Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Ervaren marketing & communicatie manager met bijzondere kwal

Ervaren marketing & communicatie manager met bijzondere kwal

Werkervaring interimmanager

Sep 2008 – Mrt 2009 Interim Marketing Manager ING Real Estate Development
Professionalisering van het marketingteam (10fte), ontwikkeling reputatiemanagement door integratie en uitbreiding van zowel corporate als projectmarketing- en communicatieactiviteiten (sponsoring, advertising, events, PR, PA, relatiemanagement, marketingcommunicatie, interne communicatie en arbeidsmarktcommunicatie). Ook verantwoordelijk voor ontwikkeling en uitwerking van marketing en communicatie op (grote en complexe) projectontwikkelingen. Start gemaakt met re-organisatie afdeling marketing a.g.v. kredietcrisis.

Apr 2008 – Sep 2008 Consultant bij ING Real Estate Finance
Coachen van de nieuwe manager bij ontwikkeling en uitwerking communicatie- en marketingbeleid in de organisatie, advies en hulp bij oplijnen dagelijkse werkroutines, bila’s en beoordelingsdoelstellingen en gesprekken, bevorderen synergie en samenwerking binnen de afdeling.

Dec 2006 – Dec 2007 Projectmanager Intranet UWV Amsterdam
Ontwikkeling van een geheel nieuw vraaggestuurd (web 2.0) intranetconcept voor UWV en al haar vestigingen. Nieuwe intranet moest samenwerking en ondersteuning van secundaire processen binnen UWV faciliteren (Sharepoint 2007), plaats bieden aan centrale en decentrale content en communicatie en individuele aanpassingen mogelijk maken. Naast conceptontwikkeling moest organisatiebreed draagvlak worden gecreëerd (centraal en decentraal op alle vestigingen) voor het nieuwe intranetconcept. Reductie content en reorganisatie van de Content Beheer Organisatie waren ook onderdeel van de opdracht.
Tevens als adviseur een integraal communicatieconcept ontwikkeld voor alle via internet aangeboden diensten van UWV (‘MijnUWV’); “UWV maakt werk maakt van klantgerichte elektronische dienstverlening”.

2001 – aug 2006 NIBC Bank N.V. (voorheen NIB Capital N.V.) te Den Haag
Manager Corporate Communications, rapporterend aan de Secretaris RvB.
In deze nieuwe functie lag de nadruk op opbouw en verandering. 9/11 en aftreden van bestuursvoorzitter zorgden in 2001 en 2002 voor turbulente tijden. De komst van de nieuwe CEO en de daarop volgende strategische herpositionering moesten zowel intern als extern worden uitgedragen, en betekenden een grote uitdaging voor de afdeling corporate communicatie die toen in opbouw was. Voor het veranderingsproces interne workshops, briefings en meetings georganiseerd en nieuwe communicatiemiddelen en –structuren ontwikkeld (o.a. personeelsblad, intranet, wekelijkse elektronische nieuwsbrief) om de nieuwe positionering en strategie te concretiseren. In 2004 gestart met de ontwikkeling van corporate communicatie, gericht op ondersteuning van de commerciële activiteiten. Daarvoor de merkidentiteit beschreven en vertaald in een nieuwe visuele identiteit (corporate identity). Na overname van NIBC in 2005 de herpositionering, kernboodschappen en communicatiestrategie ontwikkeld (externe en interne communicatie, arbeidsmarktcommunicatie, PR). Twee keer de naamsverandering van de bank doorgevoerd in corporate identity en stationary.
In 2005 het 2-daagse congres “Pension Plan Design for the Future” georganiseerd i.o.v. ABP, PGGM en NIBC, met o.a. Wellink (DNB), Munsters (ABP), Van der Kieft (PGGM) W. Duisenberg besturen van ABP en PGGM en andere (inter-) nationale sprekers in het Kurhaus.
Veel client events georganiseerd, zowel nationaal (Den Haag, Amsterdam) als internationaal (Frankfurt, Barcelona).

1999 - 2001 FHV/BBDO Creative Marketing Agency te Amstelveen
Account manager voor klanten TPG Post, Interpolis, Stichting Drum Rhythm Festival, Schiphol N.V., Hedson. Grootste aandachtspunt was de organisatie van de communicatie, zowel aan bureau- als klantzijde (werkdruk en onderbezetting aan beide kanten zorgden voor inefficiënte werkprocessen). Stroomlijnen van samenwerking en campagnemanagement door bureau en cliënt (“spin in ’t web”). Dagelijks verantwoordelijk voor account Interpolis tijdens ontwikkeling positionering en latere executie van de campagne “Interpolis.Glashelder.”. Voor TPG Post Particulier 2 kerstcampagnes, campagnes voor TPG Post Zakelijk en TPG Post Internationaal. Bij TPG Post stond de integratie van corporate identity/brand identity in de totale marketingcommunicatie-mix (van advertising tot DM tot internet) centraal. Voor Schiphol bijgedragen aan uitwerking Schiphol Airportcity-concept in brand identity en marketingcommunicatie (advertising, internet). Prijswinnende campagne (ADCN) voor Stichting Drum Rhythm. T.g.v. 35-jarig jubileum een 10-koppige FHV-gelegenheidsband geformeerd om op te treden bij het feest.

1998 - 1999 BBCW/Y&R te Amsterdam
Account manager. Klanten Lever Fabergé (Business-to-business), Orangina, Profile Tyrecenter, Voorlichtingsbureau Vlees, Compu’Train, De’Longhi, Hessing De Bilt. Focus op advies in ontwikkeling van campagnes en aansturing van executie van multi-mediale campagnes. Arbeidsmarktcampagne voor Compu’Train, strategie en executie “Lekker”-campagne voor Voorlichtingsbureau Vlees (vlees weer op de kaart zetten als natuurlijk en lekker voedingsalternatief). Actiematige campagne voor Profile Tyrecenter (genereren van store-traffic, PTC positioneren als volwaardig onderhoudsalternatief voor de auto “…niet alleen beter in banden.”). Prijswinnende advertentie voor Voorlichtingsbureau Vlees (ADCN) in reactie op advertentie van Youp van ’t Hek om met kerst geen vlees te eten.

1996 - 1998 McCann-Erickson Nederland B.V. te Amstelveen
Account Executive. Klanten Opel Nederland (Sales, Aftersales), Esso Benelux. Accountmanagement van nationale campagnes voor diverse Opel modellen, opzet dealeradvertising programma. Focus op executie van campagnes (print, radio, TV, DM, outdoor). Prijswinnende campagne (Esprix) voor Opel Tigra.

1993 De Nederlandsche Bank, Amsterdam
Medewerker Dealing Room (voorafgaand aan start studie aan VU). Aan- en verkoop MTN’s, administratieve verwerking van de transacties.


Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde aan Nijenrode (BBA), bedrijfseconomie specialisatie marketing aan Vrije Universiteit.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zeer sterk gevoel voor mensen, hun meningen en motivaties. Analytisch en snel, daardoor makkelijk en generiek inzetbaar en snel effectief. Strategisch georienteerd, acterend op de orde van de dag, met oog voor detail. Zeer goede mensenkennis en bijzonder empathisch vermogen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels: vloeiend in woord en geschrift. Frans en Duits lezen en conversatie voldoende.

Overig

Nevenactiviteiten:
Zakelijk manager voor creatieve professionals (o.a. schrijfsters Saskia Noort en Marion Pauw). Veel contacten in entertainmentbranche (acteurs, actrices, auteurs)!

Jul 2007 – Jun 2008 Secretaris Stichting Kalender Onverbloemd
Secretaris en mede-initiatiefnemer van Stichting Kalender Onverbloemd. Stichting Kalender Onverbloemd. M.b.v. sponsoring en free publicity (o.a. TV-show Ivo Niehe, SBS6 Shownieuws, diverse landelijke en regionale dagbladen en magazines) binnen een tijdsbestek van 4 maanden meer dan €70.000,- opgehaald en gedoneerd aan het KWF.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: