Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interimmanager Facilitaire dienstverlening

Interimmanager Facilitaire dienstverlening

Werkervaring interimmanager

Interimmanager en projectmanager
2004- tot 1 oktober 2005
Parnassia Psycho-medisch centrum te Den Haag

Interim- en projectmanagement opdracht.
Verantwoordelijk voor de realisatie, herstructurering en positionering van de afdeling voedingsassistentie. Verbeterde attitude medewerkers, maaltijdbeleving en verhoging klanttevredenheid. Omvang ruim 20 voedingskeukens, 50 medewerkers. De afdeling maakt onderdeel uit van de productgroep Hotellerie van het Facilitair.
Projectopdrachten voor de productgroep: verlagen van het ziekteverzuim, opzetten van een evenementen- en vergaderaccommodatie beheersysteem, actualiseren van de Product en Diensten Catalogus. Borgen van de H.A.C.C.P. disciplines op de afdeling Voedingsassistentie

2004 tot 2004:
Universiteit Nyenrode te Breukelen
Manager Events& Reservations.
Verantwoordelijk voor: interne en externe evenementen. Jaaromzet van 4 miljoen euro, reserveringssysteem, reserveringsbeleid van 42 vergaderzalen, en Executieve Hotel met 100 bedden. Direct leidinggevend aan 3 fulltime adviseurs en 3 parttime administratief medewerkers/ evenementen en facturatie. Opstellen jaarlijkse businessplan en afdelingsbudget.

2002 tot 2004:
Hoofd afdeling Planning en Beheer
Verantwoordelijk voor: het afdelingsbeleid, jaarlijkse businessplannen en afdelingsbudget. Implementatie (coördinator) van het FMIS-reserveringssysteem (Planon BV).
Direct leidinggevend aan 5 coördinatoren: Beheer, Planning, Landgoed en Monumenten , Vastgoed en Onderhoud, Inkoop en Inventaris. Indirect leidinggevend aan 9 administratieve medewerkers. Tevens plaatsvervangend hoofd facilitair bedrijf: 3 afdelingsmanagers, div. coördinatoren en 60 medewerkers. Contactpersoon met en contractbeheerder voor de externe cateraar.
Hoofdkantoor Albron Catering BV te de Meern
Projectmanager/ ass. Accountmanager.
Werkgebied; special projects (complexe cateringdiensten)landelijk. Intermediair tussen klant/ opdrachtgever, catering manager en accountmanager. Verantwoordelijkheden: Nulmetingen, quickscans, opstellen plannen van aanpak en implementatie ervan. Verantwoordelijkheden: offerte trajecten, budgettering en financiële afhandeling. Werkgebied: 30-32 cateringdiensten, waarvan 7-10 cateringmanagers direct leidinggevend in de functie van assistent accountmanager. Tevens verantwoordelijk voor het zelfstandig uitvoeren van relatiebeheer bij deze 7 tot 10 opdrachtgevers. Vaardigheden: Gesprekstechnieken, training on the job, verander- en implementatiemanagement. Presentaties geven (lezingen) en Workshops.
Interne opleiding aldaar. Bijzondere training: Management en Development.
1999 Albron Catering BV:Universiteit Nyenrode te Breukelen
Operationeel manager.
Verantwoordelijke voor: budget en administratieve zaken. Productgroepen: centrale keuken, gastenrestaurant (100 couverts), mensa (400 zitplaatsen) en party- en evenementencatering.
Direct leidinggeven aan 4 vakdeskundige afdelingshoofden, indirect 15-25 cateringmedewerkers. Relatiebeheer van interne- en externe klanten en opdrachtgever.
Resultaten: zelfstandig cateringdienst opgestart, goede interne bedrijfsvoering gerealiseerd, commercialisering daarvan, goede relatie met opdrachtgever en in- en externe klanten opgebouwd.

1998 Albron catering BV: Groene Hart Ziekenhuis te Gouda
Interim manager Bedrijfscatering en Horeca en audiovisueledienst.
In opdracht van klant marktconformiteit bereiken binnen de afdeling Horeca en Bedrijfscatering en audiovisuele dienst. Reorganiseren van de werksystemen en procedures, verkoop- en voorraadsysteem opzetten, (commercieel) prijsbeleid. Tevens homogeniteit bereiken bij personeel. Audiovisuele afdeling reorganiseren. Getraind in: gesprekstechnieken, onderhandeling, training on the job, commercieel- en administratief inzicht, analytisch vermogen.
Resultaten: Professionalisatie van de cateringdienst, procedures verbeterd, regulier overleg ingevoerd, onderlinge samenwerking binnen vakgroepen verbeterd.

1997 Albron catering BV: VSB/Fortis en IBM Interpay te Utrecht
Tournant-catering manager.
Verantwoordelijkheden: cateringmangers vervangen, mede zorg dragen voor contractbehoud Albron (tender situatie bij IBM). Bijzondere aandachtspunten: cateringdiensten klaarmaken voor ISO certificering i.v.m. Audit TNO dat jaar. Werksystemen, administratief en financieel systeem vereenvoudigen en inzichtelijker opzetten. Personeel bijscholen en trainen. Resultaten: ISO-norm behaald, goede relatie met catering personeel op beide locaties gerealiseerd, locatie management en opdrachtgevers.

1981- 1996 Van Hecke Catering BV te Rotterdam.
Cateringmanager/ operationeel manager/ duty manger.
Diverse vestigingen: NS Opleidingscentrum te Utrecht/ 700 lunchgasten, Wang computers te Culemborg/ 700 lunchgasten, G.E.B. Utrecht (reorganisatie) 400 lunchgasten, R.I.V.M. te Bilthoven/ 750 lunchgasten, N.O.B. te Hilversum (Operationeel manager/ Duty manager) 8 catering beheerders, productiekeuken 14 fulltime koks en 70 cateringmedewerkers.Catering activiteiten: bedrijfscatering, evenementencatering en partijen. Kodak te Odijk/ reorganisatie (tender) contract behouden/ 400 lunchgasten en een a la carte restaurant met 100 zitplaatsen, Cap Volmac te Utrecht omvattend, 3 (sub)cateringdiensten/ 1200 lunchgasten, leidinggevend aan 22 beheerders en een ass. Catering manager. Restaurant Centerpiont/ BPS te Schiphol, 24 uurs bedrijf, 3000 gasten per dag/ Internationale groep medewerkers, 3 shiftdiensten in een pool van 25-30 medewerkers.

1978 tot 1979 Verzorgingstehuis St. Jozefzorg te Vleuten.
Zelfstandig werkend instellingskok, 90 bewoners.

1976 tot 1978 Eurest Ned. BV te Amsterdam, vetsiging AMEV te Utrecht
Leerling kok/ zelfstandig werkend kok, 2400 catering gasten per dag.






Opleiding interimmanager

NCOI Utrecht HBO Facilitaire dienstverlening 2005-2006
FMH Incompany training “Facilitair zintuig”2003
Mansal management sales training (extern)2002
Opleiding praktijktrainer, Sodexho 1994
Middle Management, ISW 1987
Instellingskeuken, Instituut Jeanne Ruigrok 1981
Café en aanverwante bedrijven SVH Opleidingen 1977


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim-management:
Teambuilder pur sang-structureren
Verandermanagement, nadruk op "doen"
Methodisch managen: Plan-do-check en act principe!
Resultaatgericht coachen
People manager



Talenkennis interimmanager

Nederland goed in woord en geschrift
Engels spreken

Overig

Branches:
- Contract catering branche
- Catering bedrijven en restauratieve diensten
- Facilitaire dienstverlening Gezondheidszorg/ GGZ
- Facilitaire dienstverlening Onderwijssector
- Facilitaire dienstverlening Hoteldiensten



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: