Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel-Manager-Coach-Verandermanager

Financieel-Manager-Coach-Verandermanager

Werkervaring interimmanager

Augustus 2004 – heden

Parttime opdrachten: Adviseur, inspirator, coach en probleemoplosser bij enkele ondernemingen in het MKB (10 – 40 mensen). Sparringpartner, raadsman en coach van de directeur-eigenaar, maar ook van staf en mensen op de werkvloer.

Bedrijfsvoering en HRM

Financieel:
Oplossen van knelpunten met betrekking tot het financieel administratief beheer. Zoals invoer van nieuwe systemen, het opzetten en samenstellen van begrotingen, liquiditeitsplanning, debiteurenbeheer, managementrapportages, bedrijfsplannen enz.

HRM:
Bewuste streef ik naar betrokkenheid bij en het begeleiden van verbetering van de communicatie tussen management en werkvloer. Coaching van en bemiddelaar tussen werkgever en werknemers.
Opzet, redactie en samenstellen van bedrijfs- of personeelshandboeken. Structuur en overzicht brengen in bedrijfsregels en (individuele) afspraken met het personeel, alsmede bestaande CAO verplichtingen.
Het dienovereenkomstig herzien en aanpassen van bestaande en het opstellen van nieuwe arbeidscontracten.
Advies bij de opzet en implementatie van functiewaardering en beoordelingssystemen inclusief het samenstellen en redigeren van handboeken en formulieren hieromtrent. Begeleiden van de invoering en de inbedding hiervan in de organisatie.
Bezien en beoordelen van de bestaande arbodienstverlening, het eventueel aanpassen van de bestaande overeenkomst dan wel het zoeken naar een andere partner.
Advies bij en beschrijving van nieuwe of cruciale functies, alsmede het zoeken van het juiste bureau voor werving en selectie om de positie in te vullen.

Diverse overige:
Voor denk ik mee over de marketing, de bedrijfsvoering, nieuwe projecten etc. Zoek en bemiddel actief naar partners en/of adviseurs die bij de onderneming passen en hierbij van dienst kunnen zijn.

November 2002 – juli 2004

Opdracht via ATOS KPMG ter ondersteuning van meerdere afdelingen op het terrein van huursubsidie bij het ministerie van VROM in Den Haag. Het gaat hier met name om verschillende projectteams verantwoordelijk voor het wegwerken van achterstanden. Het laatste halfjaar ben ik verantwoordelijk voor het beoordelen en behandelen van bezwaarschriften, meer in het bijzonder de ingewikkelde zaken en bijzondere gevallen.

Januari 2002 – oktober 2002

Company Coach bij een Thuiszorgorganisatie. Hier coach ik een V+V groep van 50 dames met een oorspronkelijk ziekteverzuim van boven de 25%. Doelstelling om dit eind 2002 te hebben teruggebracht naar 8 % werd behaald.

Diverse korte opdrachten voor Accountantskantoor Van Amesfoort en Partners op het gebied van AO/IC, opzetten management informatie en financieel administratieve ondersteuning.

April 2001 – januari 2002

Hoofd bedrijfsbureau bij Milieutechnisch Bedrijf in Amsterdam Zuidoost. Verantwoordelijk voor het aansturen van de administratie – waaronder een portefeuille van ca. € 350.000 aan oude uitstaande vorderingen - de planning en logistiek, facilitaire zaken, de hieruit voortvloeiende financiële en de managementrapportages alsmede het samenstellen van het bedrijfsplan en begroting 2002.
Als lid van het MT tevens medeverantwoordelijk voor het veranderingsproces binnen de organisatie.

December 2000 – maart 2001

Controller bij Pink Elephant Business Online Services bv te Amsterdam. Verantwoordelijk voor mede-opstellen jaarrekening, invoering nieuw financieel systeem, opstellen nieuwe procedures, begeleiden veranderingsproces, dagelijks management van de financiële en salarisadministratie.

Juni 2000 –november 2000

Controleleider IC voor Arbeidsvoorziening en meer in het bijzonder de controle op ESF projecten. Na een korte introductietraining heb ik, in het kader van specifieke werkloosheidstrajecten, zelf en in samenwerking met anderen een groot aantal projecten gecontroleerd en gerapporteerd. Projecten van arbeidsvoorziening zelf zoals specifieke scholing- en opleidingsinstituten, zelf maar ook bij subsidie-ontvangers als Syntens en andere uitvoerders van specifieke projecten.
Van belang waren met name.

Januari 2000 – mei 2000

Plv. Hoofd FA bij KNMI in de Bilt. Verantwoordelijk voor opstellen van de jaarrekening 1999 en begeleiden accountantscontrole.
Voorts belast met het begeleiden en de invoering per 1 januari 2000 van Oracle Financials met name waar het betreft grootboek, vaste activa en projectadministratie.

Mei 1999- december 1999

Hoofd van een Bedrijfsbureau bij het UMC (Universitair Medisch Centrum) te Utrecht. Verantwoordelijkheden onder meer: Begrotingen, Management Accounting en Rapportage, Magazijn, Automatisering, Facturatie en Kwaliteitszorg.

Februari 1998- mei 1999

Verschillende kortere interim opdrachten vervuld. Werkzaamheden verricht voor onder andere KPMG en Origin. Bij e laatste ondermeer meegewerkt aan het opschonen van de debiteuren portefeuille en de aansluiting hiervan met het grootboek.

December ‘97-Februari ’98

Interim-manager via Coopers & Lybrand bij een van haar cliënten te Utrecht.
Opdracht tot eind februari ’98 als Controller ad interim. In het bijzonder belast met het operationeel maken van een bestaand Management Informatie Systeem.


1988-1997 KPMG, Amstelveen en Den Haag

belangrijkste projecten:

1992 – 1997 Ministerie van Buitenlandse Zaken, Den Haag
Functie: Interim Controller

Ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van het Directoraat Generaal Internationale Samenwerking (DGIS) en de Departementale Accountantsdienst (ACD)

Ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van de Directie.Financieel Economische Zaken


1988 – 1991 KPMG Internationaal Headquarters, Amstelveen.
Functie: Controller Finance & Administration
Verantwoordelijk voor:
Het totale terrein van Finance & Administration, Accounting en Office & Facilities management.

1988 Via KPMG BRS Premsela Vonk, Amsterdam.
Functie: Interim Bureau Manager (na fusie)
Verantwoordelijk voor:
De stafafdelingen boekhouding, secretariaat, algemene zaken en huishoudelijke dienst.

1987_1988 Lista Kantoorplanning- en Inrichting
Functie: Zelfstandig adviseur

Werkzaamheden: werven, adviseren en implementeren van projecten op het gebied van kantoorplanning- en inrichting.

1981-1987 CACI, Adviesbureau voor Informatieplanning en Automatisering
Functie: Controller Western European Operations

Verantwoordelijk voor: Finance & Administration, Accounting, Legal and Personnel voor de vestigingen in Nederland, België en Duitsland, alsmede Office & Facilities Manager voor de kantoren in Amstelveen en Brussel.

1977-1981 Administraties

Zelfstandig werkzaam op het gebied van administratieve en fiscale dienstverlening aan MKB cliënten.

1972-1977 Zwitserleven Functie: Stafmedewerker Bijzondere Zaken

1969-1971 Bank Mees & Hope NV Functie: Assistent Accountant



Opleiding interimmanager

- Vrije Universiteit Doctoraal Bedrijfseconomie
- Assurantie B
- Vrije Universiteit Kandidaats Economie (diploma)
- HBS-A
- MULO-A

Gedurende loopbaan voortdurend relevante cursussen en praktijkgerichte seminars op het gebied van management, financiële dienstverlening, kantoorinrichting en computergebruik.
Laatstelijk onder meer commerciële vaardigheden en cursussen op gebied van verander-management en human resources. In 2002 (vervolg)trainingen en zelfstudie op het gebied van Coaching, Company Coaching, Teamvorming en Teambuilding.
Maart - juli 2003: Intensive Coach Training (Engelstalig) bij Results Coaching Systems.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Coach - Inspirator - Verandermanager
Doener en niet te beroerd om ook meewerkend 'voorman' te zijn.

Talenkennis interimmanager

Nederlands - Moedertaal
Engels - vloeiend in woord en geschrift
Duits - redelijk spreken en lezen - schriftelijk: Uebung macht wieder der Meister

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: