Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd P&O / HRM

Hoofd P&O  /  HRM

Werkervaring interimmanager

Werkervaring interim opdrachten

juli 2002 - januari 2003:
Hoofd P&O Máxima Medisch Centrum Eindhoven; volledig beslissingsbevoegd, circa 25 medewerkers (administratie + personeelsconsulenten + beleidsmedewerkers + ARBO); Opdracht om twee aparte afdelingen P&O samen te voegen in het kader van een fusie. Resultaten: uitgangspunten nieuwe structuur van de gezamenlijke afdeling P&O ontworpen; implementatie nieuwe structuur, inclusief herverdeling van taken van personeelsconsulenten en administratieve medewerkers; contract opgesteld met aparte BV t.b.v. kinderopvang; werving en selectie t.b.v. opvolger Hoofd P&O. Rapportage aan Raad van Bestuur.

januari 2002 - juli 2002:
Hoofd PO&O Meander Medisch Centrum Amersfoort; volledig beslissingsbevoegd, circa 35 medewerkers (administratie + personeelsconsulenten + beleidsmedewerkers + ARBO + opleidingen + flexpool); Opdracht om nieuwe structuur van de afdeling te ontwerpen in het kader van een fusie. Resultaten: nieuwe structuur afdeling PO&O ontworpen en geaccordeerd door de Raad van Bestuur; werving en selectie t.b.v. opvolger Hoofd P&O. Rapportage aan Raad van Bestuur.

februari 2001 - december 2001:
Hoofd P&O Ruwaard van Putten Ziekenhuis Spijkenisse; volledig beslissingsbevoegd, circa 8 medewerkers (administratie + personeelsconsulenten); Opdracht om coaching en ‘hands-on’ van personeelsconsulenten en ontwerpen van nieuw beleid (o.a. opleidingsbeleid). Resultaten: nieuw beleid ontworpen en vastgesteld inclusief procedure langs de OR; werving en selectie t.b.v. opvolger Hoofd P&O. Rapportage aan directie.

februari 1999 - oktober 2000:
Projectmanager Organisatie Ontwikkeling Vlietlandziekenhuis Vlaardingen / Schiedam; Opdracht: als projectleider (eindverantwoordelijk) sturing geven aan het ontwerpen van de nieuwe organisatiestructuur t.b.v. het Vlietlandziekenhuis (samenvoeging van Holyziekenhuis en Schielandziekenhuis). Nieuwe structuur werd ontworpen aan de hand van patiëntenprogramma’s. Multidisciplinaire werkgroepen werkten dit uit volgens beginselen van de sociotechniek. Resultaat: patiëntenprogramma’s van alle specialismen ontworpen en aan de hand daarvan een indeling van zorgafdelingen gemaakt. Afronding in een implementatieplan. Rapportage aan Raad van Bestuur.










Opleiding interimmanager

Opleiding (met diploma)
1965 - 1970 HAVO, St. Gregoriusscholengemeenschap, Utrecht
1970 – 1974 HBO Personeelsbeleid, Katholieke Sociale Academie Den Haag
1975 – 1982 Doctoraal Arbeids- en Organisatiepsychologie, Rijksuniversiteit Groningen
1995 Gepromoveerd op dissertatie ‘De werkorganisatie van verpleegafdelingen’, Technische Universiteit Eindhoven

Cursussen (met certificaat)

Appraisal & Assessment; the Royal College of Surgeons of England (2004)
Communicatie en intercollegiale beoordeling medisch specialisten

Management Development; Blue Note, Maastricht (2005)
Algemene leergang t.b.v. hoger management in de gezondheidszorg

Financieel management Gezondheidszorg; Hogeschool Zuyd, Sittard (2006)
Leergang t.b.v. hoger management in de Gezondheidszorg

Mediation; MCM (2007)
Workshop met praktijk oefeningen

Human Performance Improvement; Blue Note, Maastricht (2007)
Specifieke leergang t.b.v. trainers en organisatieadviseurs


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competentieprofiel: Analyse/diagnose en advies in veranderingsprocessen.
Analyse/ diagnose: procesanalyse en probleemanalyse. Branche: Gezondheidszorg en non-profit. Competenties: inhoudelijke kennis en ervaring, deskundigheid, degelijke en betrouwbare houding en uitstraling. Zo nodig een wetenschappelijke aanpak in de analyse en diagnose.
Advies: In staat zich tot hoofdlijnen te beperken, waarbij richting wordt aangegeven en het beoogde resultaat. Schept duidelijkheid over haalbaarheid, risicofactoren, timing en randvoorwaarden m.b.t. geleverd advies.
Toegevoegde waarde: Weet mensen voor zijn standpunten te winnen en in veranderingen mee te nemen door inhoudelijke overtuigingskracht en deskundigheid, maar ook door aimabiliteit waardoor toegankelijk voor iedereen (laagdrempelig); creëert daarmee duidelijkheid, vertrouwen en een veilig klimaat.
Opdrachten: hebben meestal betrekking op (her) structurering van processen of organisatie-eenheden, in relatie tot bestaande knelpunten. De persoonlijke kernboodschap daarin is dat met herontwerp van structuren alléén de knelpunten niet worden opgelost, maar dat het vooral ook om eenduidige en volledige communicatie gaat tussen personen en heldere afspraken over hun performance.

Managementprofiel: Inhoudelijke aansturing van zoveel mogelijk zelfstandig opererende professionals; Delegeren van de aansturing van operationele processen.
Inhoudelijke aansturing: vanuit een dergelijke inhoudelijke kennis en ervaring, richting geven aan het veranderingsproces waarin nieuwe concepten en ontwerpen een belangrijke rol spelen; daarin worden professionals zoveel mogelijk ingeschakeld in de uitwerking. Professionals worden ook ingeschakeld bij het creëren en / of vergroten van draagvlak t.b.v. veranderingen. Leidinggeven hierin bestaat voornamelijk uit het vervullen van de regie-rol.
Delegeren van de aansturing van operationele processen: zorgdragen voor een goed ontwerp van alle primaire processen die binnen het verantwoordelijkheidsgebied van de afdeling vallen; ‘controlling’ van degenen die verantwoordelijk zijn voor de directe operationele aansturing van deze processen; hen afrekenen op resultaten / performance.


Talenkennis interimmanager

nederlands, duits en engels: goed in woord en geschrift
frans: redelijk goed in woord en geschrift

Overig

Werkervaring in vaste dienst

2004 – 2007 Manager HR advies & Opleidingen / Hoofd P&O Maaslandziekenhuis / Orbis medisch en zorgconcern, Sittard.

2002 – 2004 Hoofd Personeel & Organisatie Koninklijke Nedelandse Academie van Wetenschappen, Amsterdam.

1998 – 2002 Consultancy: eigen bedrijf in advies- en interim opdrachten; sector Gezondheidszorg (zie boven).

1996 – 1998 Directeur ‘Aorta’ adviesbureau t.b.v. gezondheidszorg.

1991 – 1996 Hoofd Personeel, Organisatie & Opleidingen (P&OO) ziekenhuis de Heel, Zaandam.

1988 – 1991 Organisatieadviseur GITP Management Advies, Nijmegen

1983 – 1988 Wetenschappelijk medewerker vakgroep Technologie & Arbeid, Technische Universiteit Eindhoven, faculteit Bedrijfskunde.





Nevenfuncties

Voorzitter Raad van Toezicht stichting ‘Dennenrust’ Wageningen; categoraal verpleeghuis t.b.v. Indische Nederlanders. 1995 – 2006

Lid van het Bestuur stichting ‘Bersama Kuat’ Zeist; federatie van categorale Indische en Molukse verzorgingshuizen. 1995 - 2006

Lid Raad van Toezicht stichting ‘Zorgspectrum’ Nieuwegein en Houten. 1995 – 2003

Lid van de Adviesraad Kenniskring ‘Kennismanagement’, Hogeschool Zuyd Heerlen.
2005 - heden





 beschikbaar?

Interim managers zoeken: