Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HRM Business Partner

HRM Business Partner

Werkervaring interimmanager

2010 – september 2011 Royal Haskoning
ca 4000 werknemers.
Werkzaamheden: HRM Business Partner voor de divisies Industrial Engineering en Industrial Concepts met in totaal ca 600 werknemers, met vestigingen binnen Nederland; Vietnam; Indonesië; India; Thailand; Cambodja; Zuid Afrika en Rusland.
Als Business partner van de Divisie directie onderdeel uitmakend van het MT en verantwoordelijk voor het totale HR beleid en uitvoering daarvan binnen de divisie. Met name deze interim periode bezig geweest om de integratie van de twee divisies voor te bereiden.
Met betrekking tot mobiliteit heb ik een plan ontwikkeld dat voorziet in een betere personeelsplanning en een behoorlijke financiële besparing.
In Vietnam heb ik een Shared Service Center opgezet voor Vietnam; Indonesië en Thailand.
Voornaamste doelstelling:
Binnen driemanschap van Divisie Directeur;
controller en HR Business Partner zorgen dat de Divisie een profit maakt met tevreden medewerkers.

Binnen Royal Haskoning ben ik gestart als interim HR manager en na drie maanden heb ik een jaarcontract geaccepteerd en ben derhalve uit de organisatie Group gestapt.

2010 IBW B.V. te Werkendam:
ca. 100 werknemers.
Werkzaamheden: In kaart brengen van het personeelsbeleid en vervolgens prioriteiten aangeven in de oplossing van gesignaleerde problemen. Zo werd een nieuw ziekteverzuim beleid opgesteld en werd het personeel hieromtrent geïnformeerd. In een aantal gevallen gebeurde dit 1 op 1.
Resultaat:
Het ziekteverzuim werd teruggebracht tot onder het landelijke gemiddelde. Tevens werd er afscheid genomen van medewerkers die het niet zo nauw namen met ziekte etc.
Tevens had deze aanpak tot gevolg een behoorlijke kosten besparing voor de organisatie.

2009 - 2010 Fitness centrum Studio Aktief te Rijswijk:
ca 18 werknemers
Werkzaamheden: Na een inventarisatie werd een cultuurveranderingsproces in gang gezet. Van individualisme tot werken in team verband met respect voor elkaars goede en minder goede eigenschappen. Tevens stond het nemen van eigen verantwoordelijkheid als prioriteit benoemd.
Resultaat:
Van mensen die niet mee wilden of konden is afscheid genomen. Er wordt thans een nieuw team, gevormd dat er voor gaat.

2009 Schoonmaakbedrijf Meerwijk B.V. in Utrecht:
ca. 75 werknemers.
Werkzaamheden: In kaart brengen van het personeelsbeleid en vervolgens prioriteiten aangeven in de oplossing van gesignaleerde problemen. Aangewezen personeelsleden verantwoordelijk maken voor het nieuwe personeelsbeleid en hen instrueren hoe dit beleid vorm te geven en na te volgen.
Resultaat:
De organisatie kan nu verder zonder externe hulp het nieuwe personeelsbeleid verder vorm geven.

2008-2009 Schoonmaakbedrijf Clean Effect, in Wijk en Aalburg:
Ca 35 werknemers
Werkzaamheden: Onderzoek naar mogelijke verkoop van gehele of gedeeltelijke organisatie. Na onderzoek en in contact gekomen te zijn met mogelijke overname partners is besloten om het bedrijf in sterk afgeslankte vorm voort te zetten.

2007-2008 Clean Lease Fortex B.V., Wasserij in Kouderkerk aan den IJssel:
Met vestigingen door heel Nederland en België
Ca 1700 werknemers
Werkzaamheden: Due Diligence op personeelsgebied i.v.m. een overname. De overname betrof de “in house” wasserij van een ziekenhuis. De medewerkers waren in dienst van dat ziekenhuis.
Mijn taak bestond uit het in kaart brengen van de arbeidsvoorwaarden; een vergelijking hiervan maken maar vooral het boeien, binden en integreren van de ziekenhuis medewerkers binnen een voor hen nieuwe organisatie. Daarna was ik adviseur m.b.t. de nieuwe organisatie structuur en werd de afdeling P & O ondersteunt in haar werkzaamheden.
Resultaat: Overname verliep vlekkeloos en bracht m.b.t. personeel een kostenbesparing met zich mee. De nieuwe organisatie structuur is doorgevoerd, staat op dit moment en voldoet aan de huidige eisen.


Recente Interim opdrachten Non-Profit organisaties:
2009 - 2010 Gemeente Gorinchem:
Werkzaamheden: Binnen de gemeente Gorinchem is in 2009, als regio gemeente, een Werkgevers servicepunt (WSP) opengesteld, dat een brug functie heeft tussen overheid; bedrijfsleven en burgers die afhankelijk zijn van enige vorm van een uitkering (WW; WWB) Binnen dit WSP wordt samengewerkt tussen gemeente en UWV. Doelstelling van dit instituut is om te zorgen dat inwoners van de regio gemeente zo snel mogelijk naar een baan toe geleid worden. Probleem dat zich voordeed was: Hoe koppel ik het bedrijfsleven aan onze doelstellingen. Hierop heb ik een sluitende aanpak ontwikkeld en geïmplementeerd.

2008- 2009 UWV provincie Gelderland:
Werkzaamheden: Hier heb ik een project in de vrije ruimte ontwikkeld dat er voor moest zorgen dat met betrekking tot het bedrijfsleven: Kennis en kunde werd binnengehaald binnen de elektrotechnische industrie. Met betrekking tot de overheid: mensen met een technische achtergrond middels scholing een baan verzekeren binnen genoemde industrie. Bij dit project waren diverse overheidsinstanties en scholingsfondsen betrokken.
Een ander bijzonder belangrijk punt binnen dit project was om bedrijven; instanties; overheden; deelnemers; te loodsen door de wirwar van regelgevende problemen.

2007 - 2008 Regio gemeente Tiel:
Werkzaamheden: De regio gemeente had als probleem geformuleerd: Alleenstaande ouders moeten “zelfstandig” worden. Hierop werd een project ontwikkeld dat in samenwerking met uitzendbureaus; sociale werkvoorziening; sociale diensten; ROC en re-integratiebureaus werd uitgevoerd. Het project voorzag er in dat alleenstaande ouders werden geïnterviewd m.b.t. de belemmeringen om te gaan werken. Vervolgens werden deze belemmeringen zo veel mogelijk verholpen, door een integrale inzet van alle betrokkene.


Werkervaring:

2006 – 2010 Directeur bij een personeels adviesbureau, Human Investors B.V.:
Werkzaamheden: Het voeren van de algemene directie. Eindverantwoordelijk naar aandeelhouders op alle gebieden. Daarnaast namens de organisatie regelmatig interim werkzaamheden op het vakgebied van bedrijfsvoering en strategische HRM uitgevoerd.
Inspelen op ontwikkelingen in de markt en initiëren van nieuwe producten in dienstverlening.

2003 – 2006 Managing consultant / directeur Personeels adviesbureau Axle Group B.V.:
Werkzaamheden: Gestart als managing consultant en als zodanig verantwoordelijk voor het opzetten van de afdeling Outplacement, inclusief werving en selectie van personeel.
Leiding en sturing geven aan het voltallige personeel (35 man).

1992 – 2003 Bestuurder bij CNV BedrijvenBond
Werkzaamheden: Als bestuurder begonnen in de regio Rotterdam met als aandachtsgebieden in eerste instantie het behartigen van de individuele en collectieve belangen van de leden van de CNV BedrijvenBond in het bijzonder binnen de groot metaal evenals de Textiel reiniging sector. De jaren daarna heb ik steeds andere aandachtgebieden ontwikkeld zo was ik b.v. als 1e onderhandelaar verantwoordelijkheid voor het afsluiten en naleven van de CAO’s van Akzo Nobel en DSM.
In deze periode ben ik veelvuldig inhoudelijk en strategisch betrokken geweest bij organisatieveranderingen binnen diverse ondernemingen.
Naast mijn functie als CAO onderhandelaar was ik tevens verantwoordelijk voor de contacten met en trainingen van de OR leden van diverse bedrijven.
Tijdens deze loopbaan heb ik diverse bestuursfuncties bekleed binnen werkgerelateerde organisaties. Onder andere was ik commissaris bij de VAPRO en bestuurslid van de stichting OVP en diverse pensioenfondsen.

1988 – 1992 Sociale Dienst Gemeente Maastricht
Werkzaamheden: Als sociaal rechercheur was ik verantwoordelijk voor het opzetten van de controle op werkgevers en werknemersfraude binnen het Heuvelland (Zuid–Limburg)

1976 - 1988 Gemeentepolitie te Maastricht
Werkzaamheden: Binnen de gemeentepolitie Maastricht heb ik diverse functies bekleed, aanvankelijk binnen de afdeling algemene surveillance dienst; Afdeling verkeer; recherche; afdeling jeugd en zedenzaken. De laatste 5 jaar was ik hoofd van de afdeling verdovende middelen.

1971 - 1976 Gemeentepolitie te ‘s-Gravenhage
Werkzaamheden: Binnen de gemeentepolitie te ’s-Gravenhage, alwaar ik de opleiding heb voltooid. Alle voorkomende werkzaamheden binnen de afdeling algemene surveillance.

Opleiding interimmanager

Post HBO Bedrijfskunde
Diverse management trainingen
Kaderschool vakbond CNV
Module economie Open Universiteit
HBO Bestuurskunde
Diverse functie gerichte cursussen
Politiediploma
Mulo

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een mens met een duidelijke en heldere visie. Steeds op zoek naar wat mensen in een organisatie “wel” kunnen. Een warm voorstander voor duidelijkheid en verantwoordelijkheid. Mensen in een organisatie verantwoordelijk houden voor hun gedrag. Door ondersteunen en coachen mensen inspireren om zelf met “de” oplossing voor de dag te komen.
Mijn unieke ervarings combinatie van overheid en bedrijfsleven maakt mij een all rounder binnen zowel de overheid als het bedrijfsleven met een goed gevoel voor verhoudingen, (politieke) gevoeligheden en kennis van “de andere kant van de tafel”



Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: