Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager, coach

Interim manager, coach

Werkervaring interimmanager

2001 – heden Consultancy
marketing adviseur en interim manager
• Manager Customer Services Center a.i. bij Delta NV. Verantwoordelijk voor de inrichting van een nieuw shared service center CSC van Delta NV en het oplossen van de factureringsproblematiek (325 fte). Na de benoeming van de vaste manager CSC verantwoordelijk voor de (her)inrichting volledige Front Office (100 fte).
• Workshops, projecten en coaching opdrachten voor o.a. groot energiebedrijf, grote inkooporganisatie en diverse kleinere bedrijven in het BtoB segment
• Aangesloten bij de Stichting voor ondernemend managen ‘De Consularis’. Coaching van DGA’s in het MKB
• Samenwerking met diverse direct marketing ondernemingen
• Interim directeur van Datatrak Nederland (1½ jaar). Verkoop en technisch beheer van tracking & tracing en mobiele datacommunicatie systeem voor voertuigen van Siemens. Eindverantwoordelijk. Focus op business development en cash flow management. Marketing & verkoop strategie geformuleerd en doorgevoerd, interne processen verbeterd. Klantenacquisitie.
• Ontwikkeling van het Customer Life©ycle Management concept voor CRM

2000 – 2001 Peppers and Rogers Group / 1to1 Marketing
Partner en Managing Director Nederland
• Opstart van advies bureau op het gebied van Customer Relationship Management.

1991 – 2000 ECI voor boeken en platen (Nederland en Vlaanderen) / Bertelsmann
Project Manager Bertelsmann Global Customer Services
• Verantwoordelijk voor besluitvormingsproces en business coördinatie van customer service onderdeel van internationaal IT project t/m afsluiting testfase
Chairman Expert Committee Marketing Bertelsmann Buch AG.
• Leiding van internationaal overleg van (marketing) directies van boekenclubs. Introductie van CRM bij Bertelsmann
Plaatsvervangend Directeur Operations
• Verantwoordelijk voor customer service en communicatie, w.o. callcenters in Vianen en Antwerpen, klantencorrespondentie, -administratie, data entry en huisdrukkerij. 120 FTE’s. Wnd. Directeur Operations in 1998. 250 FTE’s.
Adjunct Directeur CRM
• Verantwoordelijk voor strategie, opzet en coördinatie van CRM. Voorzitter stuurgroep CRM. Diverse succesvolle CRM projecten en joint promotions gerealiseerd. Verantwoordelijk voor aansturing PR. 2 FTE’s
Adjunct Directeur Marketing
• Verantwoordelijk voor grootschalige klanten werving via direct mail en media campagnes. Winstgevendheid van de werving hersteld door o.a. nieuwe creatieve aanpak en kostenbesparingen. Projectleider innovatieproject. 10 FTE’s

1990 – 1991 Intergamma
Interim manager marketing services
• Doorlichting van en advisering over marketing strategie van Gamma België.

1989 – 1990 Ogilvy & Mather
Managing Director kantoor Eindhoven
• Resultaatverantwoordelijk. Focus op klantencontact en –acquisitie. Binnen één jaar via turnaround winstgevend gemaakt. 25 FTE’s

1985 – 1989 Esso Benelux
Advertising, Merchandising en Market Research Manager
• Verantwoordelijk voor marketing communicatie, sales promotion, marktonderzoek en shopverkoop (B-to-C en B-to-B). Herpositionering van Esso. Diverse succesvolle landelijke media campagnes, productintroducties, langlopende spaarprogramma’s, dealercommunicatie en incentive programma’s. Succesvolle nieuwe winkel promotiestrategie. 10 FTE’s

1983 – 1985 Time Inc. (Time-Life International)
Media Manager Time Atlantic
• Verantwoordelijk voor abonnee werving via direct marketing media campagnes en joint promotions in Europa, Afrika en het Midden Oosten. Wervingsaantallen en winstgevendheid verdubbeld.

1980 – 1983 Nehem (de Nederlandse herstructureringsmaatschappij)
Organisatie adviseur
• Mede-verantwoordelijk voor structuur verbeterende projecten in de boeken- en de platenbranche, de grafische en de confectie industrie. Projectleider van diverse succesvolle marketing projecten.

1977 – 1980 Nefarma (de Nederlandse associatie van de farmaceutische industrie)
Beleidsmedewerker (secretaris) economische zaken
• Belangenbehartiging op economisch gebied. Onderhouden van contacten met diverse ministeries en de pers. Landelijke publiekscampagne en brochures.

Opleiding interimmanager

• 1to1 methodology course, Stamford, USA
• English Business B (proficiency course), British Council, Amsterdam
• Doctoraal Bedrijfskunde, Delft (IIB, thans EUR)
• Kandidaats Bedrijfseconomie, Erasmus Universiteit Rotterdam
• HBS – B, Hilversum
• Diverse trainingen en cursussen op het gebied van Marketing, PR en Communicatie.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sterke klantenfocus, people manager, teambuilder, coach, veranderaar. Analytisch, innovatief, creatief. Strategisch en operationeel.
Expertises: projectmanagement, strategieformulering, direct marketing, CRM, marketing communicatie, customer service.

Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal), Engels (vloeiend), Duits (zeer goed), Frans (zeer goed)

Overig

Genomineerd als Commercieel Manager van het jaar 2002 door de SMA.
Computer: Microsoft Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint)
Lid van NIMA en MEC


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: