Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

sales & marketing manager

sales & marketing manager

Werkervaring interimmanager

(08/09/2008-07/03/2009) bij Junkers NV, Aartselaar (Bosch Thermotechniek, gespecialiseerd in verwarmingstechnieken) als nationaal salesmanager

doel project : competentieontwikkeling & coachen van de Technische afgevaardigden (8)

methode : voeren van intake-gesprekken
meevolgen van verkoopsgesprekken op het terrein
opstellen van een change management traject
salesplan in lijn met de strategie uitgewerkt en gepresenteerd.
eerste fase opgestart

Reden van vertrek : functie werd geschrapt na overname door Bosch op 18/12/2008.


(27/5/05- 6/7/2008) bij Livios N.V., Hasselt (internetreclame-sector : gespecialiseerd in de informatieverschaffing naar de particulier (ver)bouwer via internet) als verkoopsleider

-Uitstippelen van het commercieel beleid (print en internet reclame)en controle op de uitvoering ervan
-Verkoopacties uitwerken ism een extern call center
o ter ondersteuning van de marketingacties.
o voor een maximale efficiënte agendaplanning van de accountmanagers
-implementatie CRM Microsoft 3.0
-Marktanalyse en prijsbepaling


Realisaties :

Omzetstijging van >20 % op 1,5 jaar tijd met een volledig nieuwe salesploeg.
Behalen van het globaal target

(1/10/2000- 26/5/05) bij Care4Cars N.V *., Hasselt (dienstensector : plaatsen van autoruiten, telematica, gps, alarm, radio, gsm) als verkoops-en franchisemanager

-Nationaal key-account management, opbouwen van nieuwe duurzame B2B-relaties
-Contacten met externe leveranciers i.v.m. aankoop, negotiëren van SLA’s
-Organiseren van maandelijkse vergaderingen inzake technische ontwikkelingen en het opvolgen van de filiaalresultaten (17 vestigingspunten)

Realisaties :
uitbouwen van een efficiënt functionerende administratie zijnde facturatie, klantenbeheer en debiteurenopvolging
Erkenning als gespecialiseerde partner bij verzekerings- en leasingmaatschappijen
Uniforme prijsstrategie voor de ganse keten & goede margebeheersing

(1/10/1986-30/9/2000) bij Carglass *N.V., Hasselt (dienstensector : plaatsen van autoruiten)

1/10/1996-30/9/2000 als Pricing manager

-Uitwerken, implementeren en realiseren van een nieuwe prijsstrategie
-Organiseren en analyseren van een marktstudie via Mystery calling
-Maandelijks presenteren en verdedigen van het resultaat
-Lid van het Euro-team voor de implementatie van de Euro in 2000

Realisatie :

Stabiliseren en verbeteren van de marge met 5 % op 3 jaren

1/9/98-31/12/1998 als Customer Service Manager

-Herbekijken van de werkprocedures en terugkoppeling naar de verschillende diensten,
-Optimaliseren van de klantentevredenheid B2C & formuleren van verbeteringsvoorstellen
-Aanstellen van technische experts & opvolgen van de bestekken
-Opvolgen van de klachtendossiers wat betreft uitbetalingen en doorstortingen van schadeclaims

Realisatie :

Op 4 maanden tijd een chaotische afdeling herleid tot een efficiënt, klantgerichte afdeling
Zoeken, rekruteren en opleiden van een geschikte kandidaat voor de customer service dienst.

1/10/1991-31/9/1996 als Call center manager

-Bepalen en opvolgen van performance skills/agent, definiëren van KPI’s voor 19 operators.
-Uitzoeken, vergelijken en implementeren van een nieuw ACD- telefooncentrale.
-Aanwerven, opleiden, motiveren en evalueren van de verschillende agenten.
-Organiseren en voorzitten van maandelijkse afdelingsmeetings & participeren aan regiomeetings voor de filiaalhouders (40).

Realisaties :
Opzetten van het 24/24 h - 7/7 dagen - ploegensysteem
Optimaliseren van de telefoon performantie met 20 %

Etc….


Studies

1996-1998 : Open universiteit van Sittard(Nederland), modulair
· “Financiële Instellingen en Markten”
· “Balans- en resultatenrekening”
· “Principles of corporate Finance”

1980-1982: Vrije normaalschool te Tongeren
: regentaat Nederlands -Engels HOKT

1974-1980 : Vrij technisch instituut te Hasselt
: Economie -moderne talen A2






Softwarekennis: Windows Xp, MS Word, Excel, Powerpoint, Internet Explorer, Outlook,
Palm Source (agendabeheer),
Microsoft 3.0 CRM
Bedrijfsspecifieke pakketten : Informex-Audatex, helpdesk- applicatie van Carglass,


Opleiding interimmanager

Bijkomende opleidingen

Onderhandelen voor managers aan de UAMS te Antwerpen : febr. 2002
Werken met mensen door Walter Ghys via “Kluwer” : maart 2007
Projectmanagement in een multi-projectorganisatie : 4-daagse november 2008

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

· Meerdere jaren praktijk ervaring in management & projectleiding binnen de automobiel en bouwsector, sterke affiniteit met techniek
· Luistervaardig bemiddelaar, vlot in afsluiten van contracten met klanten en leveranciers van alle slag- SLA’s.
· Sterk in observeren, voeren van intake-gesprekken, diagnose stellen en rapporten uitwerken. No-nonsens aanpak
· Werkt graag taakgericht en volgens planning, waardoor het eindresultaat behaald wordt.
· Beheersen van tijdsduur (liefst trajecten van 6 maanden), budget, inzet van mensen & kwaliteitsgericht
· Participerend in het maken van strategische keuzes. Werkt graag met specialisten en blinkt uit in team leiderschap.
· Gedreven verantwoordelijke met business focus en doorzettingsvermogen en een lange termijn visie in een B2B-omgeving.
· Ondernemend en dynamisch persoon


Talenkennis interimmanager

Vaardigheden :
Nederlands : moedertaal
Frans : goed spreken en begrijpen
Engels : goed spreken en begrijpen
Duits : Schoolkennis

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: