor het project \\\\\\\\\\\\\\\"ING Auto\\\\\\\\\\\\\\\"

• Aansturing van het team van projectmanagers.
• Project management over het project \\\\\\\\\\\\\\\"Cross border performance testen\\\\\\\\\\\\\\\".



Periode : 12-2005 t/m 4-2007
Bedrijf : Equens Nederland (Voorheen Interpay Nederland)
Functie : Interim Team Manager Connectivity Management

• Aansturing van het team van Functioneel Beheerders, Servicedesk medewerkers en Aansluitcoördinatoren.
• In gang zetten en managen van veranderingsprocessen binnen de afdeling, pro-actief denken in plaats van reactief handelen.
• Onderhouden van contacten met externe leveranciers.
• Zitting hebben in het MT van Systems & Connectivity, rapporterend aan de Manager Systems & Connectivity.
• Verantwoordelijk voor:
o Aansturing, begeleiden en coachen van de medewerkers van de afdeling.
o Het voeren van HRM management voor de medewerkers van de afdeling.
o Het verzorgen van persoonlijke ontwikkelingsplannen (waarbinnen ook de vertaling naar opleidingsplannen was opgenomen), functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken.
o Het verzorgen van de werving en selectie van zowel interne als externe medewerkers.
• Projectmanager voor deelproject van I-Connect 2. Dit is een programma waarin een nieuw pakket werd geïmplementeerd voor inzenden van diverse soorten bestanden gebaseerd op Europese standaarden zoals SEPA gebruik makend van internationale standaarden voor file transport.



Periode : 6-2004 t/m 10-2005
Bedrijf : Wolters Kluwer België
Functie : Projectmanager afdeling Public

• Projectmanager voor het op de markt brengen van nieuwe internet producten, tevens voor het migreren van bestaande producten (van CD-Rom of papieren uitgaven) naar internet producten.
• Bezig geweest met de volgende projecten:
o XIO: een internet product voor het beschikbaar stellen van praktische informatie, wetgeving en jurisprudentie voor welzijnswerkers.
o SOKA: een internet product als vervanger van een CD-Rom product waarin alle adresgegevens en organisatiestructuren van de welzijnsector zijn ondergebracht.
o E-Wetgeving: een internet product voor de gemeentelijke overheden waarin de wetgeving rond deze overheden ter beschikking wordt gesteld.
o Postal: een applicatie waarmee wetgeving en rechtspraak met betrekking tot de politie te beschikking wordt gesteld
• Verantwoordelijk voor:
o Aansturen van projectteamleden
o Het opzetten van de concepten
o Uitwerken marketing strategie



Periode : 9-2003 t/m 5-2004
Bedrijf : Interpolis Pensioenen Tilburg
Functie : Projectleider afdeling Business Support
Referentie : Ir. J. Blonk, Manager Pensioenbeheer, telefoonnummer op aanvraag

• Projectleider releases/bevindingen bij de implementatie van een nieuw pensioen administratiesysteem (MAIA).
• Opzetten van nieuwe systematiek rondom releasemanagement.
• Implementatie van Augeo Intelligent Planner (projectplanning en tijdregistratie systeem) voor de vestiging Tilburg van Interpolis Pensioenen Tilburg.



Periode : 6-2002 t/m 8-2003
Bedrijf : Interpolis Pensioenen Tilburg
Functie : Interim Manager afdeling Business Support
Referentie : Ir. J. Blonk, Manager Pensioenbeheer, telefoonnummer op aanvraag

• Aansturing van het team van Releasemanager, Pensioen engineers, Functioneel beheerders, Gebruikersondersteuners, Procesondersteuners en Projectleiders. Deze afdeling bestaat uit 30 interne en 9 externe medewerkers.
• In gang zetten en managen van veranderingsprocessen binnen de afdeling, pro-actief denken ipv reactief handelen.
• Implementatie van Releasemanagement.
• Implementeren van Wijzigingsbeheer.
• Coördinatie van het wijzigingsbeheer proces ten behoeve van interne klanten.
• Aansturing van implementatietrajecten voor nieuwe en gewijzigde contracten.
• Onderhouden van contacten met externe leveranciers.
• Analyseren en verbeteren van de bestaande processen.
• Zitting hebben in het MT Pensioenbeheer, rapporterend aan de Manager Pensioenbeheer.
• Verantwoordelijk voor:
o Aansturing, begeleiden en coachen van de medewerkers van de afdeling.
o Het voeren van HRM management voor de medewerkers van de afdeling.
o Het verzorgen van persoonlijke ontwikkelingsplannen (waarbinnen ook de vertaling naar opleidingsplannen was opgenomen), functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken.
o Het verzorgen van de werving en selectie van zowel interne als externe medewerkers.
o Het opzetten en implementeren van gewijzigde organisatie structuren.
o Het verdelen van de werkzaamheden over de medewerkers (zowel intern als extern). Hierbij ook bepalen of de werkzaamheden door in- of externen uitgevoerd konden worden. Indien externen dan toezien op efficiënte inzet van deze externe medewerkers met de waarborging dat de kennis ook bij interne medewerkers komt te zitten.
o Zorg dragen dat de kennis van verschillende applicaties verdeeld wordt over meerdere personen met als doel beperken van risico ivm kennis bij slechts 1 persoon en ook om de medewerkers breder georiënteerd te krijgen (houden van uitdagingen).
o Het op een mensgerichte wijze, veranderingen doorvoeren en het niveau (zowel kwalitatief als kwantitatief) omhoog brengen.
o Uit laten voeren van projecten door andere afdelingen. Optreden als opdrachtgever.
Periode : 10-2001 t/m 5-2002
Bedrijf : Interpolis Pensioenen Tilburg
Functie : Interim Manager afdeling ICT Beheer & Exploitatie

• Aansturing van een team van Technisch beheerders, Applicatie beheerders en Functioneel beheerders.
• Binnen de ICT afdeling Beheer een uitgebreide reorganisatie uitgevoerd. Dit behelsde het samenvoegen van de afdelingen Beheer en Infra met een totale capaciteit van 23 medewerkers waarvan twee afdelingshoofden. De afdeling opgedeeld in drie teams (Functioneel Beheer, Applicatie Beheer en Technisch Beheer) met elk een aanspreekpunt. De bezetting van de afdeling teruggebracht naar 13 medewerkers, door het herplaatsen van interne medewerkers en het overdragen van taken van externe aan nieuw geworven interne medewerkers.
• Binnen de afdeling een start gemaakt met een cultuurverandering: een omslag van een starre, gesloten, vaste procedures hanterende afdeling naar een flexibele, samenwerkende, door procedures geleide afdeling.
• Releasematig werken geïmplementeerd binnen Interpolis Pensioenen Tilburg.
• Zorggedragen voor het opzetten van een degelijke werkbesturing in de vorm van o.a. afdelingsoverleggen, werkoverleggen en bilaterale overleggen.
• De afdeling Ontwikkeling opgenomen in de afdeling Beheer & Exploitatie binnen het team van de applicatiebeheerders.
• Outsourcing verzorgd van de complete Unix infrastructuur en applicatief beheer van de Progress applicaties aan CMG.
• Verantwoordelijk voor:
o Aansturing, begeleiden en coachen van de medewerkers van de afdeling.
o Het voeren van HRM management voor de medewerkers van de afdeling.
o Het verzorgen van persoonlijke ontwikkelingsplannen (waarbinnen ook de vertaling naar opleidingsplannen was opgenomen), functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken.
o Het verzorgen van de werving en selectie van zowel interne als externe medewerkers.
o Het verdelen van de werkzaamheden over de medewerkers (zowel intern als extern). Hierbij ook bepalen of de werkzaamheden door in- of externen uitgevoerd konden worden. Indien externen dan toezien op efficiënte inzet van deze externe medewerkers met de waarborging dat de kennis ook bij interne medewerkers komt te zitten.
o Zorg dragen dat de kennis van verschillende applicaties verdeeld wordt over meerdere personen met als doel beperken van risico ivm kennis bij slechts 1 persoon en ook om de medewerkers breder georiënteerd te krijgen (houden van uitdagingen).
o Het op een mensgerichte wijze, veranderingen doorvoeren en het niveau (zowel kwalitatief als kwantitatief) omhoog brengen.



Periode : 04/1998 tot 09/2001
Bedrijf : Software huis
Functie : Directeur, consultant

• Vanaf april 1998 een software bedrijf opgezet op het gebied van AS/400 en heb me daarin bezig gehouden met de dagelijkse leiding en aansturing van ongeveer 25 medewerkers. Dit op zowel inhoudelijk als HRM gebied alsmede de afhandeling van het plaatsen van de medewerkers bij opdrachtgevers.


Gegevens van voor april 1998 zijn op verzoek beschikbaar.

Opleiding interimmanager

HAVO
HEAO Bedrijfskundige Informatica (BI)

Effectief presenteren
Vergadertechnieken
Coaching
Leiderschap: dirigeren of coachen
Professioneel leiderschap
Prince 2 Foundation (gecertificeerd)
BISL

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: