Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

projectmanager

projectmanager

Werkervaring interimmanager

Beknopt overzicht
Michiel (43 jaar) is een interim- en projectmanager met een ruimte staat van dienst op het gebied van het leiden van veranderings- en Business Proces Redesign projecten bij (middel) grote bedrijven
Hij heeft als hoofdautomatisering en als projectmanager leiding gegeven aan deelprojectleiders, (teams van) ontwikkelaars, beheerders en consultants en maakte hij deel uit van het managementteam dan wel rapporteerde direct aan.

Met een bedrijfskundige informatica achtergrond is hij in staat om business cases te definiëren en deze te vertalen in realistische projectdefinities.

Als IT-architect/ projectmanager is hij de laatste jaren meermaals betrokken geweest bij grote infrastructurele harmonisatie trajecten. Denk hierbij aan het definiëren van IT-architecturen alsmede ook de integratie van business kritische applicaties

Recente ervaring


1 Voor Encore een organisatie gespecialiseerd in ontwikkeling en verkoop van digitale muzieksystemen aan de Horeca, is een procesanalyse en een IT-archtiectuuronderzoek uitgevoerd conform de wensen en eisen van het vernieuwde businessmodel.

2 Binnen de maatschap verantwoordelijk gesteld voor de acquisitie en reqruitement van Consulting.

3 Voor de afdeling projecten van een Netbeheerder is onderzocht op welke wijze Workflow ondersteuning kan bieden aan een geautomatiseerd proces om te komen tot de realisatie van een fysieke aansluiting bij een consument.

Vervolgens is op basis van de uitkomst van het bovengenoemd onderzoek een pakketselectie uitgevoerd.

4 Voor de divisie Consumenten van een landelijke opererende Energie leverancier is de functie van projectmanager annex management consultant vervult. Zo
is o.a. als meewerkend projectmanager een architectuuronderzoek uitgevoerd ( een ICT-blauwdruk). Hierin is de huidige gebruikte ICT-architectuur in kaart gebracht en is aangeven waar procesmatige, functionele en technologische verbeteringen mogelijk zijn

Uit het ICT-blauwdruk onderzoek is o.a. naar voren gekomen dat een (gebrekkige) datakwaliteit de processen in de (nabije) toekomst tot problemen gaat leiden. Als projectleider is leiding gegeven aan een project dat als doel had het analyseren en verbeteren van de datakwaliteit van de bedrijfsondersteunde applicaties.

5 Voor een grote zorgverzekeraar is een contingency strategie voor de rekencentra opgesteld. Een strategie die gebaseerd is op het intern opvangen van elkaars diensten. Daarvoor is een naast een strategie ook aangegeven en uitgewerkt welke technologische aanpassingen noodzakelijk zijn alsmede de procedure aanpak.

6 Bij Nederlands grootste schoonmaakbedrijf (moedermaatschappij is Deens) heeft Michiel als projectmanager de integratie geleid van een viertal dochter-ondernemingen.
Voor de overgang maakten de dochterondernemingen gebruik van verschillende verouderde bedrijfsinformatie systemen (financieel, salaris en facility) opererend op verschillende hardware platformen. Na de integratie zijn alle bedrijfsprocessen evenals de ICT architectuur geüniformeerd volgens de standaard van het moederbedrijf.
Hij rapporteerde direct aan directie van het Nederlandse moederbedrijf en aan de directie van de dochterondernemingen

7 Voor een wereld wijd opererend chemisch bedrijf, zijn verschillende projecten geaudit en projectleiders begeleid. Projecten die naast een aanzienlijke kosten en tijdoverschrijding ook gekenmerkt werden door oplevering van niet de beoogde functionaliteit. Op advies van Michiel is men gekomen tot een nieuwe invulling van de projectaanpak en projectrapportage zodat er beter gestuurd kan worden op de project deliverables

8 Voor een grote ICT-dienstverlener is, in opdracht van de sectordirectie, een onderzoek uitgevoerd naar het functioneren van het accountmanagement richting een grote uitgever. Vervolgens is op advies van Michiel een accountorganisatie voorgesteld en heeft hij de fundamenten van de accountorganisatie vorm gegeven (procedureel, planning, taken en verantwoordelijkheden).

9 Namens de afdeling informatiemanagement van de managementgroep Betuweroute is Michiel verantwoordelijk geweest voor de inrichting van een drietal nieuw langs de route gesitueerde kantoorcomplexen

Tevens heeft Michiel voor deze opdrachtgever een organisatie verandering voorgesteld en de invoering daarvan begeleidt, die de intern gerichte organisatie heeft doen veranderen naar een meer service gerichte dienstverlening.

10 Voor Nederlands grootste veiling is Michiel als projectleider verantwoordelijk geweest voor de realisatie, en de in beheername van een expertisesysteem dat tot doel had een nauwkeurige voorspelling te kunnen maken van het aanbod van te telen producten.


Opleiding interimmanager

HTS informativa

Talenkennis interimmanager

Engels /Nederlands

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: