Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager HR/IT/Inkoop

Interim Manager HR/IT/Inkoop

Werkervaring interimmanager

Periode: 01-05-2008 t/m hden (project voorlopig tot 01-10-2008)
Functie: Interim Recruitment Manager / Sr. HR adviseur
Plaats: BOSCH Security Systems Hoevelaken
Inhoudelijk:
Recruitment Management :
• Opstellen recruitment plan
• Searchen en werven kandidaten
• Adviseren Unit Managers betreffende salarissen en opleidbaarheid
• Gehele aanname proces van searchen tot aanbieding verzorgen voor nieuwe medewerkers
Advisering & Coaching:
• Adviseren en coachen van de Hr adviseur aangaande processen recruitment, behoud personeel.
• Advisering rondom traject binnen de organisatie voor nieuw binnengekomen schoolverlaters
• Advisering Directie en HR aangaande huidige arbeidsvoorwaarden t.o.v. mogelijke vernieuwende voorwaarden
• Ananlyse huidige IST situatie en advisering omtrent de weg die naar een mogelijke Soll situatie loopt.
• Het betreft o.m onderwerpen als werving&selectie, aanstelling, verzuim, opleiding & ontwikkeling, ontslag, reorganisaties, coaching, conflicthantering en veranderingsprocessen.
• Daarnaast informeer en faciliteer je leidinggevenden bij personele vraagstukken. Je werkt nauw samen met de drie andere P&O-adviseurs, de medewerkers van de personeelsadministratie en de andere medewerkers in het divisiebureau.
• Rapportage aan de Vice-President HR A.I en Directie / MT BOSCH Hoevelaken


Periode: 02-01-2008 t/m 30-03-2008
Functie: Interim Business Unit Manager (Microsoft specialisten)
Plaats: System Integrator te Amsterdam
Inhoudelijk: Professionaliseren van de detacheringstak van de System Integrator:
Resource Management: Beleid opstellen en implementeren en laten uitvoeren voor de ongeveer 30 IT Specialisten (Eigen Personeel en Externen)
Recruitment Management : Adviseren van de AM’s welke IT specialisten op welke manier te werven zijn.
Sales :Verkoop gesprekken en Relatie Management
Acquisitie: Advisering marketingplan verwerven nieuwe klanten
Opleiden en Coachen: Begeleiden en coachen van de Mr/Sr Accountmanagers bij de 5 processen van het detacheringsvak :
Relatie Management, Aquisitie, Recruitment, Resource Management, Matching.

Periode: 01-10-2007 t/m 31-12-2007
Functie: Interim Sr. Recruiter Windows (Microsoft specialisten)
Plaats: System Integrator te Amsterdam
Inhoudelijk: Werven en Selecteren van Senior en Medior Microsoft Specialisten
Advisering Beloningsstructuur IT specialisten
Advisering opleidingsplanning zowel op technisch als op het persoonlijke ontwikkelingsvlak.
Advisering inhuurprijs en kwaliteit verhouding externe specialisten

Periode: 01-10-2006 t/m 30-09-2007
Functie: Interim Commercieel Directeur/Sr. Recruiter
Plaats: Hoofddorp
Inhoudelijk: Werving en Selectie van SAP Specialisten uit o.a. Saoudi Arabië
(voor Deta-Vast functies bij eindklant)
Inkopen van alle diensten welke benodigd zijn voor het professioneel opzetten en beheren van een Recruitment en W&S/ Detacherings organisatie.
Margebeleid bepalen

Periode: 01-04-2005 t/m 30-09-2006
Functie: Interim Commercieel Manager/Sr. Recruiter
Plaats: Amsterdam, Beursgenoteerde Detacheerder
Inhoudelijk: Opdracht was het opzetten van een SAP unit voor een beursgenoteerde detacheerder. Door eigen recruitment de unit weten uit te bouwen tot ruim 45 SAP Consultants in 18 maanden tijd. (Van 4 naar 40+ eigen medewerkers. Door het verwerven van nieuwe opdrachtgevers tevens deze Medior en Senior specialisten weten te plaatsen bij deze opdrachtgevers. De specialisten bestonden uit zowel HBO als Universitair geschoolde personen in de leeftijd van 25 tot 50+. Bepalen van de hoogte van de salarissen, bonussen, opleidingspaden etc etc.

Periode: 2003 t/m 30-03-2005
Functie: Interim Business Development Manager
Plaats: Randastad, Process Redesign Praktijken Tandheelkunde
Inhoudelijk: Voor diverse grotere tandartspraktijken het compleet of gedeeltelijk herinrichten van de diverse processen. Dit met als doel de specialisten zich compleet te kunnen laten concentreren op de core-business, tandheelkunde:
Ten behoeve van de verschillende verandertrajecten was ik verantwoordelijk voor het opnieuw inrichten van o.a. het Inkoopproces.
Dit betrof het maken van langjarige mantelovereenkomsten met zowel medische als niet medische leveranciers.
Uitbesteding totale facturing proces tegen de beste en goedkoopst mogelijke prijs.
Uitbesteding van totale ICT ondersteuning en het op project basis verwerven van de benodigde hard- en software voor diverse praktijken
Uitbesteding van totale niet medische administratieve proces
Het opstellen van inkoopvoorwaarden voor diverse praktijken
Het geven van inkoopadvies op Interim basis
Contract analyses op interim basis en in eigen praktijk
Eindverantwoordelijk voor de contracten met alle leveranciers
Monitoren en tevens steekproefsgewijs controleren contracten en SLA’s.
Hoofd Aannemer van complete verbouwingen binnen de praktijken. Als Projectmanager/Opdrachtgever het afstemmen van de plannen en daadwerkelijke uitvoering met de leverancier en mijn cliënten.
Werving Campagnes nieuw patiënten
Rekruteren nieuwe vaste medewerkers, zowel tandartsen als assistentes en stagiaires.
Meerjaars Budgetteringen van zowel eigen praktijk als die van cliënten.
Mediator tussen Tandartsen – Patiënten en Tandartsen en leveranciers in geval van conflicten en/of klachten

Periode 01-01-2004 t/m 01-04-2004
Functie: Interim Consultant ICT namens HP
Plaats: Rabobank Internationaal, Utrecht
Inhoudelijk: Namens HP na een uitgebreide Softwaretest op locatie een advies uitgebracht over de geteste software. Het betrof de Printer Monitoring Software Web Jetadmin.

Periode: 01-04-2001 t/m 31-12-2003
Functie: Interim Incident/Probleem Management & Projecten
Plaats: Rabobank Facet, Zeist

Periode: 01-01-2001 t/m 31-03-2001
Functie: Incident Management
Plaats: KLM, Schiphol-Rijk
Inhoudelijk ICT Helpdesk 1e en 2e lijn Windows omgeving

Periode: 01-10-1999 t/m 31-12-2000
Functie: Incident Coördinator LAN 2000 Project
Plaats: Ministerie van Defensie, Stroe

Periode: 01-09-1994 t/m 30-09-1999
Functie: Wachtmeester 1e klasse Cavelerie
Plaats: Seedorf, Amersfoort, diverse landen Europa


Opleiding interimmanager

ICT opleidingen :
ITIL foundations
Prince2 Foundation
MCSE 2000/MCSA 2000/CCNA
Algemene opleidingen :
HBO:Bedrijfskundige Informatica,eind 2008
NIMA SALES A

Militaire Kader Opleidingen :
Koninklijke Militaire School (aansluitend 3 jaar Onder- Officier met werk gebied Europa) Wachtmeester 1e klasse




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaring : Sinds 1998 tot heden
Ervaring Managemen:•Interim Management HR/IT/ Inkoop
•Accountmanagement/ Recruitment
•Business Consultancy
•Teammanagement
•ICT Consultant /Consultatieve Selling
•Incident en Probleemmanagement (ITIL)
* bovenstaande ervaring is een gecombineerde ervaring 8 jaar
8 jaar
6 jaar
6 jaar
7 jaar
4 jaar

Overige ervaring : Sinds 2001 tot 2006
Ervaring overig : •Detachering medisch specialisten
•Management gezondheidsinstellingen (lid MT)
•Interim management Medische Sector
•ICT Windows Specialist
* bovenstaande ervaring is een gecombineerde ervaring 3 jaar
3 jaar
5 jaar
8 jaar

Profiel

Als gedreven Interim Manager ben ik door mijn brede achtergrond op verschillende opdrachten inzetbaar. Vooral mijn ervaring en de wil om “te herbouwen met de bestaande en nieuwe stenen” is een sterke kant te noemen. Competenties als Verander-, IT- en Project-Management / Procurement zijn mij niet vreemd.
Door een sterke organisatiesensitiviteit en mijn mogelijkheid om me in te leven in opdrachtgevers op zowel directie en consultancy niveau kan ik snel en effectief worden ingezet binnen een orgsanisatie. Daarbij zie ik ook de mogelijkheden om goede en betrouwbare krachten uit de vaak krappe vijver te vissen én ze te behouden voor de organisatie. Door mijn uitgebreide en diepgaande technische kennis van IT systemen (Gecertificeerd Microsoft Engineer sinds 2000), gecombineerd met een bedrijfskundige ervaring kan ik op een objectieve manier de diverse projecten en opdrachten begeleiden en uitvoeren.
Door de brede ervaring (ICT/Medisch/Bancair/Overheid) die ik in de verschillende branches heb opgedaan in diverse functies, is het voor mij onmogelijk om alle werkervaring in dit CV te beschrijven. Ik hoop met onderstaande beschrijving een idee te geven aan potentiële opdrachtgevers, over welke kennis en ervaring ik beschik. Uiteraard licht ik graag aan de hand van een opdracht graag in een persoonlijk gesprek een en ander toe.

Ik beschik over een VAR-WUO 2008 Interim Manager en heb een positieve “verklaring omtrent gedrag”datum 25 mei 2008




Algemeen


Competenties:
• Identificeren, aanpassen en beheersen van bedrijfsprocessen
• Business Improvement op het gebied van HR/IT en inkoop
• Sparringpartner voor Partners/Management (Opdrachtgevers/ Senior Consultants)
• Kritische vraagstelling, scherpe analyse, organisatiesensitiviteit
• Snel inzicht te verkrijgen in werkwijzen en kritische bedrijfsprocessen
• Managen van meerdere Business Proces Improvement opdrachten
• Kennis van diverse methodieken om business performance te verbeteren
• Overdragen van kennis aan vaste medewerkers van de opdrachtgever
• Borgen van kennis
• Draagvlak verkrijgen Unit

Inhoudelijk:
• Grote en uitdagende verandertrajecten, met name de uitdaging om een bijdrage te leveren aan het verandermanagement die nodig is voor de gewenste omslag te behalen.
• Project Development Manager ( managen over de afdelingen en bedrijven heen.)
• Advisering Directie/ Hoger Management
• Indirect en direct aansturen/ coachen en adviseren van HBO en WO opgeleide Business Unit Managers.

Persoonlijk:

• Flexibel
• Analytisch
• Pragmatisch
• Initiatiefrijk
• Soms van directief maar altijd strevend naar een Win/Win
• Helicopterview

Aanvullend, geldend voor (bijna) opdrachten:

• Zowel op tactisch al procesniveau beleid bepalen, op strategisch niveau adviserende rol naar hoofddirectie.
• Aansturen van de Account Managers, Commercieel Support en een Resourcemanagement
• Opzetten en uitwerken van beloningssysteem voor de consultants/specialisten
• Opzetten en uitwerken van opleidingssysteem voor consultants/specialisten
• Aanname en ontslag consultants.
• Interne procedure handboek ontwikkelt en (laten) Implementeren
• Uitdenken en implementeren van tarievenstelsels
• Maatwerk advies op het gebied van het inkopen van zowel Software/hardware en diensten zoals inhuur externe specialisten. Zowel op project basis als voor de long term contracten met de verschillende leveranciers


Talenkennis interimmanager

Nederlands : Moedertaal
Engels : Vloeiend
Duits : Spreken

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: