Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Food manager operation en algemeen

Food manager operation en algemeen

Werkervaring interimmanager

Opdrachtgever : Magic Light
Opdrachtformulering : Introductie nieuw food concept (snack)
Projectdoel : Pilot uitvoeren binnen de Nederlandse retail sector
Functienaam : Salesmanager
Projectduur : 12 Maanden
Periode : 2008
Acties
1. SWOT analyse maken en Plan van Aanpak voor de verdere strategische ontwikkeling van de activiteiten.
2. Promotionele activiteiten ontwikkelen en (laten) uitvoeren.
3. Marketingplan ontwikkelen en (laten) uitvoeren.
4. Acquisitie doen binnen de retail.
5. Inkoop en beheer van (technische) middelen en diensten.
Resultaten
Het concept is in een uitgebreide pilot fase binnen de Nederlandse retail sector geïntroduceerd. Op basis van de resultaten is de acquisitie verder uitgebreid naar België (2009) en de Scandinavische landen (2010).


Opdrachtgever : Banketbakkerij Maison Kelder, Den Haag
Opdrachtformulering : Reorganisatie semi-industrieel productiebedrijf
Projectdoel : Verliesgevendheid ombuigen naar winst
Functienaam : Verandermanager
Projectduur : 12 Maanden
Periode : 2006-2007
Acties
1. Introductie gedragscode, overlegstructuur en herpositioneren van afdelingsmanagers.
2. Reorganisatie financiële afdeling.
3. Coachtraject general manager, afdelingsmanager en locatiemanagers.
4. Acquisitie.
5. Introductie HRM beleid.
6. Diverse verbeterprogramma’s uitgevoerd t.b.v. de primaire processen.
Resultaten
Introductie adequaat leiderschap, medewerkers leren samenwerken en verliesgevendheid omgebogen
naar winst.


Opdrachtgever : JoVan Ltd.
Opdrachtformulering : Oprichten van een business unit in de Food branche (brood)
Projectdoel : Productie en verkoop van brood en snacks in het topsegment
Functienaam : Project manager
Projectduur : 12 Maanden
Periode : 2005
Project locatie : Sofia, Bulgarije
Acties
1. Missie vertalen naar marketingstrategie, meerjarenplan en doelstellingen.
2. Plan van Aanpak maken t.a.v. HRM, financiën en productie.
3. KSF en KPI bepalen en vertalen naar meetbare factoren.
4. Manager en medewerkers werven, selecteren en opleiden volgens Westers model.
5. Renovatie pand, equipement aankopen en opstarten.
6. Productontwikkeling, bench marketing en assortimentsbepaling.
Resultaten
Leverancier van brood en snacks voor expats, ambassades, ministeries and topsegment. Breakeven bereikt binnen 6 maanden


Opdrachtgever : De Rijke, Zwolle
Opdrachtformulering : Het bouwen van productie-unit inclusief alle voorzieningen, opstarten hiervan en
overdragen aan lokaal management.
Projectdoel : Kansarme jongvolwassenen een vakopleiding bieden.
Functienaam : Project manager
Projectduur : 12 Maanden
Periode : 2004
Project locatie : Sofia, Bulgarije
Acties
1. Locatieonderzoek, grondaankoop, selecteren architect en aannemer en vergunningaanvragen.
2. Aankopen equipement, inrichten, opstarten en overdragen lokaal management.
3. Manager en medewerkers werven, selecteren en opleiden volgens Westers model.
4. Lobbyen bij officiële instanties bedoeld om aandacht te krijgen voor hervormingsprojecten.
5. Strategie ontwikkelen en vertalen naar beleid en doelstellingen.
Resultaten
Productie-unit gerealiseerd en gestart met het sociale programma. Sociale doelen en businessactiviteiten
onder de noemer van “Business&Care” projecten onder de aandacht gebracht bij officiële instanties
waaronder de Nederlandse Ambassade en diverse Bulgaarse ministeries. Hiermee een basis gelegd voor
toekomstige hervormingsprocessen.


Werkgever Van Maanen B.V., Katwijk
Functie Manager operations
Periode 2002/2003
Taken en verantwoordelijkheden
1. Leidinggeven aan de afdelingen productie, receptie en P&O (120 fte).
2. Inkoop en beheer van goederen, diensten en middelen.
3. Verantwoordelijk voor de realisatie van de financiële doelstellingen.
4. Verantwoordelijk voor het beleid en de uitvoering hiervan.
5. Het doen van investeringen.

Aanvullende taken en prestaties
 Na een overname zijn vier productiebedrijven samengevoegd tot twee productiebedrijven. Mede door het herpositioneren van het afdelingsmanagement zijn meetbare synergievoordelen gerealiseerd binnen zes maanden.
 Door de aanhoudende groei van het productiebedrijf ontstond de noodzaak beide productie-plants samen te voegen tot een efficiënter geheel. Doelstelling hierbij is het ontwerpen van een productieplant van 5.000 m² (uitbreidbaar tot 10.000 m²) waar een breed ambachtelijk assortiment binnen een optimaal flexibele en efficiënte omgeving geproduceerd wordt.


Werkgever Van Maanen B.V., Katwijk
Functie Bedrijfsleider
Periode 1995/2001
Taken en verantwoordelijkheden
1. Leidinggeven aan de productieafdelingen (120 fte).
2. Beheer van goederen, diensten en middelen.
3. Verantwoordelijk voor de realisatie van de financiële doelstellingen.
4. Verantwoordelijk de uitvoering van het beleid
5. Het doen van investeringsvoorstellen.

Aanvullende taken en prestaties
 Een leiderschapstijl ontwikkeld waardoor medewerkers gestimuleerd, gemotiveerd en gemobiliseerd worden om de voortdurende veranderingen – als gevolg van de permanente groei van de organisatie – op de juiste wijze vorm en inhoud te geven.
 Substantieel bijgedragen aan het team dat verantwoordelijk was voor het ontwikkelen van het personeelsbeleid.
 Op operationeel niveau verschillende overnametrajecten begeleid.
 Diverse bouwkundige uitbreidingen voorbereidt en uitgevoerd.
 Implementeren van HACCP
 Diverse verbeterprogramma’s binnen de productie-plants gerealiseerd.
 Initiatiefnemer voor het formuleren van een mission statement, het helder krijgen van de focus en in het verlengde hiervan het te ontwikkelen beleid.


Werkgever Van Maanen B.V., Katwijk
Functie Afdelingschef
Periode 1989/1995
Taken en verantwoordelijkheden
1. Leidinggeven aan de broodafdeling.
2. Opleiden en begeleiden van leerlingen en stagiaires.
3. Verbetervoorstellen doen m.b.t. de afdeling.

Aanvullende taken en prestaties
Een opendag georganiseerd naar aanleiding van het jubileumfeest. Circa 5.000 bezoekers hebben deze opendag bezocht.

Onderwijservaring
Het beroeps – en volwassen onderwijs heeft altijd belangstelling bij mij gehad. Ik vind het leuk om kennis en ervaring over te dragen. Al op jonge leeftijd was ik als praktijkdocent verbonden aan de Volksuniversiteit Leiden, ik gaf les in de vaktechniek van broodbakken aan volwassenen (1981).
Na afronding van mijn lerarenopleiding aan de Pedagogisch Technische hoge school Amsterdam heb ik aan hetzelfde instituut deeltijd les gegeven aan HBO studenten, een interessante en leerzame periode (1996). Enige jaren later heb ik samen met enkele vakgenoten een praktijkboek geschreven voor het Teylingen college te Voorhout voor de afdeling consumptief.
In opdracht van het kennis centrum voor de sectoren horeca, bakkerij, reizen en recreatie heb ik deelgenomen in een projectgroep met als doel het ontwikkelen van een interactieve website t.b.v. de studenten in dit beroepenveld (1999).
Als praktijkopleider 1990/1995 heb ik vele stagiaires begeleidt en jonge mensen intern opgeleidt.







Opleiding interimmanager

1999 – 2002 Diploma Master Business Administration (BSN-Buren)
1998 – 1999 Hoger Algemeen Management Programma (BSN-Buren)
1998 – 1999 Actiegericht leidinggeven, Schouten&Nelissen (Zaltbommel)
1994 – 1995 Post HBO Lerarenopleiding 2e graads CT (PTH-Amsterdam)
1990 – 1994 HBO Diploma Lerarenopleiding 3e graads CT¹ (PTH-Amsterdam)
1989 – 1990 MBO Diploma Voorbereidende Lerarenopleiding (PTH-Amsterdam)
1986 – 1987 Certificaat Middel Management (ISW-Leiden)
1983 – 1985 Middenstand Diploma (SVEB-Den Haag)
1978 – 1980 Diploma Consumptieve Techniek (CT) (SVEB-Leiden)
1974 – 1978 Middelbare (bakkers)opleiding (BNS-Voorhout)
Rijbewijs ABCDE
Grondige praktische kennis van MS Word en Excel en internetmiddelen

¹ Consumptieve Techniek (horeca-bakkerij-slagerij) met ondermeer mediakunde, communicatie, pedagogiek, psychologie, vakdidactiek en etiquetteleer.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: