Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Organisatieontwikkeling en -verandering

Organisatieontwikkeling en -verandering

Werkervaring interimmanager

Werkervaring Interim/projectmanagent
jul 1999 – oktober 2000 Hypotheekbank Utrechtse HeuvelrugManager AdviescentrumReorganisatie en upgrade call center voor klanten (22 medewerkers)
mrt 1998 – jun 1999 Accountantsdienst minsiterie Randstad WestOndersteuning/waarneming regiomanagerHerinrichting (deel) Accountantsdienst ministerie (van controle naar advies; van repressief naar pro-actief; van functiegeoriënteerd naar klantgericht)Waarneming regiomanagement (32 medewerkers, waarvan 5 accountants)
1998 – heden (dagdelen) kartonfabrieken Noorden des lands Coaching management twee locaties/nieuw hoofd technische dienstIntroductie/coaching op nieuwe functie;Opstellen locatieplan voor/met bedrijfsleiding
jan 1997 – feb 1998 Bank Utrecht, EindhovenReorganisatie Informatiecentrum (HelpDesk)Vestigingsmanagement/human resource management voor de Klantcontactpersonen (15);Integreren bestelling en uitlevering IT-producten
jun 1996 – mrt 1997 Provinciale Instelling Gehandicaptenbeleid ZeelandOpzetten deskundigenbank
mrt 1996 – jun 1996 ICT-bedrijf ZoetermeerOpzetten interne helpdesk t.b.v. 50.000 internationale eindgebruikers (ISO)
Coaching
Gemeentebestuurder provinciehoofdstad bij bestuurscrisisMedewerker reclassering bij arbeidsconflictHoofd boekhouding autobedrijf bij heroriëntatie op functie
Reguliere dienstverbanden
mrt 1994 – feb 1996 Samenwerkingsverband Vervoersaanbieders Randstad WestManager Vervoer op Maat Invoering van een grootstedelijk nieuw vervoerssysteem i.h.k.v. de Wet voorzieningen gehandicapten. Enkele kengetallen:15.000 geregistreerde vervoersgerechtigden; 2.500 verplaatsingen per dag; f 22 mln. omzet/jaar; 350 werknemers; 80 voertuigen; 5 samenwerkende bedrijven onder één regie;bereikbaarheid agglomeratie in de vorm van wederzijdse openstelling van vier regionale vervoerssystemen;systeem van Kamer- tot Kamer (inclusief draagservice) vervoer;geautomatiseerde boeking en planning van ritten;betaling d.m.v. chipcard (experiment i.s.m. KPN)



jun 1991 – feb 1994 Belangenbehartigingsorganisatie mensen met handicap RandstadDirecteurinhoudelijke heroriëntatie, reorganisatie en modernisering bedrijfsvoering.
jun 1982 – jun 1991 Provincie Centrum van het landBeleidsmedewerker resp.Projectmanager; in de functie van:Plaatsvervangend bureauhoofd (1985 – 1991) resp.Coördinator sociaal cultureel werk (1982 – 1985)ontwikkeling en implementatie provinciaal beleid (zorginhoudelijk, innovatief, financieel en bouwkundig; w.o. onderhandelingen over capaciteitstoe-/afname, wijziging taken van 28 verpleeghuizen);projectmanagement van een tweetal landelijke experimentele zorgvernieuwingsprojecten (substitutie intramurale in thuiszorg) en gedwongen sluiting van disfunctionerende tussenvoorziening;planmatig beleids- en subsidiesysteem ontwikkeld voor integrale beleidsvoering op achttal werkterreinen;herplaatsingsplan opgesteld en uitgevoerd voor 100 medewerkers welzijnsinstellingen
okt 1978 – jun 1982 Gemeente RandstadBeleidsmedewerker welzijnszaken/plv. bureauhoofd
dec 1976 – okt 1978 Bescherming Bevolking Zaamstreek WaterlandNoodwachtambtenaar
jul 1975 – okt 1998 Ministerie van Defensie Reserveofficier staf- en commandofuncties (1975 – 1998)


Opleiding interimmanager

Opleidingen etc. H.B.S. – B (Roermond, 1971)Hoger Sociaal Pedagogisch Onderwijs (Sittard, 1975)Post Academiaal Onderwijs (KUN, GU, TH Delft, RUU): o.a. planning en beleid; samenwerking in de ouderenzorg; ouderenhuisvesting; budget- tering in de gezondheidszorg; thuiszorg; lokale welzijnsplanning; en verkeer en vervoer; Automatiseringscursussen (MS Office, Lotus Notes, Ritboekings- en planningssysteem)Mediatraining (Ton Planken)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn loopbaan laat zich in een vogelvlucht als volgt beschrijven:
- Van (planmatige) beleidsontwikkeling (experimentele beleidsinnovatie, middelentoewijzing planning nieuw-, verbouw en effectieve sluiting van voorzieningen),
- via belangenbehartiging,
- tot uitvoering (directionele/management verantwoordelijkheid voor instelling en [grootschalige] projecten).
Ik ben werkzaam geweest –in dienstverband en als zelfstandige- bij overheid, in de commerciële dienstverlening en industriële productieomgeving.
Voor wat betreft organisatieontwikkeling heb ik ervaring met:
- Beleids- bestuurs- en bedrijfscycly, ontwikkelen implementeren beheersinstrumenten (perso-neel, middelen);
- Reorganisaties ([de]centralisatie/-concentratie; vernieuwing oriëntaties (van reactief naar pro-actief; klantgerichtheid; automatisering [technisch en didactisch]) op collectief (herinrichting werkprocessen)en individueel niveau (coaching)
Vaardigheden: adequate, slagvaardige analyse, geaccepteerde resultaatgerichte aanpak.
Daarnaast ben ik ook aangezocht om ‘onwerkbare situaties’ om te keren.

Zeker omdat ik daarbij niet altijd vak-deskundig was, heb ik mij toegelegd op inspirerend leiderschap, waarbij medewerkers zich betrokken, uitgedaagd en begeleid weten.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Frans
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: