Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financial / Business controller

Financial / Business controller

Werkervaring interimmanager

17 november – heden - Vionfoods
1 juni – 14 november 2008 - Belden Cable & Wire
1 maart – 31 mei 2008 - Boart Longyear
1 augustus 2007 – 29 februari 2008 - Bosch Security Systems
1 juli 2006 – 5 juli 2007 - Selecta BENE
1 maart 2006 - 30 juni 2006 - KPN Breedband verbindingen

Werk- en projectervaring
17-11-2008 – Heden
Implementation manager Hyperion Planning / Oracle Bussiness Inteligence (OBIEE)
Vion Foods

Vion Foods is een Nederlandse organisatie, die zich bezig houdt met vleesverwerking in de meest brede zin van het woord. Ze heeft ca. 60% van de markt voor Nederlandse slachterijen in handen. Daarnaast is zij actief in Duitsland en Engeland. Hyperion (HFM) was al langere tijd in gebruik binnen de organisatie. Een nieuwe Hyperion applicatie is mede door mij, maar ook andere leden van een team, geïmplementeerd en uitgerold, genaamd Hyperion Planning. Dit is een tool, waarbij non-financials forecast informatie ingeven via Hyperion planning in een centrale database (Essbase).
Daarnaast heb ik de totale management rapportage opgezet in Oracle Business Intelligence (OBIEE) vanuit Essbase data. Ik heb zowel de initiele opzet gedaan, alsmede in overleg met alle afdelingen (Sales, purchase, operations, logisitics) de totale rapportage voorziening in de vorm van dashboards en analysis.

01-06-2008 – 14-11-2008
Implementation manager Hyperion

Belden Cable & Wire

Belden Cable & Wire is een Amerikaanse multinational die zich bezighoudt met het leveren van kabels en verbindingsoplossingen.
Bij Belden was Hyperion reeds geïmplementeerd. Echter diende de toepassing van Hyperion verder uitgebreid te worden, zodat ook de volledige managementrapportage beschikbaar kwam binnen Hyperion. Daarnaast waren er ook aanpassingen noodzakelijk binnen de organisatie.
Belden heeft eind vorig jaar Hirschmann in Duitsland overgenomen. Hirschmann had nog steeds haar eigen reporting systeem (MIS Alea). Dit systeem diende vervangen te worden door Hyperion.
Ik heb me ook bezig gehouden met de maandafsluiting in Duitsland door het verloop van personeel aldaar.
________________________________________
01-03-2008 – 06-06-2008
Accounting Supervisor International
Boart Longyear

Boart Longyear is een Amerikaanse multinational die zich bezighoudt met het leveren van installaties op het gebied van boortechnieken. Ook worden er boortechnische projecten aangenomen.
De taken bij deze Nederlandse dochter, met verantwoordelijkheid voor heel Europa, bevatten het volgende:
- Het liquideren van een aantal buitenlandse dochterbedrijven. Contacten hiertoe onderhouden met buitenlandse advocaten, accountants, belastingdiensten en personeel nog in dienst.
- Het inrichten en omzetten van de administraties van nieuw verworven bedrijven in Europa. Daarnaast het optimaliseren van administraties van bestaande vestigingen in Europa. Met name ondersteuning gegeven aan de maandrapportage van de Franse entiteit. Dit houdt in doornemen saldibalans, maken van correcties, uploaden naar HFM (rapportagetool) uitleg geven bij diverse vragen vanuit moederbedrijf. Terugkoppeling naar collega’s over onjuiste invoer van boekingen.
- Het opzetten van een tijdige managementrapportage voor alle Europese vestigingen. Het herschikken van activiteiten, zodat niet alles in de maandeinde periode terechtkomt.
- Ondersteuning verlenen aan de Nederlandse entiteit om de achterstand in statutaire rapportages af te ronden. Schrijven van jaarrekeningen, regelen van diverse verklaringen (FME, etc.).

________________________________________
01-08-2007 – 29-02-2008
Hoofd shared service centre F&A

Bosch Security Systems

Bosch is een zeer grote internationale organisatie die zich bezighoudt op vele gebieden, o.a. Automotive, industriële technologie, consumentengoederen. Een van haar divisies houdt zich bezig met beveiliging en conference systemen.
De taken bij Bosch kunnen als volgt worden samengevat:
- Laatste issues m.b.t. de SAP implementatie opgelost. Met name proces issues binnen SAP aangepakt en pragmatisch verduidelijkt.
- Verzekeringsportefeuille in kaart gebracht en opgeschoond. Organisatie duidelijk gemaakt, wat te doen ingeval van de diverse schades. Tevens overleg met verzekeraar over lacunes in dekking, additionele verzekeringen verkregen.
- Buitenlandse BTW teruggaves geïnitieerd, alsmede probleemgebieden met betrekking tot btw in kaart gebracht. Aangiftes van 2005 en 2006 ingevuld en ingestuurd. Probleemgebieden zaten met name in SAP inrichting. Vanuit facturen bleken verkeerde btw-codes gebruikt te worden.
- SLA’s opgesteld voor de BTW vertegenwoordiging in Nederland voor zusterbedrijven. Hierdoor risico’s afgedekt en verantwoordelijkheden toegewezen. E.e.a. in overleg met advocatenkantoor.
- Accountantscontroles begeleid en rimpelloos verlopen. De jaarrekening en aangifte VpB zijn in februari reeds afgerond! Planning gemaakt en besproken met sleutelfiguren in afdeling. Rapportages opgesteld en ook verzameld. Dagelijks overleg met accountant om latere issues te voorkomen.
________________________________________
01-07-2006 – 30-06-2007
Finance director

Selecta BENE

Selecta BENE bestaat uit drie onderdelen: Selecta-Olland, met dochteronderneming Thermo-Centre, en de Belgische entiteit Selecta N.V. Deze bedrijven zijn allemaal onderdeel van Selecta Group in Zug, Zwitserland. Deze groep houdt zich bezig met de verkoop en verhuur van vending automaten (Koffie-, fris-, kantineautomaten) in de meest brede zin van het woord.
Mijn taken kunnen als volgt worden samengevat:
- Vervanging van de voormalige finance director. Binnen deze functie saldibalansen doorgenomen, correcties gemaakt (in eerste instantie zelfstandig) in administratie. Rapportage ingevuld vanuit saldibalans. Tevens vragen hierover beantwoord naar moeder maatschappij. Tevens accountantscontrole begeleid voor Nederland en Belgie. De nodige additionele excel sheets gemaakt voor de accountants, correcties toegepast en issues verdedigd t.o.v. accountant.
- Ondersteuning geleverd binnen afdeling administratie. Inkoopfacturen en bankafschriften geboekt. Zodoende ook systeem leren kennen.
- Reorganiseren van de financiële afdelingen (ICT, Finance en Operating & Reporting). Van 3 afdelingen 2 gemaakt. Tevens planningstool geimplementeerd binnen ICT afdeling, om workload in beeld te brengen.
- Activa registers voor Nederland en België op orde gebracht (ca. 15.000 automaten). Excel sheets opgesteld, gechecked met lopende contracten en facturatie.
- Verkoop begeleid van Selecta aan andere eigenaar. Hiertoe dossier opgebouwd van formele stukken, statuten, registers, etc. Tevens overleg gepleegd met Engels advocatenkantoor en Zwitsers hoofdkantoor om proces soepel te laten verlopen.
________________________________________
01-03-2006 – 30-06-2006
SOx Compliance officer

KPN Breedband systemen

KPN Breedband systemen is centraal gevestigd in ’s Gravenhage, met decentrale centra in Zwolle en Amersfoort. Deze divisie van KPN is verantwoordelijk voor alle vaste data verbindingen

De taken bij KPN Breedband systemen kunnen als volgt worden samengevat:

- Beschrijven en herbeschrijven van de diverse processen binnen de administratieve afdelingen, alsmede het aanpassen van de bestaande werkmethoden. Formele AO/IC beschrijving waren onjuist of onvolledig. Hierdoor was het noodzakelijk een groot aantal processen te herbeschrijven.
- Het implementeren van de aangepaste SOx compliant werkmethoden. Door mijn praktische achtergrond spreek je de “taal van de afdelingsmedewerker” Hiertoe kunnen je mensen snel enthousiasmeren en duidelijk maken welk doel je nastreeft.
- Het verantwoorden van de diverse aanpassingen t.o.v. de accountant in interne controledienst.


Opleiding interimmanager

SPD; Fontys bedrijfshogeschool Tilburg
Cursussen
- General Management
- Risk management
- IFRS
- Sox
- Oracle Business Intelligence (OBIEE)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonseigenschapppen:
Breed georienteerd; praktische instelling; no-nonsens; recht door zee; oplossingsgericht; goed luisteren; analist; doorzetter; people-manager.

KEY POINTS:
Algemene financiele administratie en controlling
Budgetten - Forecasts - Flash reports - Complexe Projectadministratie – Productieadministratie - Maandrapportage - BTW - Vpb - Externe verslaglegging – Management reporting – Consolidaties - Implementatietrajecten – Accreditieven - Processen & Procedures – Control – Due dilligence – SOx – ERP implementatie


Talenkennis interimmanager

Woord Geschrift
Duits Goed Goed
Engels Uitstekend Uitstekend
Frans Matig Matig


Overig

Software vaardigheden:
Excel; Word; Access; Powerpoint; Outlook; Baan; Mapics; Infinium; Hyperion; HFM; Exact; SAP R3; Movex; MXP; Oracle BI (OBIEE); Essbase; Hyperion Planning


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: