Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

Directeur Operations ad interim. Verantwoordelijk voor de dienstverlening aan klanten en B2C-sales. Lid van de directieraad van LaSer Nederland. De kwaliteit van de dienstverlening gestabiliseerd na een complexe migratie van de volledige infrastructuur. Operations gereorganiseerd, de formatie met eenderde teruggebracht (van ruim 180 naar 120 Fte) en de multi-channel strategie van LaSer geformuleerd en de eerste fase daarvan geïmplementeerd.

Ik rapporteerde het veranderprogramma van Operations rechtsreeks aan de Raad van Commissarissen van LaSer International in Parijs.
Periode 2008 – 2009

Als lijnmanager binnen een nieuw center IT / Operations verantwoordelijk voor de productie en uitgifte van betaalkaarten voor Nederlandse banken en zorgen dat ze kunnen worden gebruikt in geld- en betaalautomaten. De afdeling vanaf de grond ingericht (120 Fte). Onder mijn verantwoordelijkheid zijn de betaalkaarten en betaalautomaten geschikt gemaakt voor betalen vanuit de chip, naast de magneetstrip (nieuwe technologie en infrastructuur). Daarnaast heb ik een aantal verliesgevende en niet-core activiteiten geïdentificeerd, verkocht, afgebouwd of uitbesteed (forse bijdrage aan het bedrijfsresultaat en terug naar 60 Fte). Namens IT / Operations nam ik deel aan het kernteam dat zich in opdracht van de directie boog over de meerjaren strategie van Equens.

Een functie in een internationale setting met verantwoordelijkheid voor de relatie met Franse leveranciers (Gemalto en Oberthur) en een Italiaanse business partner (SiNSYS).
Periode 2005 – 2007

Lijnmanager van de serviceomgeving van acquiring processing. Belangrijke mijlpalen zijn de rationalisatie van de serviceomgeving (min 30%) en de implementatie van een nieuw business model plus infrastuctuur voor de Nederlandse betaalproducten PIN en Chipknip in de back-office.
Periode 2003 – 2004

Tijdens een reorganisatie daarnaast in deze periode op interim basis verantwoordelijk geweest voor achtereenvolgens de girale serviceomgeving en de offline transactieverwerking (Chipknip).
Periode 2004

Financieel manager in een drietal business units. Ik ben mede verantwoordelijk geweest voor de inrichting van twee nieuwe business units en eindverantwoordelijk voor de inrichting van de financiële functie vanaf scratch. In deze periode is de € ingevoerd in het betalingsverkeer en het ‘Jaar 2000’ geruisloos gepasseerd. Ik heb de BBSc en ABC-costing geïmplementeerd in deze business units.
Periode 1997 – 2002

Tijdens de invoering van de € was ik op ad interim basis verantwoordelijk voor het product- en accountmanagement van het betaalproduct PIN (“Je mag alles van me weten, behalve …”'.
Periode 2001 – 2002 (7 maanden)

Bedrijfseconomisch professional op het hoofdkantoor van de grootste containerterminal van Europa. Business plan onder de tweede Maasvlakte geschreven en de aankoop van een buitenlandse containerterminal begeleid vanuit financieel perspectief.
Periode 1995 – 1997

Ik ben mijn professionele carrière begonnen in de accountancy bij een van de toenmalige ‘big five’. Als assistant en senior jaarrekeningcontroles uitgevoerd bij een keur aan internationale bedrijven in de financiële dienstverlening, handel en industrie. Een leuke en afwisselende start aan de basis van de financiële processen.
Periode 1990 – 1995

Als student gewerkt als nachtportier en daarna mijn tijdelijke roeping gevonden als barman.
Periode 1986 – 1990

Opleiding interimmanager

Economie (1990) Universiteit van Tilburg

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgerichte, gedreven commercieel dienstverlener.
Generalist, ervaren manager Finance en IT / Operations.

Als manager ben ik toegewijd aan het resultaat, gedreven, betrokken en vasthoudend. Zeker ook een mensmanager, een coach die kan luisteren, makkelijk communiceert en die zijn mensen bindt en in hun kracht krijgt. Integer, een autonoom denker, analytisch sterk en aantoonbaar succesvol.

Ik heb verantwoordelijke managementrollen ingevuld in de domeinen Finance en IT / Operations. Ben sterk in het optimaliseren van bedrijfsonderdelen, diensten en processen. Weet potentie voor efficiencyverbeteringen aan te boren.

In mijn laatste rol was ik als directielid ad interim verantwoordelijk voor de operatie van een middelgrote speler (400 Fte) in de financiële dienstverlening (consumentenkrediet, credit- en loyaltycards). Belangrijkste uitdagingen:
• Verbeteren en stabiliseren kwaliteit van de dienstverlening
• Sterke reductie van het aantal Fte’s
• Ontwikkelen en implementeren van de multi-channel strategie.
Het is een succesvolle opdracht geworden met klinkende resultaten.

Talenkennis interimmanager

Engels (tweede taal)
Frans en Duits (redelijk)

Overig

• Getrouwd, vier dochters
• Voorzitter cliëntenraad KJP Utrechts Medisch Centrum 2003-2008
• Lid Raad van Advies ‘Dutch CTAP Authority’ 2007
• Lid politieke partij en lokaal actief 2009
• Hardlopen (marathon in april 2009), zeilen, tennis, hockey
• Cultuur (o.a. schrijven, een novelle winter 2008 / 2009)
• Lid van Floret, dispuut van het TSC st. Olof


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: