Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

director/manager business unit

director/manager business unit

Werkervaring interimmanager

Enthousiaste en ervaren general manager met 28 jaar werkervaring opgedaan in Nederland en Europa bij nationale en internationale commerciële ondernemingen op het gebied van projectmanagement, bedrijfsprocessen en verandermanagement zoekt uitdagende, dynamische, motiverende (ambitieuze) en stimulerende werkomgeving.

Ervaring:
2005-today director/manager facilities & services SKF Business & Technology Park
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de afdeling facilities & services. De afdeling levert professionele dienstverlening en faciliteiten aan interne en externe afnemers op basis van marktconforme principes. Eindverantwoordelijk voor het doorvoeren van organisatiewijzigingen, account management, inkoop, projectbegeleiding, gebouwexploitatie, marketing promotie, ontwikkeling serviceaanbod, ontwikkeling SLA’s, kwaliteit en EHS, en budgettering. Ruime ervaring in inkooptrajecten en financieel management. Eindverantwoordelijk voor resultaat van de business unit. Lid van management team.
Doorvoering outsourchingsproject Facilities & Services organisatie volgens masterplan
Gerealiseerde kostenreductie van € 350.000,=, door reorganisatie en afsluiten nieuwe contracten (2009)
Eindverantwoordelijke voor inkoopproces en aanbestedingen
Trainer sustainability en project verantwoordelijke
Projectleider van diverse grote projecten (onder andere nieuwbouw)
Voorzien einde contractperiode 2010

2003-2005: Lijnmanager (interim) GVB
Verantwoordelijk voor de dagelijkse exploitatie van buslijnen en ontwikkeling/aansturing van een businessunit en change management proces. Kostenreductie a.g.v. beperken staf (€ 120.000,=) terugdringing verzuim (€ 350.000,=)

2003-2004 Zelfstandig ondernemer te Alkmaar
Ontwikkeling bedrijfsplan
Management van onderneming en opzet partnership

2001-2003 Senior Business Improvement Manager Enertel (Energis)
Verantwoordelijk voor een Business Improvement team belast met doorvoering CRM, proces,- en systeemstandaardisatie, supply chainmanagement, opzet KPI’s, bedrijfsrapportage en analyse. Adviseur van het MT.
Ontwikkeling procesmodel Sales/Service delivery (reductie € 250.000,=)
Ontwikkeling personeelsplan en salarisgebouw
Ontwikkeling intergraal procesmodel op Intranet
Opzet en ontwikkeling customer survey

1998- 2001 Senior Deployment Manager Europa MCI WorldCom
Formuleren van beleid op het gebied van operationele bedrijfsstructuur en bedrijfsprocessen in het Europese Business Markets segment. Adviseur van Europese managementteams. Verantwoordelijk voor de standaardisatie van sales/customer service processen, KPI’s, implementatie van standaard CRM systeem in Europese vestigingen.
2.Senior manager International Customer Service Special project team:
Ontwikkeling procesmodel sales/operations/billing
Internationale uitrol van SIEBEL applicatie
Financiële analyse Customer dBase in coöperatie met Arthur Andersen
1. Intern consultant/Projectmanager
Opzet en management van Customer Service afdeling
Ontwikkeling personeelsplan en salarisgebouw
Ontwikkeling en implementatie van integraal sales/customer delivery model gebaseerd op SIEBEL
Financiële analyse van Customer dBase en advisering (enkele miljoenen extra omzet)
Bedrijf verlaten via hunting

1996-1998 Directeur Operatie Gemeente Leidschendam:
Het managen van een operationele afdeling. Belast met de doorvoering van een reorganisatie, met als oogmerk kostenreductie en realisatie van een transparante organisatie met duidelijke taakafbakening, verantwoordelijkheidgebieden en rapportagelijnen. (kostenreductie door afvloeien staf en uitbesteding diensten ter grote van ca 1,5 mio)
Bedrijf verlaten via hunting



1983-1996 Locatie Manager Zuid West NS
Het dagelijks managen van een onderhoudsafdeling van 200 personen (7*24 uur), volledig budget verantwoordelijk. Belast met de doorvoering van diverse reorganisaties. Ontwikkeling en realisatie van een marktconforme afdeling (kostenreductie door middel van uitbesteding diensten, aanboren alternatieve inkomsten en stafreductie)
Proces manager/Constructeur tekenaar/Kwaliteit analist
Bedrijf op eigen beweging verlaten

1980-1983 Tekenaar constructeur Raadgevend Ingenieursburo Van Dijk


Opleiding interimmanager

Opleiding:
jaar instituut diploma
2008 university state of New York:
Fundamentals Business Administration (AMA)
certificaat
1994 TH Alkmaar Bedrijfskunde (3 jaar) certificaat
1991 TH (HTS) WTB A'dam
(specialisatie productietechniek/bedrijfskunde) ja
1986 Fontys (PTH) A’dam
2e graad leraaropleiding mech. Techniek ja
1980 Ymond MTS (WTB) Santpoort ja

Additional training programs, workshops
Kepner & Tregoe decision training model 1992
Crisis management training 1993
Management training course: 1993
coaching training course: 1995
Senior management course: 1997.
Diverse bedrijfsopleidingen 1998-2002


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

maart 2005 tot en met juli 2005 Interim opdracht bij SKF waarna in vaste dienst

Talenkennis interimmanager

Taalvaardigheid (in woord en geschrift): Nederlands/Engels/Frans: uitstekend
Duits: redelijk


Overig

Overige activiteiten:
1990-1997 Leraar MTS avondonderwijs in de vakgebieden bedrijfskunde en technische besturingstechniek aan de Hendrick de Keijzerschool te Amsterdam (onderdeel van ROCA)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: