Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Communicatie en verandermanager

Communicatie en verandermanager

Werkervaring interimmanager

Vanaf winter 2007/2008
La Dia, Kees Janssen Theatre Productions BV
Functie: project- en procesmanager marketing van theatervoorstelling <<La Dia>>. Situatie: theaterproducent had marketing- en managementexpertise nodig om succesvolle theatershow ook winstgevend als diner show (samen met grote cateraar, marktleider) in de landelijke B2B en B2C-markt te gaan zetten. Actie: analyse marktinformatie om kansrijke strategie te ontwikkelen, juiste organisatiestructuur maken qua taken & bevoegdheden in complex familiebedrijf en effectieve marktbewerking opstarten m.b.v. externe partijen (nu gaande). Doel: Q4 2008 ¡¥live¡¦.

Voorjaar/zomer 2007
RVS Verzekeringen (100 % dochter ING)
Functie: change- en interim manager Opleidingenadministratie Sales Force Academy. Situatie: structureren onder druk staande afdeling (hoog verzuim en verloop, veel fouten, ontevreden docenten en trainers/teamleden) en productief houden zodat performance opleidingen verbetert. Actie: managen output afdeling en inzetten verandertraject (knelpuntanalyse, creëren draagvlak veranderproces t.b.v. besluitvorming, structuur in werkprocessen aanbrengen, enthousiasmeren team, reshuffle afdeling (7 fte) door interventies, herziening taken & bevoegdheden, verankering veranderingen, uitrol ICT-tools, coaching. Resultaat: reguliere productie afdeling 100% gehandhaafd, toename klanttevredenheid, sterke daling verzuim en verloop, beschikbaar komen afgetikte ontwikkelhorizon en toekomstscenario als basis voor duurzame doorontwikkeling, borging veranderingen, herstel onderlinge samenwerking en teamprestaties.

Najaar 2006
Nashuatec/NRG Group BV, ¡¥s-Hertogenbosch
Functie: interim procesmanager van politiek kritische en gevoelige majeure communicatie projecten: procesmanagement corporate imago-onderzoek op Benelux-niveau door extern bureau, procesmanager deelname en hoofdsponsorschap nationaal Erasmus Festival 2006. Actie: behoedzaam opereren tussen alle betrokkenen. Resultaat: tijdig opgeleverd kwalitatief hoogwaardige eindrapportage onderzoek, zichtbare aanwezigheid Erasmus Festival en maximaal invulling geven aan sponsorovereenkomst.

2005 ¡V 2006
Congrescentrum en Theater Orpheus NV, Apeldoorn
Functie: change- en interim manager marketing, sales & communicatie. Situatie: achterstallige aanpassing van beheersorganisatie aan veranderde exploitatie. Actie: professionalisering en herinrichting marketing- en verkooporganisatie, verbeteren performance; klantvriendelijker functioneren publieksbalie, start internetkaartverkoop, stroomlijnen workflow om publieksgerichtheid en gebruikerstevredenheid, managen van managers. Daarnaast creëren extern commitment bij stakeholders (overheid , bedrijfsleven en bevolking). Resultaat: (nagenoeg) behalen van verkoopdoelstellingen 2005 en 2006, realiseren landelijke bekendheid als A-1 congresaccomodatie, efficiënt functionerende op de toekomstgerichte communicatie- en verkoopafdelingen met laag verzuim en verloop. Betere publiekscontacten en bezoekerstevredenheid.

2003 - 2004
Amphia Ziekenhuis, Breda/Oosterhout
Functie: change- en interim manager afdeling Communicatie, Marketing & PR. Situatie: jonge complexe en omstreden fusieorganisatie had geen greep op beeldvorming. Actie: inrichten van slagvaardige afdeling (8 fte) qua werkprocessen, structuur en taken om vitale en kwetsbare communicatieprocessen in zeer gevoelige setting (fusietraject) adequaat te managen en beeldvorming te beïnvloeden. Resultaat: slagvaardige afdeling die effectief beeldvorming beïnvloedt door implementeren professionele werkprocessen op het gebied van communicatie en marketing.

1999 ¡V 2002 Heidemij Advies/ARCADIS Nederland, Arnhem
ARCADIS Nederland BV, Arnhem
Functie: manager van centrale stafafdeling Communicatie & Marketing. Werk: na ingrijpende reorganisatie stafafdeling op de rails zetten (5 fte), beleidsontwikkeling, structureren werkprocessen, people management, management van kwetsbare majeure projecten: corporate relatie event, FLORIADE 2002, productintroducties, marktbewerking.

Heidemij Advies BV, Arnhem
Functie: manager van afdeling Marketing/PR van werkmaatschappij van ARCADIS NV. Werk: opzetten marketingorganisatie (centraal v. decentraal), people management, beleidsontwikkeling marketingcommunicatie op werkmij-niveau, professionalisering operationele processen (CRM).

1998 ¡V 1999
Royal HASKONING Consulting Engineers & Architects BV, Nijmegen
Functie: projectleider/adviseur marketing/communicatie. Werk: projecten voor bedrijfsleven en (semi-)overheden (World Bank, E.B.R.D., E.U.); (inter-)nationaal (o.a. Russische Federatie, Polen).

1996 ¡V 2006
Adviseur/campagneleider verkiezingen politieke partij
Verkiezingen gemeente, provincie, Tweede Kamer, Europees Parlement. Lid denktank landelijk campagneteam Tweede Kamer 2002 en lid DB afdeling Nijmegen 1998 - 2002.

1992 ¡V 1998 Advies- en Onderzoeksgroep Beke, Arnhem
Functie: projectmedewerker/projectleider. Werk: ontwikkelen/uitvoeren communicatieprojecten.

1987 ¡V 1992 Radboud Universiteit Nijmegen, (parttime) voorlichter.


Opleiding interimmanager

Radboud Universiteit Nijmegen: politieke wetenschappen (1985-1991)
Radboud Universiteit Nijmegen: geschiedenis (1987-1992)
IBO Zeist - hoofdopleiding Bedrijfskunde (2003-2004)
Instituut Managementwetenschappen/Nijenrode: verandermanagement (2007-2007)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

resultaatgericht-onafhankelijk-empathisch-strategisch-organisatiesensitief-inspirerend en motiverend leiderschap

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Duits (native speaker)
Engels (

Overig

-Stijl van werken: resultaatgericht, zelfstandig en onafhankelijk, gericht op win-win-situaties, gedreven, effectief in elke organisatie.
-Stijl van samenwerken: situationeel, overtuigen op basis van argumenten, motiverend, informeel, helder en consequent.
„X-Sensitiviteit: wendbaar op alle niveaus, netwerker, empathisch, oog voor andermans belangen, alert.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: