Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

Periode: vanaf 1 februari 2009
Functie: Interim Manager, eigen onderneming (ZZP)
Beschrijving: Interimdiensten op het gebied van management(advies), recruitment (interim-opdracht bij IWS Executive Search Team), coaching en training (binnen de financiële dienstverlening)

IWS Executive Search Team, Amsterdam

Periode: 1 januari 2009 tot en met 31 januari 2009 (en vanaf 1 februari tot en met heden)
Functie: Consultant (a.i.)
Beschrijving: Ik richt mij op de financiële sector (banken, verzekeringsmaatschappijen,
vermogensbeheerders, pensioenfondsen en trustkantoren) voor diverse
functiegebieden en de doelgroepen Professionals en Managers en ben
verantwoordelijk voor het gehele proces: van acquisitie
van opdrachtgevers, intake van opdrachten, relatiebeheer, het searchen en
interviewen van kandidaten tot de daadwerkelijke plaatsing van kandidaten.
Daarnaast behoort het ontwikkelen van de portefeuille met opdrachten binnen real estate tot mijn taken.


YER Young Executive Recruitment, Amsterdam

Periode: 1 mei 2006 tot en met 30 november 2008
Functie: Managing Consultant
Beschrijving: In mei 2006 begonnen als Consultant FBI (Finance, Banking & Insurance) en sinds 1 januari 2008 in de rol van Managing Consultant. Ik richt mij met name op de bank- en verzekeringsbranche voor diverse functiegebieden (Specialisten en Managers van circa 50K tot circa 150K) en ben daarbij verantwoordelijk voor het gehele proces: van acquisitie van opdrachtgevers, intake van opdrachten, relatiebeheer, het searchen en interviewen van kandidaten tot de daadwerkelijke plaatsing van kandidaten. Naast de portefeuille met eigen opdrachten stuur ik als Managing Consultant inmiddels 6 Consultants aan die op het gebied van Finance, Banking, Insurance, Sales, Marketing en Communicatie actief zijn. Verantwoordelijk voor omzet, werving en coaching Consultants. Target huidig team circa 1,2 MLN Euro.

DAS Rechtsbijstand, Amsterdam

Periode: 1 september 2002 tot en met 30 april 2006
Functie: Regiomanager Sales
Beschrijving: Als manager van de Afdeling Sales was ik verantwoordelijk voor de verkoop van rechtsbijstandverzekeringen via assurantietussenpersonen en gevolmachtigden. Ik gaf direct leiding aan 12 Accountmanagers en 1 Medewerker Salessupport. Iedere Accountmanager had een rayon met gemiddeld 150 tussenpersonen en een aantal bediende tevens gevolmachtigd agenten. Samen met de Manager Verzekeraars & National Accounts was ik verantwoordelijk voor de Afdeling Sales (22 medewerkers) en maakte ik met de Manager Acceptatie en de Marketingmanager en de Commercieel Directeur deel uit van het managementteam van de Sector Commerciële Zaken (totaal circa 70 medewerkers). Naast omzetverantwoordelijk was ik tevens verantwoordelijk voor de afdelingskosten en medeverantwoordelijk voor het gehele commerciële beleid.

Bijzonderheden: In 2004 ben ik vanuit de Sector Commerciële Zaken betrokken geweest bij de overname van LAR Rechtsbijstand. In dat project was ik verantwoordelijk voor de commerciële aspecten van de overname. Ik heb in het voorbereidingstraject meegewerkt aan het Sales- en Communicatieplan, het boekenonderzoek, de eerste gesprekken met de commerciële medewerkers van LAR (12) en vervolgens heb ik mij bezig gehouden met de marktbewerking tijdens de overnameperiode en de integratie van de commerciële medewerkers, de tussenpersonen en gevolmachtigden. Ook was ik deelnemer van het conversieproject (producten, polissen, voorwaarden en communicatie).


Projecten: In de periode 2002 tot en met heden ben ik vanuit mijn functie onder andere betrokken geweest bij de volgende projecten:
1. CRM
2. Distributievraagstuk en bedieningsconcepten (i.s.m. IG&H Consultants)
3. Membership, klantenbinding (i.s.m. VODW)
4. Commerciële Oriëntatie: intern project t.b.v. de ontwikkeling van commerciële aspecten bij de opleiding van juristen
5. Opleidingskundige taakanalyse (i.s.m. HRM)
6. Werkgroep cultuur (i.s.m. KPMG)
7. SLA (intern) tussen Automatisering en Commerciële Zaken
8. Klanttevredenheidsmetingen
9. Wijziging bonusregeling voor de medewerkers van de Afdeling Sales
10. Wijzigingen in organisatiestructuur en functies
11. Opzetten project procesbeschrijvingen en Balance Score Card

ELVIA (Mondial Assistance Group), Amsterdam

Periode: 1 november 1998 tot en met 31 augustus 2002
Functie: Accountmanager (tot en met 31 december 1999) en
Key Accountmanager (tot en met 31 augustus 2002)
Beschrijving: Als Accountmanager verantwoordelijk voor de verkoop in het rayon Amsterdam e.o. bij assurantietussenpersonen, reisbureaus en touroperators. Als Key Accountmanager verantwoordelijk voor de verkoop via grotere (landelijk werkende) relaties zoals banken, (zorg)verzekeraars, touroperators, luchtvaartmaatschappijen en ketens van reisbureaus. Daarnaast gaf ik als Key Accountmanager leiding aan 3 Accountmanagers en was ik medeverantwoordelijk voor het verkoopbeleid. Met vestigingen van Mondial Assistance Group uit andere landen ben ik actief geweest rondom mogelijkheden voor online verkoop bij luchtvaartmaatschappijen.


Projecten: Lid van de stuurgroep die als overkoepelend orgaan de verschillende projecten beoordeelde op de voortgang (2001 – 2002).

Royal Nederland Schadeverzekeringen (nu: Allianz), Zwolle

Periode: 1 mei 1998 tot en met 31 oktober 1998
Functie: Assistent Accountmanager
Beschrijving: Commerciële en verzekeringstechnische ondersteuning van het accountmanagement op het districtskantoor Zwolle.



Opleiding interimmanager

2004 – 2006: InHolland Academy, Alkmaar, behaald:
Certificaat: Opstapcursus Bedrijfskunde (Bedrijfseconomie en Commerciële Economie, Bedrijfskunde (Post HBO), InHolland Academy, Alkmaar,
papers/scripties behaald:
Marketing Management
Financial Management
Human Resource Management
General Management

1992 – 1993: Eenjarige marketingopleiding (HEAO), Hogeschool Deventer, behaald: Nima A (diploma) en Nima B (diploma).

1987 – 1992: MEAO (diploma), De Factoor, Zwolle (tevens behaald: Assurantie B en Nibecertificaten) stage bij ABN AMRO in 1990.

2008: intern programma managing consultant YER
2005: “Van managen naar ondernemen”, managementtraining, Deltavisie
2004: Leidinggevende als coach, Boertien en Partners
2002 – 2003: managementtraining (Md-traject DAS), Boertien en Partners
2000: Verkooptraining (in company ELVIA)
1994 – 1997: diverse certificaten (Nibe) en verkooptrainingen (VTC, SNS)




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

coach, bouwer, relatiebeheerder, stimulator

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: