Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

2006/2007 Sabbatical, Zelfstandig Interimmanager/adviseur
Momenteel werk ik aan verschillende projecten:
• Als adviseur ondersteun ik Menzis Zorgverzekeraar in een juridisch geschil met een factoringsbedrijf.
• Als adviseur ben ik bezig met een verbeterslag in de debiteurenadministratie (verbeteren van het incassotraject) van Tele2.
• Als handelsagent probeer ik de markt te interesseren voor een nieuw soort electrische vloerverwarming.
• Ik ben als adviseur betrokken bij de opstart van een bedrijf dat LED-lampen als consumentenverlichting gaat importeren en vermarkten.
• Ook ben ik als adviseur werkzaam voor een bedrijf dat bemiddelt in de vraag en het aanbod van digitaal beeldmateriaal dat via het internet verkocht gaat worden.
• Tot juli 2006: huis verhuurd en met vrouw en kind op reis gegaan in Azië. De laatste mogelijkheid om een lange reis te maken, omdat mijn zoon leerplichtig wordt.


2003/2005 Zelfstandig Interimmanager/adviseur
• Opgetreden als bemiddelaar tussen product-/idee eigenaar en een producent in China, voor het maken van een apparaatje dat de omzet van de mobiele telefonie kan verhogen.
• Gewerkt als plaatsvervangend directeur van een middelgroot schoonmaakbedrijf dat tophotels zoals het Amstel, Huis ter Duin, Hotels van Oranje etc. schoonmaakt. Hierbij gaf ik leiding aan; de projectmanagers (controleren personeelsplanning productiviteit), buitendienstmedewerker en kantoor (indirect aan ongeveer 100 medewerkers). Daarbij heb ik geprobeerd om het bedrijf uit het negatieve bedrijfsresultaat te halen, door de kosten/baten per project inzichtelijk te maken, kosten te beheersen, schuldeissersaccoord aan te bieden, het faillissement aan te vragen en te begeleiden.
• Gewerkt als (financieel) adviseur voor een verloskundigenpraktijk. Administratie opgezet en investeringsvraagstuk beantwoord.
• Marktonderzoek gedaan voor een bedrijf in de consumentenelectronica.
• Commerciële adviezen gegeven aan een hoveniersbedrijf.


2001/2002 Sabbatical
• Samen met mijn vrouw onze banen opgezegd om een wereldreis te gaan maken. In deze periode werd mijn zoon geboren. Deze periode heeft me veel geleerd in sociale en emotionele zin, waardoor ik makkelijker kan relativeren.


1999/2000 Afdelingshoofd Declaraties Zorgverleners Amicon Zorgverzekeraar/Menzis
Per 1 januari 1999 gepromoveerd van teammanager tot afdelingshoofd. In deze functie was ik o.a. verantwoordelijk voor:
• Het direct leidinggeven aan 6 teammanagers en indirect aan 80 medewerkers.
• Werven, selecteren en ontwikkelen van teammanagers.
• Het correct en tijdig laten uitbetalen en administreren van de nota’s (met een totaalbedrag van meer dan fl.1.000.000.000) van 1e- en 2e- lijns zorgverleners, conform de wet- en regelgeving. Ontwikkelen en monitoren productieplanning.
• Het initiëren van beleid.
• Het coördineren van verschillende (vaak automatiserings) projecten als opdrachtgever.
• Innovatie van processen en systemen.
• Maken en bewaken van een budgetplan, beheersen van kosten, controleren van personeelsplanning/productiviteit van de teams.
• Integratie van twee zorgverlenersadministraties als gevolg van een fusie tussen (toen) RZR zorgverzekeraar en Oost-Nederland zorgverzekeraar.
• Omscholen van een grote groep medewerkers als gevolg van de fusie.
• Inlopen van achterstanden.

1998 Teammanager Declaraties Zorgverleners 1e lijn, Amicon zorgverzekeraar/Menzis
In deze functie was ik verantwoordelijk voor:
• Het correct en tijdig laten uitbetalen en administreren van nota’s van 1e-lijns zorgverleners conform de wet- en regelgeving.
• Het geven van leiding m.b.v. twee assistent teammanagers aan een groep van ongeveer 45 medewerkers.
• Doorvoeren van een cultuuromslag (van ziekenfonds naar professionele verzekeraar).
• Eindverantwoordelijk voor het opleggen en administreren van de Algemene Eigen Bijdrage conform de wet- en regelgeving, inplannen begeleiden telefoonteam.
• Het inzichtelijk en meetbaar maken van processen.
• Werven en selecteren en inplannen van administratief personeel.
• Verhuizen van twee afdelingen van Doorwerth naar Wageningen.

1996/1998 Districtleider van 6 tot 10 supermarkten bij Albrecht Discount /Aldi
Per april 1996 gepromoveerd van filiaalleider naar districtleider. In deze functie was ik o.a. verantwoordelijk voor:
• Motiveren van filiaalleiders en hen begeleiden in het realiseren van de geplande doelstellingen (zoals omzet, productiviteit, ziekteverzuim, beperken van verlies aan goederen).
• De omzet per jaar in het district was ongeveer 80.000.000 gulden.
• Ontwikkelen van doelstellingen en budgetten voor de filiaalleiders.
• Aanleveren van managementinformatie.
• Werven en selecteren van assistent filiaalleiders en medewerkers.
• Begeleiden en inplannen van verbouwingen van filialen.
• Controleren van de filiaaladministratie en de logistieke processen van de filialen.
• Bewaken / reduceren van kosten, controleren personeelsinzetplanning.

1994/1996 Filiaalleider supermarkt bij Albrecht Discount/Aldi
In deze functie was ik verantwoordelijk:
• De dagelijkse leiding in de supermarkt.
• De omzet in het filiaal was ongeveer 11.000.000 gulden.
• Het motiveren van een team van 7 tot 15 medewerkers.
• Het verzorgen van een correcte filiaaladministratie.
• Het scoren van een zo hoog mogelijke omzet, zorgen voor meer tevreden klanten.
• Het maken van een geschatte omzet / personeelsinzet planning.
• Zorg dragen voor een goede dispositie en voorraadbeheersing.
• Zorgen voor de juiste afhandeling van de geld en goederenstroom.
• Beperken van de lekkage (ontvreemding van geld en/of goederen).


Opleiding interimmanager

Opleidingen:
1989/1993 HBO opleiding bedrijfskunde, afstudeerrichting logistiek (gevolgd aan de HAS).
1988/1989 HTS richting werktuigbouwkunde (verkeerd gekozen, niet afgemaakt).
1986/1988 HAVO
1982/1986 MAVO

Cursus en training
2004/2007 Diverse workshops gevolgd voor persoonlijk ontwikkeling
2003 Cursus NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren)
2000 Persoonlijk coachingstraject om mijn leiderschapsvaardigheden te versterken.
1999 Teambuildingsdagen voor het oefenen van sociale vaardigheden, conflicthantering etc.
1996 Interne opleiding van 3 maanden voor de functie van districtsleider.
1994 Interne opleiding van 5 maanden voor de functie van filiaalleider.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Goede contactuele-, sociale- en communicatieve vaardigheden
Analytisch, resultaatgericht, proactief
Innovatief, efficiënt
Stabiel, stressbestendig
Ambitieus, gedreven
Commercieel, ondernemend, cijfermatig sterk
Service gericht


Talenkennis interimmanager

nederlands en engels in woord en geschrift, goed
duits in woord en geschrift, redelijk
hongaars in woord, matig

Overig

Mijn kracht en passie ligt in het analyseren en continu verbeteren van processen. Hierbij weet ik medewerkers voor me te winnen en hun talent te benutten, om optimale resultaten te bewerkstelligen. Graag vertel ik u over mijn behaalde resultaten.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: