Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Gecertificeerd consultant Birkman Gedragsassessments
Plantmanager in food industry
Bedrijfsleider in diervoeding


Werkervaring

2007-2008` Hogeschool InHolland
Opleidingsmanager bij de School of Technology, cluster Business & Technology, bestaande uit de opleidingen Technische Bedrijfskunde in voltijd en deeltijd, Human Technology en Bedrijfskunde & Agribusiness.
Het betreft hier een tijdelijke functie van 1-4-2007 tot 1-4-2008 voor 0,8 FTE.

2006-heden Adviesbureau
Eigen onderneming waarin ik als gecertificeerd consultant voor de Birkman Method® mij toeleg op loopbaanadviezen, personal coaching, teamcoaching, organisatieadviezen en interim management.

2005-2006 Teeling Petfood BV
Gespecialiseerd in productie en verkoop van o.a. biologisch honden- en kattenvoer.

Bedrijfsleider/productiemanager
Tijdelijk contract van 1 jaar. Verantwoordelijk voor de productie, stroomlijning van de drieploegendienst, optimalisatie van onderhoud, productie en efficiency. Opdracht projectbegeleiding nieuwe machinelijnen in productie en verpakkingsafdeling, verhoging van de productie van 75.000 eenheden naar 150.000 eenheden per shift van 8 uur.
Opdracht afgerond.

2003 –2004 Anova BV (visverwerkend bedrijf)
Gespecialiseerd in de inkoop, verwerking en verkoop van exotische vissoorten, omzet ongeveer 270 miljoen euro, met vestigingen in Nederland, Afrika en Thailand.

Plant Manager
Verantwoordelijk voor de totale productie en logistiek van de verwerking van diepgevroren tropische vissoorten tot op supermarktniveau in met name Duitsland, Frankrijk, Spanje en Engeland.
Naast operationele leiding van de vestiging had ik als opdracht te zorgen voor optimalisatie van de communicatie tussen de afdelingen verkoop en productie en bedrijf uiteindelijk te begeleiden bij sluiting van de vestiging.
Resultaten: financiële positie versterkt. Bedrijfsactiviteiten zijn hierna ondergebracht bij andere onderneming.

1985 – 2003 Syngenta Seeds BV ( Agribusiness,voorheen Zaadunie, Sandoz Seeds en Novartis)
Internationaal zaadteelt en veredelingsbedrijf voor groenten en bloemzaden. Omzet ongeveer 350 miljoen euro, vestigingen voor verkoop, research en productie over de gehele wereld verspreid.

Manager Processing & Distribution, 2001 – 2003
Eindverantwoordelijk voor de productieafdelingen (schoning van zaden, afdeling productvormen), en twee kwaliteitslaboratoria, alsmede voor de afdeling opslag en Distributie en de logistieke planning van de supply chain, master data management en plant planning.
Leiding geven aan 8 medewerkers direct, 140 indirect. Jaarlijks budget 13 miljoen euro, 80 miljoen euro voorraad, 80.000 leveringen, 3,5 miljoen verpakkingen. Export wereldwijd. 60.000 kwaliteitstoetsen.
1993 - 2002 Chief off Staff van Sandoz Emergency Management Team voor de Nederlandse vestigingen, zijnde leider van een management crisisteam, dat elke vorm van calamiteit zou moet beheersen.

Manager Processing, 1996 – 2001
Leidingeven aan 75 medewerkers, operationeel budget 3 miljoen euro, jaarlijks investeringsbudget 1 miljoen euro.
Verantwoordelijk voor de productieafdelingen, schoning en productvormen, alsmede 2 kwaliteitslaboratoria. Uitvoeren van internationale audits op gebied van ISO en HSE. Aansturen van 50 medewerkers.
Opdracht en Resultaten: 10% kostenverlaging gerealiseerd. Totale machinepark van de coatingsafdeling gemoderniseerd zonder verlies van productiecapaciteit

Interim manager Processing, 1995 – 1996
Naast bestaande functie General Facilities verantwoordelijk voor de productieafdelingen ( 4 afdelingen, totaal 78 medewerkers). Coördinator HSE (Health, Safety, Environment) voor de Nederlandse vestigingen.
Bijzondere opdracht: kennis en ervaring opdoen over de verwerking van groenten en bloemzaden en afdelingen te integreren tot flexibele units, met opgeleid en breed inzetbaar personeel.

Manager General Facilities, 1993 – 1995
Leiding aan 35 medewerkers, operationeel budget 1 miljoen euro. Onderhoudsbudget 2 miljoen euro, investeringsbudget 12 miljoen euro.
Verantwoordelijk voor leiding van alle interne facilitaire diensten, HSE, Centrale inkoop niet-zaden en Technische Dienst. ( 6 afdelingen, 28 medewerkers).

Coordinator HSE (Health, Safety & Environment), 1989 -1993
Verantwoordelijk voor vertaling van de Sandoz HSE policy en opzet en implementatie van arbo- en milieuzorgsystemen in Nederland en alle Europese vestigingen, alsmede auditing i.s.m. Group Auditing Team
Opdracht en resultaat: Alle vestigingen begeleid bij succesvolle implementatie, volledig in overeenstemming met geldende wetgeving en succesvol ge-audit door corporate teams en lokale overheden

Hoofd Interne Diensten, 1985 -1989
Algehele leiding over een aantal interne diensten zoals restaurant, receptie, beveiliging, brandweer, ehbo, postkamer, wagenparkbeheer, bedrijfsschadeverzekering. 28 medewerkers, budget 0,5 miljoen euro.

1974 – 1985 Rijkspolitie
Diverse functies binnen de Rijkspolitie. Begonnen als surveillant, vervolgens milieucoördinator, vuurwapenrechercheur, groepsrechercheur, plaatsvervangend groepscommandant, hulpofficier van justitie.
Organisator grootschalige rampenoefeningen met politie, GGD, KNZHRM, Brandweer en lokale autoriteiten.

Specifieke projecten

2007-2008 Personal coaching van beleidsmedewerker bij de Rabobank.
2007-2008 Voorbereiding van de opleidingen op de accreditatie bij de hogeschool InHolland.
2007-2008 Projectleider in het Waterland Ziekenhuis in Purmerend om te komen tot een reorganisatie van alle opleidings en trainings activiteiten binnen het ziekenhuis, de koppeling van de opleidingen aan loopbaanpaden voor alle medewerkers(sters) en automatisering van het proces.
2002 Projectleider centralisatie distributie in Nederland, Opheffing activiteiten in Duitsland.
2001 Medeverantwoordelijk voor de ISO certificering 2000 norm voor de totale supply chain.
2000-2003 Medeverantwoordelijk voor herstructurering van de interne en externe supply chain en opzet van het implementatieprogramma.
2000 Crisis manager gedurende 5 maanden tijdens het life gaan van SAP ERP systeem.
1999 Medeverantwoordelijk voor internationaal project m.b.t. assortiment rationalisatie, customer segmentation en customer relationship program.
1998 Global Working Capital Reduction Program. Medeverantwoordelijk voor de integratie van verwerkingsactiviteiten wereldwijd. Consultancy voor management in verwerkingsbedrijf in Korea .
1997 Verantwoordelijk voor de implementatie van ISO certificering van de totale vestiging en auditing van vestigingen in Frankrijk en Duitsland.
1996 Ontwerp en implementatie van target/bonus systeem voor alle medewerkers.
1993-1996 Samensteller van cursusmateriaal voor de opleidingsmodule Bedrijfsveiligheid voor de brancheorganisatie EVO en docent voor de EVO.
Gastspreker voor het Nederlands Instituut voor Arbeidsomstandigheden met als onderwerp de implementatie van zorgsystemen in de praktijk, georganiseerd door FORUM.
1994-1997 Projectleider business process re-engeneering
Project manager opleidingen in ziekenhuis
Opleidingsmanager HBO onderwijs

Opleiding interimmanager

HBS A
Diverse internationale management opleidingen
Birkman gedragsassessment consultant


Opleidingen
2001-2002 :APICS CIRM (door einde functie geen afsluitend examen)
1988-1989 :Hogere Bedrijfskunde IBW
1986 :Middle Management IBW
1980 :Rechercheschool Zutphen
1979 :Kaderopleiding Korps Rijkspolitie
1973-1974 :Primaire opleiding Korps Rijkspolitie
1967 – 1973 :HBS-A

Cursussen / trainingen
2000 :Ondernemer en publiciteit , de Baak (Media training)
2000-2001 :Leadership in International Management, o.a.
Warschau/Barcelona (Internationaal Management Development project)
1998 :Management training Gustav Käser AG.
1997 :Audit opleiding Plantconsult
1995 :Management Training in Industrial Hygiene , Toulouse
1994 :The Newly appointed Manager, MCE Brussel
1993 :Teamleider Zurich Hazard Analysis bij Sandoz AG, Basel
:Interne opleiding tot Chieff of Staff
Sandoz Emergency Management Team (SEM and LEM)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

People manager, motivator, organisator

Talenkennis interimmanager

Frans, Duits, Engels

Overig



Talenkennis

Nederlands moedertaal
Engels woord en geschrift uitstekend ( company language)
Frans woord en geschrift goed
Duits woord en geschrift goed






 beschikbaar?

Interim managers zoeken: