Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim HR manager

Interim HR manager

Werkervaring interimmanager

Zelfstandig gevestigd sedert 1 april 1992
Kerncompetenties: ondernemend, direct, doeltreffend, deskundig, doortastend en pragmatisch.

24-06-2008 tot heden revalidatie van heupprothese operatie op 24 06 2008

01-11-2007 23-06-2008 Interim teamleider HRM ROC Midden nederland (22 fte); doorvoering reorganisatie van GDC's (SCC) en vernieuwing van dienstverlening aan uitvoerende lijnmanagers van de adviseurs en adm

01-06-2007 01-11-2007 Interim HR manager Maartenskliniek Nijmegen (33 fte); wijziging in dienstenpatroon van adviseurs en onderzoek AO en voorstellen tot vernieuwing AO HRM

2006-01-05-2007 GGD Zuid Limburg, Geleen; kwartiermaker/interim manager HRM; uitvoeren postfusie bemensingstraject, nieuwe moderne centrale afdeling HRM opgezet en uniforme werkwijzen ingevoerd mbv nieuwe prcesbeschrijvingen

2004-2005 Isala klinieken, Zwolle, Topklinisch Ziekenhuis, 6500 medew. manager van ruim 40 adviseurs (HR,Opl,Mob,Loopb) Decentralisatie van P&O mbv SLA's evenals andere stafadv. Monitoring met organisatorisch en med mgt(duaal) Professionaliseringstraject met SIOO. Invoering harde p-planning, formatieplanning ivm productie, gestuurde uitstroom, beztting adhv productietargets. Invoering jaarurensystematiek.

2004 Element Six Cuijk, Sanering/ontslagregeling van hoog opgeleid academisch en zeer specialistisch technisch personeel

2003 interim-organisatieadviseur Bureau Brederijn: opzetten van nieuw bestuursmodel voor grootste geestelijke gezondheidszorginstelling in Nederland, Altrecht, alsmede opstellen funktieprofielen leden en voorzitter Raad van Bestuur ; searching van zeer moeilijke beroepsgroep van verslavingsartsen/psychiaters voor grootste aanbieder van verslavingszorg in Nederland, Novadic/Kentron in Brabant.

2002-2003 Interim Hoofd personeelszaken en Opleidingen in middelgroot Ziekenhuis in Ede; gedeeltelijk vernieuwen van clustermanagement en afdelingsmanagement; leidinggeven aan en revitaliseren van de afdeling en reorganiseren naar nieuwe afdeling p&o van 14 naar 28 fte; verbeteren van beheerstaken in kader van gedecentraliseerd contract management; detachering van personeelsfunctie naar clusters;ter verbetering van de samenwerking met lijnmanagement; regelen van de boventalligheid minus 160 fte naar andere ziekenhuizen in de regio; invoeren van POP’s en jaargesprekken; mobiliteitsbureau; uitvoeren MD; functiedifferentiatie; afwerken FWG3.0; revitalisering contacten met OR; opstellen en monitoren van managementcontracten op basis van prestatie-indicatoren;

2002
Project: sanering klein productiebedrijf; ontslagen/beëindigingsovereenkomsten en begeleiding naar nieuwe functies regelen; afhandelen van lopende zaken; aanspreekpunt voor alle personeelsaangelegenheden voor de directie en voor personeel; begeleiding op alle gebieden die met stopzetting van bedrijf te maken hebben

2002
Projekt: herijken van arbeidsvoorwaarden bij Kusters Engineering, Venlo, Internationaal hitec-bedrijf op het gebied van vernietiging van waardepapieren; opstellen van een geheel vernieuwd ondernemingsreglement/personeelsgids; invoering Wet Verbeterde Poortwachter ivm ziekteverzuimbestrijding

2001
Interim-manager Interpay Nederland BV; BU EurocardMasterCard Utrecht; dik 6 maanden achterstallige p&o werkzaamheden in rap tempo als manager (laten) wegwerken en nieuwe zaken (funktie-indikkingstraject, mt versterking, opvulling mt-funkties en financiële functies) opstarten en afwerken; invoering POP’s; vernieuwing P&O-afdeling

2000-2001
Interim- Divisie-P&O-manager Campina Melkunie, divisie Foodservice, Best via GITP IM Nijmegen; kleine 6 maanden samen met directeur nieuwe commerciële divisie organisatorisch en personeeltechnisch opgezet; adhv strategisch plan personele opbouw en dito afbouw gerealiseerd; werving en selectie van marketing/leidingegevende functionarissen; uitvoering van POP’s; revitalisering P&O afdeling

2000
Interim-manager Interpay Nederland BV; BU EurocardMasterCard Utrecht; 7 maanden via K+V IM herstructurering van mt; opbouw nieuwe slagvaardiger commerciële organisatie; ontslag/outplacement en w/s nieuw management m.n. marketing & salesmanagement

1999-2000
Interim P&O-manager Interpay Nederland BV; BU Credit Card Services, Utrecht; 8 maanden via K+V IM coördineren van reorganisatie-activiteiten in kader van een integrale reorganisatieaanpak, zoals bijvoorbeeld assisteren en sturen bij de opzet en operationalisering van zelfsturende teams; pilot-invoering en uitvoering van POP’s; decentralisatie van de p-functie en verbetering pers van p&o bij lijnmanagement; op en afbouw nieuwe afdeling P&O

1999
Interim-klus voor Samsom : opstellen van nieuwe functiebeschrijvingen adhv funktie-indikkingstraject van 220 naar 50 beschrijvingen

1998-1999
Interim P&O- manager Coöperatieve Veiling Zuidoost Nederland (ZON); 8 maanden via GITP IM als P&O-manager begeleiding van directie en daarna mt naar commerciële organisatie ipv productgerichte logistieke dienstverlener van telers; herverdeling van taken P&O-afdeling

1998-1999
Interim P&O-manager bij nieuw gevormde woningcorporatie Achtgoed; 8 maanden via GITP IM als P&O-manager de personele reorganisatie uitgevoerd na de fusie van een 7-tal corporaties; harmonisering en alles wat daar aan vast zit, van de arbeidsvoorwaarden; aantrekken nieuwe P&O-manager

1998
Interim P&O-manager bij Veiling ZON via GITP IM; 4 maanden op de winkel passen van de afdeling; opstellen nieuwe CAO(houden van nieuwe onderhandelingen), nieuwe autoregelingen etc, nieuwe roosters invoeren, OR-trajecten

1997-1998
Interim P&O fusiemanager bij Amsterdam Thuiszorg; 10 maanden via KIG als regisseur uitvoeren van sociaal plan in kader van fusie van thuiszorg en kruiswerk Amsterdam; 180 ontslagzaken (HBO/Acad); metselen van vier nieuwe bedrijven in de thuiszorg inclusief aanstellen van directieteams in Amsterdam

1996-1997
Turnaroundmanager DSM; via DSM Consultancy coaching van het mt bij/en operationaliseren van personele transitie van energie-afd van DSM naar verzelfstandiging

1996
Coach DSM; via DSM consultancy uitvoeren van een intern communicatieprogramma in het kader van herplaatsingen

1996-1999
Begeleider van een totaal herplaatsingprogramma binnen DSM/buiten DSM via DSM consultancy; in totaal 34 teams over 2,5 jaren

1995
trainer Ondernemingsraad Scheuten Glasindustrie; een maand opleiding en begeleiding van de nieuw gevormde OR

1995-1997
Interim-manager Operations bij Jaco Kabelbomen, Venlo; eerst opbouwen van arbeidsvoorwaardenstuk, nieuwe p-afdeling; daarna totaal afbouwen van de organisatie (220 medewerkers) en overplaatsen naar Tsjechië

1992-1997
Projectmanager Polaroid Enschede; opzetten zelfsturende teams en begeleiding hiervan (36 teams) (1994-1997); uitvoering geven aan Persoonlijke ontwikkelprogramma’s (POP); opstellen van outputgerichte functieomschrijvingen (1992-1993); opzetten en invoeren van een nieuw systeem van functioneringsgesprekken (1997)

1995 opzetten nieuwe organisatie en functiebeschrijvingen bij Notariskantoor in Weert

1994-1995
Interim Personeelsmanager Vosimex Weert: 10 maanden opstellen van nieuwe functiebeschrijvingen en functie-indelingen ; opstellen ISO-2001 waardering

1993-1994
Projectmanager Polec Overveen; in 4 maanden een oud salarissysteem geëvalueerd en een nieuw ingevoerd

1993 Stadsomroep Venlo (TV en Radio) ‘orde op zaken stellen’; crisismanager; omzet omhoog, kosten naar beneden

1992-1993
Projectmanager Kopiesneller Eindhoven: in 8 maanden invoeren van een nieuw systeem van beoordeling- en functioneringsgesprekken
1992

Projectmanager Rijnstate Ziekenhuis Arnhem; 6 maanden via assessmentcenters bepalen van het managementpotentieel in 3 gefuseerde ziekenhuizen in Arnhem

In vaste dienst:

09-1990 - 04-1992
Consultant W&S bij Interselect, Raamsdonksveer

09-1987 – 09-1990
Manager P&O R.S. Stokvis en Zn, Hoofddorp/ HAVAM Venlo; decentraliseren van de p&o-functie naar de 22 managementteams van even zovele dochterondernemingen/Business-units; vervangen bestaande MT’s door nieuwe; plan opgesteld “van omzet naar winst”, een cultuurverandering in managen

07-1980 – 09-1987
Aanvankelijk anderhalf jaar als sector personeelsfunctionaris, daarna als Manager P&O Océ-Andeno/DSM, Venlo (10 fte’s); grote veranderingstrajecten in kader van de nieuwe zakelijkheid; reorganisaties en overnames; uiteindelijk projectl;eider personeel bij de verkoop van de onderneming aan DSM Fine Chemicals (overgang van 650 fte’s naar de nieuwe organisatie; overgang sturen van alle Océ personeelsinstrumenten incl de CAO, naar DSM instrumenten en CAO’s; leiding aan 10 fte’s (13 medewerkers HBO/MBO)

09-1976 – 07-1980
Personeelsfunctionaris Globe, Tegelen; alle uitvoerende personeelsinstrumenten in zware metaal produktiegieterij

04-1972 – 07-1976
Transportonderneming Reimann Stock & Kersken, Amsterdam/Venlo, Salaris- en personeelsadministrateur

01-1970 – 07-1972
Militaire dienst; sergeant infanterie (‘zandhazen’)

Opleiding:

1963 - 1969: HBS-B (diploma)
1974 – 1978: HBO PW/AV
1984 – 1987: HR management Universitair Centrum Diepenbeek (Hasselt B)

Seminars/trainingen:

1989: Assessor training (GITP)
1992: Invoering functioneringsgesprekken (vd Broek)
1994: Leren reorganiseren (Euroforum)
1995: Structuring Organizations (Mintzberg)
1996: Competentie Management (GITP)
1997: 360 graden beoordeling
1998: Invoering POP’s GITP
2000: Consultancy of Change (INSEAD)
2000: Strategie in de FMCG (TVA)
2001: Engels voor HR Managers (Horizon)

Specifieke hobby/leefstijl: berg- en gletsjerwandelen, bergbeklimmen en ‘backpacking’; hecht veel waarde aan de statements van bergbeklimmer, skiavonturier en ondernemer Ronald Naar inzake teamprocessen en leidinggeven uit opgebouwde ervaring tijdens zijn expedities. Met name de vertaling van deze ervaring naar de ondernemerspraktijk is uiterst werkbaar!

Profiel:
Deskundig, doortastend, pragmatisch en professioneel; de kerncompetenties van Fred. Het resultaat van meer dan vijfentwintig jaar ervaring op hrm-gebied maken van
hem een generalist èn een specialist in het interim vak. Gestart op een personeelsafdeling en verworden tot een human resources manager pur sang. De afgelopen tien jaar (als interim-) HR manager heeft Fred zich gespecialiseerd in verbetermanagement. Door een pro-actieve houding en een niet aflatende drive heeft Fred bij diverse opdrachtgevers uit zeer uiteenlopende branches complexe veranderingsvraagstukken weten te tackelen.

Ron Mulders, directeur veiling ZON: “Een krachtige persoonlijkheid, doortastendheid, realiteitszin, analytisch vermogen en managementkwaliteiten maken van hem de juiste man op de juiste interim-plek”.

Dineke Oldenhof, directeur Personeelszaken Interpay: ”Jammer dat je weggaat ….’ Of het nu gaat om crisis, reorganisatie,decentralisatie, sanering of gewoon overbrugging, het gaat altijd om verandering”.

Cees Bouter, directeur commerciële divisie Campina: “Met zijn deskundigheid en ervaring, weet Fred zelfstandig een proces te begeleiden en daarmee het management te ontlasten. Door zijn onafhankelijkheid als externe, weet hij als geen ander op een motiverende wijze, de status quo tegen het licht te houden, met de vraag of we (nog) op de goede weg zitten”.




Opleiding interimmanager

HBS-B
HBO PW/AV
MBA Human Resources universiteit van Hasselt
Change Management INSEAD Fontainebleau
Structuring Organizations Mintzberg
Competentie Management
360 graden beoordeling
Project Management 6Sigma

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Strateeg, doener, onderhandelaar, diplomaat

Talenkennis interimmanager

Ned
Eng
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: