Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-, projectmanager, projectontwikkelaar

interim-, projectmanager, projectontwikkelaar

Werkervaring interimmanager

Opdrachten
Willem II Tilburg BV, Tilburg 9/2009 – heden
Willem II is een betaald voetbal organisatie actief in de eredivisie met een jaarlijkse begroting van circa 13 miljoen euro.
Ik maak een studie naar de ontwikkelingsopgave van de stadionzone en de ‘opportunities’ voor Willem II Tilburg BV. De opdracht bestaat onder andere uit een stakeholdersanalyse, een gebiedsanalyse en een locatieanalyse.
Woongoed Middelburg, Middelburg (full time interim) 10/2008 – 8/2009
Woongoed Middelburg is een ontwikkelingsgerichte woningbouwcorporatie en verhuurt bijna 6000 woningen. Het team Vastgoedbeheer en Energie heeft een jaarlijks budget van 10 miljoen euro.
Als teammanager Vastgoedbeheer en Energie was ik verantwoordelijk voor de realisatie van het planmatig onderhoud, het ontwikkelen van duurzame concepten en gaf ik leiding aan het team. Dit betekende o.a. het opstellen van het jaarplan en de jaarbegroting, de realisatie van beide, coördinatie afdelingsoverstijgende zaken en afstemming voortgang binnen de organisatie.
Daarnaast ben ik (als procesmanager) verantwoordelijk voor organisatiebrede projecten zoals:
o Energiebesparingprogramma; de doelstelling is om 20% CO2 uitstoot te besparen op de bestaande woningvoorraad voor 2018 middels besparende maatregelen aan gebouwen, in gedrag en alternatieve (groene) energie.
o Onderhoud op aanvraag; reorganiseren van bestaand onderhoudsprogramma na financiële en organisatorische misstanden. Hierbij staat de klant centraal en kan gebruikmaken van onderhoud op maat.
Belangrijkste resultaten:
- Opstellen jaarplan 2009;
- Analyse, reorganiseren en implementeren proces onderhoud op aanvraag (organisatie breed)
- Opstellen goedgekeurd energieprogramma 2009 t/m 2012 en start voorbereiding uitvoering (organisatie breed);
- Leidinggeven aan een team van 6 mensen en het bewaken van de jaarplanning;
- Opstellen en verfijnen maandelijkse financiële rapportage;
- Inrichten nieuwe team samenstelling geschikt voor nieuwe organisatiestructuur.
Werkervaring
 IM Projectontwikkeling BV, Best 8/2005 – 9/2008
IM Projectontwikkeling opereert als een zelfstandige projectontwikkelaar en is een onderdeel van de Van Grunsven Bouwgroep, een familiebedrijf met een totale omzet van circa 45 miljoen euro per jaar.
Als projectontwikkelaar werkte ik zelfstandig aan het ontwikkelen en herontwikkelen van woningbouwprojecten met alle bijhorende facetten. Ik was verantwoordelijk voor alle projecten in ontwikkeling en de directe aansturing van een team van vier mensen.
Belangrijkste resultaten:
- Diverse woningbouwprojecten ontwikkeld van initiatief tot en met realisatie;
- Selecteren, aanbesteden en inkopen van aannemers en diverse adviesbureaus;
- Verantwoordelijk voor alle projecten in ontwikkeling en rapportage aan de directie;
- Verantwoordelijk voor de organisatiekundige en procedurele stroomlijning van de afdeling projectmanagement. En leidinggeven en coachen aan team van vier projectmanagers;
- Contacten en contracten met overheden, woningbouwcorporaties, aannemers, adviesbureaus, kopers en overige betrokkenen;
- Marktonderzoek vertalen naar woonprogramma en het opstellen exploitatiebegrotingen;
- Het opstellen en beheersen van planningen en het maken van risicoanalyses;
Heerkens van Bavel Bouw BV, Tilburg 2/2000 – 7/2005
Heerkens van Bavel Bouw BV is bouwbedrijf met circa 150 mensen in dienst en omzet van ruim 40 miljoen euro per jaar. Ik was eerst 3,5 jaar werkvoorbereider.
Als projectleider was ik verantwoordelijk voor bouwprojecten in de utiliteit, woon en zorg. Het ging om de uitvoering van nieuwbouw en verbouw.
Belangrijkste resultaten:
- Projectleider implementatie van een nieuw softwarepakket voor gehele organisatie;
- Verantwoordelijk voor bouwprojecten tot circa 5 miljoen euro bouwkundig;
- Leidinggevende op de bouwplaats aan uitvoerend personeel en onderaannemers;
- Inkoop van materiaal en onderaannemers inclusief voorbereiding;
- het opstellen en beheersen van planningen en kostencalculaties;
- Voorzitten van bouw- en werkvergaderingen. En ook verslaglegging;
- Contacten, contracten onderaannemers, opdrachtgevers, adviseurs en overige betrokkenen;


Opleiding interimmanager

Opleidingen
Opleiding Van – tot Diploma ja / nee
WO Parttime General Management, Universiteit Nyenrode 01/2001 – 03/2004 Ja
HBO Bouwtechnische Bedrijfskunde, Hogeschool Brabant 08/1996 – 01/2000 Ja
Trainingen – cursussen
Training Projectmanagement, Schouten & Nelissen April – juni 2008 Ja
Cursus Bouwregelgeving, KPE Mei 2007 Ja
Training Leidinggeven, Schouten & Nelissen April – mei 2007 Ja
Cursus Ruimtelijke Ordening, Geoplan Maart 2007 Ja


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Peoplemanager, zowel beleidsmatig als ‘hands on’. Ik heb als interim-manager, projectontwikkelaar en projectleider ruime ervaring in bouw en vastgoedbranche. Ik heb een gedegen kennis van projectmanagement, planontwikkeling, leiding geven, uitvoering, bouwkunde (techniek en kosten), ruimtelijke ordening, wet en regelgeving en bestuurlijke verhoudingen.
Ik heb het vermogen om te verbeelden, verbinden en beheersen. Ik ben een enthousiaste en gedreven persoonlijkheid, communicatief vaardig en zeer begaan met mijn omgeving. Ik ben in staat om mijzelf in korte tijd goed in te leven en te positioneren in een nieuwe omgeving.


Talenkennis interimmanager

Nederlands goed in schrift en taal
Engels voldoende in taal schrift

Overig

Ik ben een ‘no nonse’ people-manager zowel beleidsmatig als ‘hands on’. Ik heb een bedrijfskundige en bouwkundige achtergrond en ruime ervaring in bouw en vastgoed. Ik werk op freelance basis als leidinggevende, lijnmanager, projecmanager.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: