Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

Periode Instelling Functie

Juli 2006-heden Flevoziekenhuis Almere Clustermanager

Het betreft hier een functie als manager van een RVE waarin onder andere de SEH, IC, OK, CSA, dagbehandeling, opnameafdeling, transport en 180 ziekenhuisvrijwilligers vallen. De totale eenheid bevat 220 fte’s exclusief de vrijwilligers. Als lid van het MT bepaal ik mede het totale ziekenhuisbeleid op tactisch en strategisch niveau. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor enkele samenwerkingsverbanden met eerstelijns organisaties zoals het opzetten van een geïntegreerde HAP / SEH.
Invoeren van level 2 op IC en SEH

Mei 2005 -juli 2006 MMC Eindhoven Manager Orthopedisch centrum
Manager Behandelcentra

Betreft hier twee deeltijd functies. Als Manager Orthopedisch Centrumwas ik organisatorisch en financieel eindverantwoordelijk voor deze zelfstandige bedrijfseenheid.. Het betreft hier een BV welke voor 75 % eigendom is van het MMC en voor 25% eigendom is van CZ zorgverzekeraar. De omzet is € 5 miljoen per jaar.
Dit centrum werkt volgens een eigentijds logistiek concept en is zeer service, efficiënt en klantgericht ingericht. Het voert een eigen PR - en marketingbeleid en is steeds opzoek naar nieuwe ontwikkelingen en nissen in de markt.
Als Manager behandelcentra was ik in opdracht van de Raad van Bestuur en Medische Staf steeds opzoek naar onderdelen van de ziekenhuisorganisatie welke bijvoorbeeld in ZBC structuur voor het ziekenhuis efficiënter en beter op de marktvraag ingericht kunnen worden. Hierbij gaat het om zowel mono - als multidisciplinaire samenwerkingsverbanden zowel binnen de 2de lijns
gezondheidszorg of tussen de 1ste en 2de lijns gezondheidszorg en eventuele 3de lijns gezondheidszorg.

Van 1993 tot mei 2005 actief geweest als interim manager.

Interim functies zorg gerelateerd

Periode Instelling Functie

2003- febr. 2005 ErasmusMC Zorgmanager. Lid managmentteam

Zorgmanager van afdeling Radiotherapie, ( 150 fte's), belast met het aansturen van 4 units.
Het maken van een nieuw functiegebouw als basis voor een reorganisatie naar een unitstructuur voor de radiotherapeutisch laboranten. Het implementeren van het nieuwe functiegebouw daarbij eindverantwoordelijk voor de reorganisatie en herplaatsing van medewerkers. Opdracht succesvol afgerond.


2002 - medio 2003 SFG Rotterdam zorgmanager, adviseur RvB, logistiek manager

Zorgmanager voor OK, Anesthesie, Pijnpoli en CSA ( 100 fte's), aansturen van 4 afdelingmanagers. De opdracht gericht op het invoeren van een wijziging van de organisatiestructuur die elders in het huis al was doorgevoerd. Binnen deze zorgeenheid was enorme weerstand tegen deze wijziging, dit was voor de RvB geen reden om de wijziging niet door te voeren. Daarnaast moest er een efficiëntie slag worden geslagen in het OK productieproces van minimaal 10% structureel. Dit onderdeel van de opdracht van SFG breed.
Beide onderdelen van de opdracht zijn succesvol afgerond.


2000 - 2002 VU Amsterdam Adviseur Raad van Bestuur, interim manager OK.

Interim manager op niveau van zorgmanager van de eenheiden Anesthesie, Chirurgie OK 6de etage en AVB, Verkoeverkamer, CSA, Dagchirurgie en Perfusie.Totaal 250 fte's en het aansturen van 8 afdelingshoofden. Doel van de opdracht was tweeledig namelijk het reorganiseren van de genoemde afdeling in het kader van de kanteling van de totale organisatie, het doorvoeren van efficiëntie maatregelen door het veranderen van de cultuur en de logistieke processen. Duur van deze opdracht 1 ½ jaar

2000 - 2000 Ruwaard van Putten Interim Hoofd Ambulante dienst en dagchirurgisch centrum (diensthoofd)

Interim manager Ambulante dienst, SEH en Dagchirurgisch centrum , invullen van een vacature waarbij de achterliggende opdracht was het bekijken van de bedrijfsprocessen om zo efficiëntie voorstellen te kunnen genereren.. Aansturen van 8 teamleiders, in totaal 150 fte's.
Duur van deze opdracht 3/4 jaar


1998 – 1999 AZR, EMCR Reorganisatie en integratie IC’s en verpleegafdelingen, projectmanager,

Als projectmanager, die rapporteerde aan Clustermanager, het proces van integratie van twee verschillende IC's vorm en inhoud geven. Het betrof hier de Thorax ic en de Hartbewaking. De vijf betrokken teamleiders kregen van mij coaching om te komen tot een andere wijze van leidinggeven welke aansloot bij de nieuwe structuur. Tevens eindverantwoordelijk voor 3 verpleegafdelingen welke ook voorbereid moesten worden op een integratieproces. Verpleegafdelingen hadden in totaal 83 fte's. Duur van deze opdracht 1 1/4 jaar.

1997 – 1998 Rode Kruis en JKZ Reorganisatie OK Rode Kruis te Den Haag en integreren en reorganisatie OK en patiënten logistiek JKZ

Als interim manager OK, die rapporteerde aan Hoofd Zorg, eindverantwoordelijk voor de afdelingen Anesthesie, Chirurgie en CSA van het Rode Kruis Ziekenhuis. Door het wegvallen van de leidinggevende structuur van de OK van het Juliana Kinderziekenhuis, de gebrekkige planningssystematiek en de naderende fusie werd deze afdeling ook onder mijn beheer gebracht. Aansturing van 5 afdelingshoofden/teamleiders. Totaal aantal fte's 65.
Duur van de opdracht 1 ¾ jaar

1996 – 1997 EZ Tilburg Crisis manager Anesthesie afdeling

Als Crisismanager binnengekomen voor de afdeling Anesthesie en Verkoeverkamers na een aantal zeer traumatische voorvallen. Al snel veranderde de opdracht in het reorganiseren van het totale OK complex en werven nieuwe hoofden. Aansturen van 2 afdelingshoofden een in totaal 150 fte's rapporteren aan de directie.
Duur van de opdracht 1 jaar.

1993 – 1995 Rijnland zhs Manager OK en IC’s (diensthoofd)

Interim OK manager voor de OK complexen, CSA, Verkoeverkamers en IC's van beide locaties. Aansturen van 6 afdelingshoofden in totaal 120 fte's. Rapportage aan de directie.
Doel van de opdracht was het ontwikkelen van een nieuwe organisatie structuur die aansloot bij de fusie van de beide ziekenhuizen. Het doen van een haalbaarheidsonderzoek en het opzetten van een 24 uurs SEH was een apart onderdeel van de opdracht. Duur van de opdracht 2 jaar.

Commerciële activiteiten op bestuurlijk niveau vanuit eigen onderneming.

1998 – 2001 Herindeling Haaglanden

Projectmanager en PA adviseur voor 5 gemeenten besturen naar de betrokken
overheden toe. Begeleiden van B & W van 5 gemeenten in hun communicatie zowel inhoudelijk als op strategisch en tactisch niveau. Het organiseren van een in de betrokken gemeenten van een volksraadpleging. Begeleiden van verschillende externe organisaties en burgers die betrokken waren bij dit proces. Begeleiden van de 5 betrokken gemeente secretarissen zowel op inhoudelijk als strategisch en tactisch niveau. Begeleiden en coördineren van de afdelingen Voorlichting van de 5 betrokken gemeenten.
Het betrof hier de gemeente Rijswijk, Voorburg, Leidschendam, Nootdorp en Pijnacker

1998 - 1999

Opzetten van een privé-kliniek bij Rotterdam Airport.

1998 Kerntaken discussie Gemeente Enkhuizen.

B & W ondersteunen bij het opzetten van deze discussie binnen de het de raad.


In vast dienstverband

1987 – 1993 Merwede zhs Coördinerend Hoofd Chirurgische afdelingen
wnd adjunct directeur verplegingsdienst.
(6 ½ jaar)

1984 - 1987 Zuiderziekenhuis Interim Hoofd Orthopedie, reumatologie en
(3 jaar) revalidatie. Inval Avond- nachthoofd totale
ziekenhuis

1982 – 1984 Verpleeghuis Ant. IJsselmonde Projectmanager terminale zorg,
(2 ½ jaar) hoofdverpleegkundige verpleegeenheid




Opleiding interimmanager

Universiteit

Propedeuse Nederlands recht en 2de studie jaar gezondheidsrecht.

Post academisch Onderwijs
Bedrijfskunde MBA 1992 Rotterdam/Rochester USA

Hoger Beroeps Onderwijs
HBO Management 1987 Hoge School Rotterdam
Anesthesie + OK verpleegkundige Leyenburg zhs Den Haag
Intensieve Care Leyenburg zhs Den Haag
A verpleegkundige Leyenburg zhs Den Haag
B verpleegkundige Deltaziekenhuis Rotterdam

Aanvullende opleidingen

Open Universiteit 4 deel certificaten
1. Operationeel management, Quality control
Het opzetten van kwaliteitssystemen voor productie gerichte ondernemingen met bijvoorbeeld ISO, INK als kwaliteitssysteem, dit binnen zowel de profit als de non - profit sector.
2. Operationeel management, Technical development
Het ontwerpen van logistieke systemen op basis van verschillende
procesanalyses zoals BPR binnen profit en non - profit organisaties
3. Operationeel management, Fysical distribution
Het analyseren van logistieke - en bedrijfsprocessen waarbij de kernvraag is
hoe zo efficiënt mogelijk producten van a naar b worden verplaatst.
4. Materiale Management
Het managen van goederenstromen binnen instellingen of ondernemingen


Vastgoedmanagement voor de zorg NZI
Leiderschapsvaardigheden en coachen Hoge School Rotterdam
Budget verantwoordelijkheden voor Hoger Management NZI
Personeelsplanning NZI
Yourdon technieken ( procesanalyse methode voor ICT) CMG



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

coaching
verandermanagement
crisismanagementt
procesherinrichting
gevoel voor humor
resultaatgericht
politiek gevoel
gevoel vooromgang met verschillende professionals


Talenkennis interimmanager

nederlands, duits, engels, frans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: