Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Diverse (commerciële) managementfuncties

Diverse (commerciële) managementfuncties

Werkervaring interimmanager

2005-heden Landelijke party-catering organisatie
Landelijk opererende partycatering organisatie, behorend tot de top drie van Nederland, gericht op met name de zakelijke markt.

Maart 2006 – heden Functie: Projectmanager, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Doel van de functie:
Uitvoeren van projecten die vanwege omvang, aard of complexiteit niet op afdelingsniveau uitgevoerd kunnen worden.
Uitgevoerde projecten:
* Lid van het Due Diligence team, verantwoordelijk voor de coördinatie van het verzamelen van informatie tijdens overname-onderhandelingen in de zomer van 2006;
* Schrijven en calculeren van het businessplan ten behoeve van een te exploiteren Grand Café in Amsterdam;
* In samenwerking met het reclamebureau ontwikkelen en uitvoeren van de DM-acties en het organiseren en monitoren van het uitbellen van deze acties door de afdeling sales;
* Ontwikkelen en vastleggen afdelingsoverschrijdende procedures.

2005 – maart 2006 Functie: Sales Manager, rapporterend aan de Commercieel Directeur
Doel van de functie:
Het realiseren van de omzet- en margetargets in een aantal exclusieve locaties en het werven van nieuwe locaties en accounts.
Resultaten:
* Verbetering kwaliteit en scoringspercentage offertes door invoeren van inhoudelijke en taalkundige aanpassingen en betere besluitvorming over het al dan niet uitbrengen;
* Verbetering van de gerealiseerde marges door het aantal kortingen en hun hoogtes sterk te reduceren en de medewerkers te coachen op onderhandelingsvaardigheden;
* Acquisitie van een aantal nieuwe locaties door de opvolging van leads actief te monitoren en te coachen en zelf de onderhandelingen af te ronden;
* Realisatie marge- en omzettargets van een aantal locaties door actief te acquireren ten behoeve van deze locaties.


2004 – 2005 Locale party-catering organisatie
Partycatering organisatie, gericht op de business to business-markt. De organisatie is een onderdeel van een landelijke catering organisatie.
Functie: Sales Manager/lid MT, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Doel van de functie:
Het realiseren van de omzet- en kwaliteitsdoelstellingen van het bedrijf.
Resultaten:
* Realisatie omzettarget 2004 door coaching van medewerkers bij het uitbrengen van offertes en het voeren van onderhandelingen over deze offertes;
* Schrijven en uitvoeren van het sales- en marketingplan waardoor zowel de actieve klanten als prospects de organisatie bleven of gingen zien als creatieve en betrouwbare partycateraar;


2002 - 2004 Interim functies
Interimfuncties bij ICT-bedrijven:

2003 - 2004 Bedrijf II: Internetbedrijf.
Functie: Sales Manager, rapporterend aan de Commercieel Directeur
Doel van de functie:
Professionalisering van de salesorganisatie, aansturing van het salesteam.
Resultaten:
* Schrijven en implementeren van een salesplan, waardoor de gekozen doelgroepen beter benaderd werden en de omzet gelijkmatiger over het jaar verspreid werd;
* Verbetering van de kwaliteiten van de afdeling sales door het doorvoeren van personele wijzigingen en actief coachen op acquisitie, offreren en onderhandelen;
* Realisatie omzetdoelstelling 2003 door invoering van het pijplijnmanagement, waardoor de afdeling sales planmatiger ging werken aan het realiseren van targets.

2002 - 2003 Bedrijf I: Internet-verkooporganisatie van computerapparatuur en -toebehoren in de Business to Business markt.
Functie: Senior account manager, rapporterend aan de Commercieel Directeur
Doel van de functie:
Realiseren van structurele omzetgroei door werving nieuwe klanten en realiseren structurele orderstroom bij deze klanten.
Resultaten:
* Werven 90 regelmatig bestellende klanten en een persoonlijke omzetgroei van 20% per maand door versturen mailings, telefonische acquisitie en actief account management.


2000 - 2002 Catalogue reseller van computer appartuur, Amsterdam
Internationale verkoop-organisatie van computerapparatuur en –toebehoren.

2001 - 2002 Functie II: Deals Manager, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Doel van de functie:
Het genereren van extra omzet en marge door zeer scherpe inkoop van unieke aanbiedingen en deze in een hoog tempo door de sales afdelingen te laten verkopen.
Resultaten:
* Opzetten van de afdeling en het creëren van acceptatie hiervan bij alle betrokken afdelingen (Sales, marketing, inkoop), leveranciers en grotere klanten;
* Ontwikkelen van een format waarmee alle deals via internet en Direct Mail werden gecommuniceerd naar de bij de deals geselecteerde doelgroepen;
* Realisatie van omzettarget door klanten binnen te halen met de DM-acties en de salesmedewerkers de deals actief te laten verkopen door enthousiasmeren en overtuigingskracht.

2000 - 2001 Functie I: Sales Manager New Business, rapporterend aan de Commercieel Directeur
Doel van de functie:
Het genereren van New Business door actieve acquisitie.
Resultaten:
* Opzetten en vormgeven van de afdeling binnen de bestaande afdeling sales, onder andere door werving nieuwe medewerkers, vaststelling doelgroepenbeleid en benaderingswijze en het maken van heldere afspraken met collega managers;
* Realisatie van groei in klanten en omzet door stelselmatig product-marktcombinaties samen te stallen, te communiceren met de doelgroep en door telefonische acquisitie.


1999 - 2000 Groothandel in food en non-food, Amstelveen
Zusterbedrijf van landelijke pizza-delivery keten. Groothandel en producent van alle ingrediënten en toebehoren voor de franchisenemers van deze fast food formule.
Functie: Algemeen Manager, rapporterend aan de Algemeen Directeur
Doel van de functie:
Eindverantwoordelijkheid op financieel, inkoop, commercieel, operationeel en HR-gebied.
Resultaten:
* Verbetering van kwaliteit dienstverlening door coaching van de medewerkers en actief in- en uitstroombeleid;
* Realisatie omzet- en margedoelstellingen door scherpe inkoop, verhogen efficiency in de processen, acquisitie en account management


1997 - 1999 Koffiebrander, Utrecht
Leverancier van koffie(concepten) en thee aan horecaketens in Nederland.
Functie: Account Manager Ketens, rapporterend aan de Sales Manager ketens
Doel van de functie:
Account management actieve klanten en werven nieuwe klanten
Resultaten:
* Acquisitie enkele grote projecten en klanten en behoud bestaande klanten.


1994 - 1997 Beurscateraar, Amsterdam

1996 - 1997 Functie II: Manager Publiekcatering bij toonaangevend voetbalstadion, rapporterend aan de Vestigingsmanager
Doel van de functie:
Realisatie van de kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen via de vaste onderaannemers.
Resultaten:
* Opzetten en implementeren van de afdeling in de (pre-)openingsfase en creëren van acceptatie daarvan bij alle betrokken bedrijven, waaronder onderaannemers;
* Ontwikkeling van standaard procedures en concepten, waar mogelijk in samenwerking met de onderaannemers;
* Optimaliseren van de kwaliteit door ontwikkeling van een beoordelingssysteem op basis van mistery shopping en hygiëne controles en het overtuigen van de onderaannemers van het belang hiervan;
* Optimalisatie omzetten per evenement door in samenwerking met de onderaannemers concepten per soort evenement te ontwikkelen of aan te passen.

1994 - 1996 Functie I: Hoofd Werkvoorbereiding, rapporterend aan het Hoofd Operationele Zaken
Doel van de functie
Communicatiespil tussen commercie en operatie
Resultaten:
* Opzetten van de afdeling en procedures en implementatie daarvan in het bedrijf.


Opleiding interimmanager

Opleidingen Instituut
1989-1994 Hoge Hotelschool, Maastricht
Afstudeerdifferentiatie: Marketing in de dienstverlening. Diploma behaald.
1979-1987 Gymnasium, Hilversum
Diploma behaald.

Cursussen
1998 Nima B, Diploma behaald
1997 Nima A, Diploma behaald


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Creativiteit, pioniersgeest, veelzijdigheid.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: