Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketeer, Product- marketingmanager

Marketeer, Product- marketingmanager

Werkervaring interimmanager

maart 2008 – heden

Equens Nederland – Senior Productmanager Cards a.i.
Utrecht, afdeling Marketing en Sales met als belangrijkste taken:

• Commercieel Productmanagement Cards
• Ondersteunen Sales- en Accountmanagement bij diverse offertetrajecten

Werkzaamheden:

• Bewaken productiecijfers, opstellen productplan en het maken van de meerjarenbegroting.
• Introductie nieuwe SEPA productportfolio Cards met nieuwe pricing strategie.
• Opstellen verbeterde maandrapportage Cards voor het managementteam Marketing en Sales
• Leiding geven aan het beheer- en projectoverleg voor ATM's gedurende 5 maanden.

Resultaten behaald bij Equens:
• Winstgevender maken van het SEPA Cards Productportfolio voor kleine banken (10% meer marge)


januari 2008 – april 2008

KPN Telecom – Marketing & communicatie manager Zakelijk Internet Bellen Plus a.i.
Den Haag, zakelijke markt, deelnemer ZIPB project met als belangrijkste taken:

• Verantwoordelijk voor het inrichten van de systemen voor alle klantcommunicatie
• Klantpanel organiseren
• Het maken van alle Point of Sale materialen

Werkzaamheden:

• Procesplaten maken voor alle klantcommunicatie voor alle ordertypen
• Het opstellen van de teksten voor alle klantcommunicatie in samenwerking met productmanagement, marketingcommunicatie en juridische zaken
• Het opzetten en begeleiden van het markt- en klantonderzoek.
• Het doorvertalen van de resultaten van het marktonderzoek naar concrete productuitingen

Resultaten behaald bij KPN:

• Opleveren van het Communicatie Handboek voor ZIPB release 1.0
• Opleveren Point of Sale materialen voor najaarscampagne


november 2007 – januari 2008
Fortis – Cliëntgroepmanager Verzekeren a.i.

Utrecht, Fortis Bank afdeling marketing met als belangrijkste taken:

• Initiëren van marktbewerkingsactiviteiten voor de productgroep Verzekeren
• Projectmanagement. Verbeteren en introduceren van aanvraagmodules op fortisbank.nl en het ontwerpen en realiseren van een nieuw Plaza Verzekeren op FortisNet (Intracom)

Werkzaamheden:

• Vaststellen marktbewerkingsplan 2008 op basis van het marketingplan
• Bestaande Affinity en Event driven marketing projecten coördineren en nieuwe opzetten
• Product- en marketing ideeën bedenken en realiseren voor de doelgroep Baby Boomers

Resultaten behaald bij Fortis:

• Oplevering marktbewerkingskalender Q 2008
• Uitrol Voorjaarscampagne Verzekeringen
• Processen opgezet en ingeregeld voor cross- en up sell


augustus 2006 – oktober 2007
OHRA - Senior Marketeer sparen en beleggen
Arnhem, OHRA Bank afdeling marketing & Verkoop met als belangrijkste taken:

• Initiëren van marktbewerkingactiviteiten voor bestaande en nieuwe producten
• Productmanagement
• Leiding geven aan de productgroep sparen en beleggen (5 personen)

Werkzaamheden:

• Vaststellen jaarplan en marketingkalender
• Leiding geven aan het campagneteam sparen en beleggen bestaande uit twee communicatiespecialisten, een online marketeer en een technisch productspecialist.
• DM productcampagnes voor sparen en beleggen
• online en offline marktbewerking
• opleiden en aansturen Call Center voor productcampagnes
• Mede bepalen prijsbeleid
• assortimentsbeleid en ontwikkelen van nieuwe spaar- en beleggingsproducten
(Plus-, Extra-, Jeugd-, Maand Spaarrekening, Bancaire Lijfrente en spaarproducten voor Kruidvat)
• Introduceren van Safe Garantieproducten (structured products)
• Introduceren van nieuwe OHRA en Delta Lloyd fondsen en fondsen van derden
• Ontwikkelen marketingmaterialen
• MiFID proof maken van beleggingsdienstverlening.
• Uitvoeren marktonderzoeken
• Doe het zelf propositie voor beleggen Integreren in online bankieren.

Resultaten behaald bij OHRA:

• Jaartarget voor sparen in juli gerealiseerd
• Implementeren nieuwe spaarproductenassortiment
• Zeer succesvolle introductie OHRA Maand Spaarrekening. 25.000 nieuwe rekeningen in 6 maanden tijd waarvan 80% nieuwe klanten
• Doelstellingen gerealiseerd voor de geïntroduceerde Safe Garantieproducten

2001 – 2006
SNS Reaal Groep - Commercieel productmanager sparen en beleggen
Utrecht, afdeling Marketing Product Groep Management:

• Ontwikkelen, introduceren en onderhouden van spaar- en beleggingsproducten voor alle labels
binnen de SNS Reaal Groep (SNS Bank, CVB Bank, REAAL Bancaire Diensten en ASN Bank)
• Ontwikkelen en het maken van marketingdocumentatie voor nieuwe spaarproducten en structured products
• Mede ontwikkelen nieuwe spaarhypotheek
• monitoren van de marktontwikkelingen en mede bepalen prijsstelling
• Namens SNS Bank lid van de commissie creditgelden bij de NVB
• Resultaatverantwoordelijk voor het realiseren van gestelde verkoop- targets voor wat betreft obligo- en marge bij SNS Bank

Resultaten behaald bij SNS Reaal:

• Verdubbeling van de spaargelden
• Zeer succesvolle introductie Ideaalsparen voor ASN Bank. 65.000 nieuwe rekeningen binnen een jaar waarvan 80% nieuwe klanten
• Realiseren doelstellingen voor VariVast Garantieproducten

1999 – 2001
SNS Bank - Productmanager consumptief krediet en sparen
Arnhem, afdeling productontwikkeling:

• Productmanagement consumptief krediet en sparen
• Ontwikkelen kredietacceptatieprogramma voor de kantoren met credit scoring en budgettoets
• Introduceren betaalbeschermingsverzekering voor kredieten
• Als projectmanager verantwoordelijk voor de invoering van de girale euro (laatste fase) en het ontwikkelen en introduceren van nieuwe producten voor deze productgroepen in nauwe samenwerking met marketing
• Accountmanager betalingsverkeer CVB Bank en SNS Bank Particulier

1995 – 1999
Yale Europe - Commercial aftermarket manager

• Marktbewerking in Benelux, Scandinavië, Oost Europa en het Midden Oosten
• Verantwoordelijk voor het behalen van gestelde verkoop targets voor onderdelen

1992 – 1995
Hyster - Staff manufacturing engineer

• Project management, logistieke verbeteringen en implementeren kwaliteitsnorm ISO 9002




Opleiding interimmanager

1993 - 1995 : Master of Science in Industrial Management University of Hertfordshire, Engeland
Afstudeerrichting: Marketing
1988 - 1992 : HTS Autotechniek Apeldoorn, Hogeschool Arnhem,
Afstudeerrichting: bedrijfskunde
1981 - 1988 : VWO Amersfoort
Cursussen
2009 Reis van de Held, Personal Coachingstraject, Peter de Kuster
2007 : Essence en Source training, Training for Succes
2001-2006 : Personal coaching door externe coach, Sutherland & Partners
2003 : NIBE Sparen en Beleggen
2000 : NIBE Algemene opleiding bankbedrijf
2000 : Effectief Verkopen, Schouten & Nelissen
1999 : Communicatie, interactie en sociale vaardigheden, Van Harte & Lingsma


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Consultancy en interim-management - kerncompetenties
Resultaatgerichte en creatieve marketeer en productmanager met zeer ruime ervaring binnen de financiële en zakelijke dienstverlening. Stevige Persoonlijkheid die goed in staat is om op verschillende niveaus samen te werken. Bezit een goed analytisch vermogen, ziet knelpunten, stel prioriteiten en zoek naar heldere oplossingen. Stressbestendig. Kan goed leiding geven. Manager tussen mensen. Positieve instelling en goede communicatieve eigenschappen. In bezit van een gezonde dosis humor.


Talenkennis interimmanager

Engels, Duits, Frans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: