Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR Professional

HR Professional

Werkervaring interimmanager

09/08 – heden Directeur / mede-eigenaar
prestaties: opzetten van het bedrijf
09/08 – 04/09 De Belvertshoeve, P&O functionaris a.i.
prestaties: opzetten van het Personeelsbeleid, certificering HKZ
05/07 – 09/08 The Value Company, Business Unit Directeur/ Human Value Manager
prestaties: opzetten van het Personeelsbeleid, opzetten van een business unit "Human Value"
07/06 – 04/07 SCA Hygiene Products Suameer, Human Resources Manager a.i.
prestaties: opnieuw neerzetten van de HR-rol binnen de organisatie
07/02 – 07/06 SCA Hygiene Products Tilburg, Human Resources Manager
prestaties: veranderen van de cultuur binnen de organisatie, verbeteren van de KPI's, verlagen van het ziekteverzuim, het goed laten verlopen van het sluitingsproces (zowel voor de organisatie als voor de medewerkers)
04/98 – 07/02 Stichting Zorg voor Ouderen Maasland, Personeelsfunctionaris
prestaties: het management en middenkader begeleid in de verandering van vraaggerichte naar aanbodgerichte organisatie
05/97 – 11/98 Thuiszorg, Administratief medewerker personele zaken
prestaties: het aansturen van uitzendbureaus in het invullen van de aanvragen
06/96 – 01/97 Kinderopvang Eindhoven, Personeelsconsulent
prestaties: het opzetten van een oproepkrachtenpool, het begeleiden van het "Melkert-project"

Functie: Ondernemer / Interim Human Resources Professional
Periode: 1 september 2008 – heden
Bedrijf: B.V.
Gevestigd te Waalwijk

Werkzaamheden:
• Opzetten van het bedrijf, maken van een business plan, corporate identity;




• Uitvoeren van opdrachten als Interim Human Resources Professional:
o Periode: 22 september 2008 – 1 februari 2009
o Bedrijf: De Belvertshoeve te Oisterwijk
o Werkzaamheden:
HKZ certificering;
Werving- en selectie;
Diverse taken als HR Adviseur.


Functie: Human Value Manager
Periode: 1 mei 2007 – 1 september 2008
Bedrijf: The Value Company
Gevestigd te ’s-Hertogenbosch

Binnen The Value Company gedurende 2007 werkzaamheden verricht in dienstverband.
De nadruk lag op het opzetten van een goed HR beleid.
De werkzaamheden behelsden:
• Ontwikkelen en uitvoeren van het personeels- en organisatiebeleid;
o Personeelsgids schrijven en onderhouden;
o Beschrijven van functies en opstellen salarishuis;
o Opzetten carrièrebegeleiding;
o Organiseren maandelijks overleg met alle medewerkers;
o Schrijven van de TVCourant.
• Adviseren en ondersteunen van directie en leidinggevenden m.b.t. het personeels- en organisatiebeleid, d.w.z.:
o Carrièrebegeleiding van de medewerkers;
o Optimaliseren competenties van de medewerkers;
o Werving en selectie.

Daarnaast vanaf januari 2008 gestart met het zelfstandig ondernemerschap voor The Value Company waarbij de nadruk lag op het opzetten en verder uitbouwen van de business unit HRM.

Werkzaamheden:
• Optuigen van een nieuwe business unit genaamd Human Value;
• Marketing & Strategie van Human Value.


Functie: Human Resources Manager
Periode: 1 juli 2006 – 16 april 2007
Bedrijf: SCA Hygiene Products Suameer B.V.
Gevestigd te Bergum (Friesland)

Werkzaamheden:
• Ontwikkelen van het personeels- en organisatiebeleid;
• Adviseren en ondersteunen van directie en leidinggevenden m.b.t. het personeels- en organisatiebeleid;
• Overleg met de ondernemingsraad;
• Begeleiden van medewerkers;
• Lid van nationaal P&O team t.b.v. ontwikkeling en uitvoering van P&O beleid binnen SCA Nederland;
• Verantwoordelijk voor het Arbobeleid;
• Uitvoeren van diverse taken op het gebied van communicatie, zoals verzorgen van mededelingen en het personeelsblad.

Als managementteamlid de opdracht gekregen om de HR rol te revitaliseren en daarnaast te ondersteunen in verbeteringsprojecten voor de totale fabriek.
Van 1 juli 2006 tot 1 januari 2007 de werkzaamheden verricht in dienstverband ter vervanging van de HR Manager. Zij besloot niet terug te keren in de functie.
Vanaf januari 2007 de functie ingevuld op interim-basis en gedurende de laatste twee weken de nieuwe HR Manager ingewerkt.


Functie: Human Resources Manager
Periode: 1 juli 2002 – 1 juli 2006
Bedrijf: SCA Hygiene Products Tilburg B.V.
Gevestigd te Tilburg

Werkzaamheden:
• Ontwikkelen van het personeels- en organisatiebeleid;
• Adviseren en ondersteunen van directie en leidinggevenden m.b.t. het personeels- en organisatiebeleid;
• Overleg met de ondernemingsraad;
• Begeleiden van medewerkers;
• Leidinggeven aan drie medewerkers (2 receptionisten en 1 opleidingscoördinator);
• Lid van nationaal P&O team t.b.v. ontwikkeling en uitvoering van P&O beleid binnen SCA Nederland;
• Verantwoordelijk voor het Arbobeleid;
• Uitvoeren van diverse taken op het gebied van communicatie, zoals het verzorgen van mededelingen en het personeelsblad.

In de periode van augustus 2005 tot 1 juli 2006 het sluitingsproces begeleid.
Als HR Manager een prominente rol in:
• Onderhandelingen sociaal plan;
• Uitvoeren sociaal plan;
• Samen met een outplacementbureau mensen begeleiden naar ander werk;
• Begeleiden van het totale proces van sluiting;
• Zorgdragen voor een goede afhandeling van de ontslagprocedure.
De fabriek bevond zich in een sterk concurrerende omgeving, gekenmerkt door overcapaciteit. Vanuit de rol als managementteamlid waren de werkzaamheden vooral gericht op het verbeteren van de prestaties van de fabriek en verlagen van de kosten.
In 2004 een reorganisatie doorgevoerd waarbij 20 van de 150 arbeidsplaatsen zijn komen te vervallen.


Functie: Personeelsfunctionaris
Periode: 1 april 1998 – 1 juli 2002
Bedrijf: Stichting Zorg Voor Ouderen Maasland
Gevestigd te Oss
Werkzaamheden:
• Adviseren en ondersteunen van clusterdirectie en leidinggevenden m.b.t. het personeels- en organisatiebeleid;
• Ontwikkelen van het personeels- en organisatiebeleid en deelname aan projectmatige activiteiten binnen de vakgroep P&O.


Functie: Administratief medewerker personele zaken
Periode: 13 mei 1997 – 1 november 1998
Bedrijf: Thuiszorg regio ’s-Hertogenbosch
Gevestigd te ‘s-Hertogengbosch

Werkzaamheden:

• Contracten en sollicitantenadministratie;
• Algemene correspondentie;
• Administratie opleidingen;
• Vervullen van tijdelijke vacatures d.m.v. het aansturen van uitzendbureaus.


Functie: Personeelsconsulent
Periode: juni 1996 – januari 1997
Bedrijf: Kinderopvang Eindhoven
Gevestigd te Eindhoven

Werkzaamheden:
• Opzetten en uitvoeren van het Melkertbanen-project;
• Werving en selectie;
• Contracten- en sollicitantenadministratie;
• Algemene correspondentie.
Augustus 1995 – juni 1996 stage op de personeelsafdeling




Opleiding interimmanager

1992-1997 Personeel en Organisatie diploma behaald, Fontys Hogescholen Eindhoven
1991-1992 VWO geen diploma
1986-1991 HAVO diploma behaald, Cobbenhagencollege Tilburg


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

evenwichtig, empathisch en gepassioneerd, doorzettings- en relativeringsvermogen.

Talenkennis interimmanager

Engels: goed in woord en geschrift
Duits: redelijk in woord en geschrift


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: