Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HRM-manager

HRM-manager

Werkervaring interimmanager

PROFIEL

Interimmanager/HRM-adviseur met een ruime ervaring in het HRM-werkveld, zowel operationeel, beleidsmatig, alsook leidinggevend. Specifieke ervaring met het opzetten van nieuwe bedrijfsonderdelen en het afstoten, fuseren en samenvoegen van bedrijfsonderdelen, zowel voor wat betreft de arbeidsvoorwaardelijke, als de veranderkundige component.

OPDRACHTEN

mrt 2005-okt 2006 HRM-manager School voor Educatie en Contractactiviteiten, ROC van Twente, Hengelo e.o.
De School voor E&C maakt onderdeel uit van het ROC van Twente (in totaal ruim 1800 medewerkers). De School voor E&C bevindt zich in een omvangrijke reorganisatie.

Kernactiviteiten:
Begeleiden reorganisatie, opstellen reorganisatieplan, overleg vakbonden, opstellen en uitonderhandelen sociaal plan, mobiliteitstraject voor 300 medewerkers opstarten en laten uitvoeren, cultuurverandering (van voorziening naar onderneming) begeleiden. Invoering IPB en Resultaatverantwoordelijke teams. Algemene P&O-activiteiten.


dec 2004 Museum De Fundatie, Zwolle
Algemene P&O-werkzaamheden (incidenteel op afroep)

okt 2004-dec 2004 Oppenheim Property Services, Amsterdam
updaten arbeidsvoorwaardenregeling

feb 2004-dec 2004 Teamleider P&O, Provincie Overijssel, Zwolle
Omvang team: 28 medewerkers, onder te verdelen in een personeelsadministratie, salarisadministratie, loopbaancentrum, OR-secretariaat en Personeelsadviseurs.
Omvang organisatie: ong. 1000 medewerkers.

Kernactiviteiten:
Coaching personeelsadviseurs, voorbereiden efficiencyslag personeels- en salarisadministratie, stroomlijning werkprocessen, herziening contracten inhuur tijdelijk personeel, voorbereiden implementatie takendiscussie (= bezuinigingsslag gecombineerd met toename daadkracht organisatie).

mrt 2003-nov 2003 Projectleider bij de Provincie Overijssel, Zwolle

Kernactiviteiten:
Verantwoordelijk voor de implementatie van een nieuw functiewaarderings- en beloningssysteem.

april 2002-feb 2003 Projectleider bij ROC Nijmegen
ROC Nijmegen is een gefuseerde organisatie gericht op middelbaar beroepsonderwijs, tweede-kans-onderwijs voor volwassenen en contractonderwijs. Er werken ruim 1.000 medewerkers waarvan ongeveer 800 docenten.
Kernactiviteiten:
Onderzoek naar het functioneren van de decentrale P&O-structuur; opleveren rapportage en maken van een plan van aanpak. Tevens delen daarvan uitgevoerd. Als projectleider IPB (integraal personeelsbeleid) verantwoordelijk voor de totstandkoming van een competentiecatalogus voor de organisatie en de gefaseerde invoering van competentiemanagement.

mei 2001/mrt 2002 Hoofd P&O bij GSJ Lindenhout, Arnhem
GSJ Lindenhout is een Stichting voor Jeugdhulpverlening, werkzaam in de provincie Gelderland (omvang: ± 700 medewerkers).

Kernactiviteiten:
Verantwoordelijk voor de invoering van een nieuw functiewaarderings- en salarissysteem, opereer daarbij tevens als projectleider.
Opleveren van een meerjaren HRM-beleid en introductie van het een meer planmatige werkwijze; implementeren van deze werkwijze binnen de afdeling en creëren van draagvlak binnen de organisatie.
Lid van het managementteam van de onderneming en adviseur van de directeur bij OR-aangelegenheden (tevens voorbereiden en bijwonen van de overlegvergadering).
Verdere professionalisering van het HRM-beleid in de organisatie, professionele coaching van de medewerkers.

sept 2000/mei 2001 Projectleider bij de Provincie Overijssel, Zwolle

Kernactiviteiten:
Verantwoordelijk voor de implementatie van de collectieve CAO voor Provincies en de aanpassing van de arbeidsvoorwaarden/rechtspositie daarop.
Totstandbrenging en ontwikkeling van nieuwe regelgeving (o.a. verlofsparen), overleg met OR en management teneinde tot goede implementatie te komen.
Opzetten van een integriteitsbeleid voor de provincie en zorgdragen voor ambtelijk en bestuurlijk draagvlak.

sept 2000/juni 2002 Stagedocent en scriptiebegeleider aan de Hogeschool van Utrecht, richting Management, Economie en Recht.

vanaf sept. 2000 HRM-adviseur voor Van Kouterik en Partners, Veenendaal
Van Kouterik en Partners is een letselschadebedrijf (ongeveer 35 medewerkers)

Kernactiviteiten:
Op ad-hoc basis adviseren over allerlei facetten van het HRM-beleid (o.a. totstandbrengen van een beoordelingssysteem).

juni/sept. 2000 Opleveren model personeelsbeleidsplan ten behoeve van de koepelorganisatie voor woningbouwcorporaties in Nederland.

VAST DIENSTVERBAND

1984 - 2000 Pensioenfonds PGGM te Zeist
In deze periode diverse functies bekleed en projecten geleid, grofweg onder te verdelen in:

1994 – 2000 Projectleider/senior HRM-adviseur

Kernactiviteiten:
- oprichting van PGGM Advies, een nieuwe sector binnen PGGM waarin alle klantcontacten van het concern gebundeld werden, teneinde de omslag van traditioneel pensioenfonds naar financiële dienstverlener te kunnen maken. De inrichting van het bedrijfsonderdeel werd ondersteund door een cultuurveranderingstraject, dat mede onder mijn aansturing plaatsvond.
- oprichting en inrichting van een callcenter voor PGGM. Deze nieuwe activiteit vanuit het niets in drie maanden opgebouwd tot een operationeel call center met 30 medewerkers. Daarna uitbouw tot een meer stabiele organisatie.
- verzelfstandiging van een tweetal vastgoedafdelingen van PGGM tot vastgoedfondsen en de begeleiding van de fusie tussen een van die vastgoedfondsen met AEGON Vastgoed. Was de vertegenwoordiger van PGGM in dit traject, dat zowel de opbouw en het ontwerp van de nieuwe organisatie als de implementatie daarvan betrof. Voerde als adviseur van de nieuwe directie mede de onderhandelingen met vakorganisaties ten behoeve van de overgangsregelingen en ten behoeve van het ontwerp van een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket.
- integratie van een kleine verzekeraar in PGGM Verzekeringen. Pakketvergelijking. Overleg met vakbonden over de integratie van arbeidsvoorwaardenpakketten. Implementatie daarvan. Tevens actieve rol gespeeld in het samenvoegen van culturen.
- beleidsvoorbereiding op diverse terreinen (o.a. opzet en implementatie van een mobiliteitsbeleid en een development center).

1988 – 1993 Sector P&O-functionaris

Kernactiviteiten:
Verantwoordelijk voor alle personele en organisatorische aangelegenheden van een deel van het bedrijf. Lid van het managementteam van de betreffende sector. In de loop der jaren actief geweest voor de sector Beleggingen, de Corporate Staf, de Verzekeringsgroep en voor PGGM Advies

1985 – 1987 Aankomend personeelsfunctionaris

Kernactiviteiten:
Werving, selectie en overig uitvoerend personeelswerk. Secretaris van het CAO-overleg. Lid projectgroep nieuw functiewaarderings- en salarissysteem


Opleiding interimmanager

1991 - 1992 Postacademische Leergang OVO (= organisatiekunde)

1986 - 1988 Management (keuzevak), HEAO, Utrecht

1985 - 1989 HBO Personeelwerk, Hogeschool De Horst, Driebergen

1985 Basisleergang Personeelwerk, Stichting De Baak, Noordwijk

1978 - 1979 Directiesecretaresse Schoevers, Arnhem

1972 - 1978 VWO, Chr. Lyceum te Veenendaal


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, no-nonsense-mentaliteit. Geen adviseur aan de zijlijn, maar een bij het management betrokken speler. Stijl van leidinggeven: duidelijk, koersvast en coachend. In staat visie te ontwikkelen en deze te vertalen naar operationele doelen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: