Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

Iziflo, te Breda, Start-up voor Ontwikkeling van ERP-pakket voor de zorg.
januari 2009- heden, New business development
Uitgangssituatie
• Het ontbreken van een geïntegreerd ERP-pakket voor de zorgsector, gebaseerd op de vigerende regelgeving.
Taak
• Het ontwikkelen van een “zorgtemplate” voor de verzorging- en verpleegtehuizen in samenwerking met Puls (adviesbureau voor de zorg) en Nobel (ICT organisatie).
Aanpak
• Bouwen van prototype en ontwikkelen van marktpotentie voor het product.
Resultaat
• Werkend prototype op basis waarvan de launching customers deze kunnen finetunen naar eigen wensen en eisen.
• Marketingplan

Microsalt, te Nieuwegein. Producent van medische –en welness-apparatuur.
april 2009-november 2009, Technisch directeur a.i.
Uitgangssituatie
• Testmodellen uitgezet bij diverse klanten met onderhoudsprogramma, veel klachten over matige prestatie van systeem.
Taak
• Product development en resource management.
• Het doorontwikkelen van producttechniek, productierijp maken en selecteren en contracteren van de supplybase
Aanpak
• Productie van nulserie met reductie van begrote kostprijs en verhoging van systeembetrouwbaarheid. Betrouwbare supplybase die risicovol deelneemt in de microniser.
• Ontwikkelen van de aangepaste supplybase.
• Inrichten van aftersales-service organisatie
Resultaat
• Nulserie gebouwd en getest, supply base gecontracteerd.
• Diverse installaties geplaatst en marktintroductie.

Burdock, te Rijswijk. Technisch Detacheringbureau.
Januari 2008- januari 2010, Business Consultancy.
Uitgangssituatie
• Vastgelopen implementatie van E-synergy + Globe als backofficesysteem.
Taak
• Programmamanagement herimplementatie van het ERP-systeem: Urenregistratie, HRM, financials, projecten en CRM.
• Reorganisatie commerciële- en werkprocessen.
Aanpak
• Opstellen van inrichtingsplan, projectmanagement, aansturen van consultant, realiseren van de ontwikkeldoelstellingen, aansturen van de implementatiepartner.
• Herinrichten van E-synergy zodat de backoffice processen transparant en event-gedreven worden aangestuurd.
• Inrichten van CRM proces zodat consultant kunnen beschikken over actuele klanteninformatie en de commerciële processen door workflow worden ondersteund.
Resultaat
• Transparante procesgang van urenregistratie tot en met facturatie (Source to Pay).
• Synergy ondersteunend voor management (realtime in control) en consultant in hun commerciële traject.

Parker Filtration & Separation te Etten-Leur, leverancier van membraanfilters.
november 2007 - december 2008, Inkoopmanager a.i. en Leanmanager a.i.
Uitgangssituatie
• Wens tot herdefinitie van inkoopprocessen en leveranciersrelaties.
• Noodzaak tot ontwikkelen van supplychain management Aerospace en het verkrijgen van GRESS accreditatie.
• Productierijp maken van prototype ten behoeve van Airbus.
Taak
• Inrichten van efficiënte tactische en strategische inkooporganisatie en optimaliseren van de operationele inkoopprocessen.
• Bedrijf en supplychain valideren conform GRESS
• Als valuechain manager a.i. Gedurende een periode van 4 maanden verantwoordelijk voor Lean-team.
• Selecteren en inwerken van Inkoopmanager
Aanpak
• Opstellen van inkoopbeleid (lean) en inrichten van afdeling inkoop & logistiek.
• Uitvoeren van leveranciersselecties.
• Outsourcen van halffabricaten.
• Inrichten van technische projectinkoop.
• Begeleiden van geselecteerde leveranciers in voldoen aan GRESS accreditatie.
Resultaat
• Testexemplaren gereed met geborgde leververplichting.
• Realisatie van GRESS accreditatie voor Parker en haar leveranciers.
• Initiëren van Joint-venture met Aeronamic, niet alleen voor het produceren van halffabricaten maar ook de eindassemblage van totale systeem. Hiermee zijn logistieke kosten bespaard en kan een positieve marge behaald worden.

IHC Holland Dredgers te Kinderdijk, Scheepswerf.
september 2006 - november 2007, Professionaliseren Inkoop- en Projectmanagement.
Uitgangssituatie
• Zeer beperkte tot geen samenwerking tussen ingenieursbureau en (operationele) inkoopafdeling waardoor zowel de doorlooptijden als de kosten onder druk staan.
• Lage effectiviteit in het offerte en ontwikkelproces tussen het ingenieursbureau en inkoopafdeling.
Taak
• Vormgeving relatie Ingenieursbureau versus Inkoop
• Bevorderen van samenwerking en optimaliseren van het offerte, ontwikkel en bouwproces. (early involvement)
• Voorstellen doen voor eenduidige taken en bevoegdheden, scheiding tussen beide afdelingen, leidend tot aangepaste functieomschrijvingen.
• Ontwikkelen van de tactische en strategische inkoopfunctie.
Aanpak
• Via workshops ontwikkelen van beeld over onderlinge rollen taken en verantwoordelijkheden maar bovenal begrip voor elkaars positie.
• Ontwikkelen van voorstellen tot verbetering en implementeren van deze voorstellen
Resultaat
• Programmamanagement Projectinkoop.
• Gemeenschappelijke strategieontwikkeling in- & outsourcing
• Door betere samenwerking een snellere doorlooptijd inkopen, inkoopplan, betrokkenheid van inkoop in offertestadium, completere rol van inkoop.
• Realisatie van tactische en strategische inkoopfunctie

Afvalenergiebedrijf te Amsterdam;
juli 2006 – september 2007, Procurement Manager a.i.
Uitgangssituatie:
• Het ontbreken van een betrokken inkooporganisatie.
Taak:
• Het professionaliseren van de inkoopfunctie.
• Leveranciersmanagement van nieuwbouw HR-centrale.
• Management van 8 interne- en externe inkoopprofessionals.
Aanpak:
• Inrichten van inkooporganisatie, inclusief selecteren procurement manager.
• Begeleiden van aanbestedingen nieuwbouw en onderhoud HR centrale.
• Uitvoeren van EU- aanbestedingen.
Resultaat:
• Een tactisch, strategische inkooporganisatie, ondersteunend is aan de technische onderhoud en nieuwbouwprocessen binnen het energiebedrijf.
• Implementatie van segmentstrategieën en EU aanbestedingsbeleid.
• Gestructureerd leveranciersmanagement.
• Samenwerking op MRO gebied met gemeente Amsterdam in diverse EU-aanbestedingen.

ANWB te Den Haag;
November 2005 – juli 2006, Programma-management Inkoopbesparing
Uitgangssituatie
• Drastische besparingsoperatie noodzakelijk vanwege dreigende ledenterugloop door bedreiging van route mobiel. Besparingsdoelstelling van 50 mln. per jaar waarvan 25 miljoen op inkoop en 25 miljoen op efficiëntie.
Taak
• Programmamanagement van kostenreductieprogramma (25 mln.), rapporterend aan hoofddirectie
• Directe aansturing besparingsteam (5 projectmanagers)
• Optimaliseren van de inkoopfunctie
Aanpak
• Ontwikkelen van besparingprogramma en realiseren van de besparingsdoelstelling.
• Door segmentgewijze aanpak en stimulering van samenwerking van ANWB-organisatie realiseren van besparingen .
• Herinrichting van de ANWB-inkoopvisie en organisatie.
Resultaat
• Inkoopprogramma per divisie met daarin, samen met deze divisie, vastgestelde activiteiten voor korte en middellange termijn.
• Inkoopcoördinatie tussen de diverse bedrijven.
• Theoretisch besparingsdoelstelling van 35 miljoen gerealiseerd.
2003/2006





2003/2004

2002/2003




2001/2002


2001/2002

2001/2008 CendrisBSC Callcenter Project management diverse projecten, o.a.
• Verbeteren customer satisfaction
• Begeleiden van systeemintegratie bij joint venture tussen Cendris en BSC
• Implementatie Back office systemen: HRM, financials, projecten en CRM systeem. (E-synergy) (COPC)
• Implementatie e-service center (Trinicom)
Intergas Projectmanagement
• Vormgeven relatie (splitsing) netbeheerder en leveringsbedrijf
Essent Retail Manager Inkoop a.i.
• Inrichten van inkooporganisatie
• Ontwikkelen en implementeren outsourcing strategieën.
• Diverse aanbestedingen o.a. ICT hard- als software, Banking etc.
• Vormgeven leveranciersrelatie productiebedrijven.
Jansen MI Consultants
• Marktontwikkeling dienstverlening & ontwikkelen Procurement- & Sourcingdiensten, strategisch (out)sourcing advies
Regiopolitie Amsterdam–Amstelland Projectmanagement
• Inkoopanalyse en organisatieadvies voor ondersteunende diensten.
Diverse projecten i.s.m. Nextrategy, Benefit, InQuest, Compendium, JMI.

Eerdere werkervaring

2000/2001 Interpolis te Tilburg, Verzekeringen. Manager Interpolis Concern Inkoop
• Ontwikkelen van professionele Concern inkoopfunctie binnen de Interpolis Groep. (inkoopvolume 300 miljoen per jaar)
• Opstellen en invoeren van inkoopbeleid voor de Interpolis groep.
• Invoering van E-Procurement en herinvoering facilitair ERP systeem.
• Dagelijkse leiding Concern inkoop (20 medewerkers).
1998/2000

Compendium Adviesbureau voor Business Resource Management.
Associate partner, Lid MT.
Start-up Belgische consultancy vestiging.
Commercieel verantwoordelijk voor acquisitie en uitvoering van inkoop-verbetertrajecten en EG-aanbestedingen.
Tennet: Opzetten en implementeren van inkoop en aanbestedingsbeleid.
Projectuitbestedingen aanleg en Onderhoud en hoogspanningsleidingen.
Diverse grote en middelgrote gemeenten, provincies:
Management van professionalisering van de inkoopprestatie, diverse
aanbestedingen (o.a. Technisch onderhoud, ICT en facilitair)
NS: Diverse aanbestedingen (o.a. flexibele arbeid).
Gak: Aanbestedingen ICT
1994/1998 Gemeente Breda, hoofd inkoop & logistiek en hoofd bedrijfsbureau
• Ontwikkelen, implementatie en bewaking van het inkoop- en aanbestedingsbeleid
• Dagelijkse leiding bureau inkoop & logistiek & materieelbeheer
• Implementatie organisatieveranderingen en aansturen verbetertrajecten.
• Projectmanagement buitenruimte informatiesystemen.
• Diverse Europese aanbestedingen
1990/1993 RET Rotterdam, organisatieadviseur/interim hoofd bedrijfsbureau
• Dagelijkse leiding bedrijfsbureau (12 medewerkers).
• Opstellen en implementeren organisatieveranderingen door gewijzigde onderhoudsfilosofie.
• Projectmanagement diverse IT- en managementinformatiesystemen.
• Inkoop stadsbussen.
1990/1998 Overige projecten:
• Advisering stadsrenovatieprojecten over toepassing en inkoop van natuursteen
• Workshops “Reductie voorraden en onderhanden werk” voor het MKB
• Diverse commercieel/technische haalbaarheidsstudies.
• Verbeteringsprojecten binnen de houtindustrie.
• Projectmanagement e-business voor een handelsfirma.
1988/1990 Hunter Douglas, productmanager
Productmanager “Vertical Blinds”, rapporterend aan marketingmanager.
1986/1988 Philips Lighting, productmanager SL* Lampen
Commercieel/technisch verantwoordelijk voor productgroep spaarlampen.
Philips DAP, productontwikkelaar
Projectmanagement ontwikkeling serie stofzuigers


Opleiding interimmanager

Technische universiteit Delft TU delft Industrieel ontwerpen bedrijfskunde van de productontwikkeling

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

interim management consultancy a.i. inkoop procurement lean sixsigma prince2

Talenkennis interimmanager

engels duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: