Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Contoller / Manager Financiën

Contoller / Manager Financiën

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

Eurest Nederland BV - Hoofd Facturatie / Assistent Controller / Administratie O & E
complete automatenverzorging
Van Hecke Catering BV - Regionaal Hoofd Bedrijfsadministratie
Houtverwerkende Ind. Flens - Hoofd Boekhouding / Systeem Beheerder
Woningstichting Wherestad - Chef Bedrijfsbureau / Systeembeheerder
BDO CampsObers - Senior assistent AA
Scholengroep Den Haag Z-W - Controller / Hoofd financiën, beheer en personeelszaken
St. BMO VO-Haaglanden - Stafmedewerker / plaatsvervangend Hoofd personeel & financiën

Werkervaring

In november 1986 ben ik begonnen als Hoofd facturatie bij Eurest Nederland BV. De werkzaamheden bestonden uit leiding geven aan vijf medewerkers, die in teamverband ervoor moesten zorgen dat alle leveranciersfacturen en kasadministratie gecodeerd en geboekt werden. Aan het eind van iedere maand gingen de facturen correct en verzorgd naar ± 220 opdrachtgevers. Na verloop van tijd ben ik van functie veranderd (Assistent Manager Boekhouding). In deze hoedanigheid ging ik mij bezighouden met de financiële administratie. Dit bestond o.a. uit:
- het uitzoeken van tussenrekeningen, de debiteurenbewaking, het verwerken van de banken
- Manager Boekhouding assisteren bij het opstellen van de eindejaarsbalansen
Als nevenactiviteit was ik verantwoordelijk voor de facturatie van een dochteronderneming, O & E Complete automatenverzorging en administratieve begeleiding van de automaten operators

In juli 1988 ben ik in dienst getreden bij Van Hecke Catering BV, als Regionaal Hoofd Administratie. Hierbij had ik de verantwoordelijkheid voor de volledige administratie in de Regio Noord Nederland. Dit hield o.a. in:
- Leiding geven aan acht bedrijfsadministrateurs. Deze hadden de taak om ± 190 cateringadministraties te controleren en input-klaar te maken t.b.v. de geautomatiseerde verwerking
- Het projectgewijs verzorgen van de administraties op de locatie t.b.v. problem solving
- Contacten onderhouden met opdrachtgevers m.b.t. financiële afwikkeling
- Het opstellen van het regiobudget, dit te bewaken en analyseren
- Allerhande financiële zaken voor het regiokantoor
- Verzorgen van managementrapportages aan regionaal directeur

In januari 1992 ben ik bij Houtverwerkende Industrie Flens begonnen als hoofd boekhouding, waar ik verantwoordelijk was voor de gehele holdingadministratie. Dit hield o.a. in:
- debiteuren-, crediteuren- en loonadministratie
- aangiftes BTW, LB en VpB
- verschillen analyse en activa administratie
- budgettering en verslaglegging aan directie
- het opstellen van halfjaarcijfers en de jaarrekening van de holding i.s.m. de accountant
Tevens was ik verantwoordelijk voor het opzetten van een geautomatiseerd Productie Administratie Systeem (E-PAS van Exact). Dit systeem voorzag in de informatiebehoefte tussen productie- en financiële afdeling.




In februari 1995 ben ik gaan werken als Chef Bedrijfsbureau bij Woningstichting Wherestad, met als functionele taken:
- het algeheel adviseren, ondersteunen en informeren van het Hoofd Sectie Financieel beheer
- het opzetten en bijhouden van periodieke managementinformatie binnen sectie Woningbeheer
- bewaken en tijdig rapporten van budgetoverschrijdingen t.a.v. de gehele onderhoudsbegroting en toezien op verschillenanalyse
- opzetten en bijhouden van procedures m.b.t. de administratieve afhandelingen binnen de Sectie ` Woningbeheer
Vanaf december 1999 was ik in verband met een reorganisatie werkzaam als Hoofd Consumentenzaken, waarbij de volgende zaken onder mijn competentie vielen:
- eindverantwoordelijk voor afdeling consumentenzaken, receptie / telefonie en facilitaire zaken
- coördineren en verwerken van het woningaanbod binnen Wonen in Waterland
- zorgdragen voor de informatievoorziening (in de breedste zin des woords) van en naar de consument
- zorgdragen voor productontwikkeling binnen de afdeling consumentzaken

In februari 2001 heb ik de overstap gemaakt naar BDO CampsObers als senior assistent AA. In deze functie hield ik mij voornamelijk bezig met MKB cliënten en had als belangrijkste taken:
- het opstellen, consolideren en analyseren van jaarrekeningen
- hieraan gekoppeld de aangiftes BTW, LB, VpB en IB
- het begeleiden, adviseren en ondersteunen van deze cliënten
- Intern lag de nadruk op het begeleiden van boekingsassistenten en ondersteuning aan de AA en vennoten van het kantoor

Sinds het schooljaar 2001- 2002 ben ik werkzaam in het onderwijs. In november 2001 ben ik begonnen als Hoofd Financiën en Beheer binnen het centrale bureau van het Stevin College. Na een de- en fusie werd het Stevin College op 1 augustus 2003 Scholengroep Den Haag Z-W. Hier werd ik aangesteld als Hoofd stafbureau / Controller. De school ontstond uit een de- en fusie van een drietal scholen van twee moederbesturen in Den Haag Escamp. De kerntaken binnen deze functie waren de volgende:
- coördineren van beheerstaken op het gebied van de bedrijfsvoering m.b.t. personeel, financiën, leerlingenadministratie, automatisering en facilitaire voorzieningen op verschillende locaties
- sturing geven aan het proces van controleren en verwerken van het stafbureau aan alle administraties op verschillende locaties
- aanvragen, verwerken en controleren van personele- / materiëlebekostiging lumpsum bekostiging
en de additionele rijks- en gemeentelijke subsidies
- optimaliseren van de administratieve organisatie en interne controle
- doorvoeren van een financiële reorganisatie
- opstellen van de totale begroting en controleren van de deelbegrotingen.
- begeleiden en adviseren van het management m.b.t. alle administratieve processen
- verzorgen van managementinformatie en adviseren van de kerndirectie
- coördineren van de planning en controlecyclus
- opstellen van de jaarrekening
Onder het stafbureau vielen de volgende afdelingen met hun bevoegdheden en verantwoordelijkheden:
- Financiële administratie
- Leerling administratie
- Personeelszaken
- Facilitair en Beheer
- ICT

In september 2006 ben ik in dienst getreden bij de Stichting Bestuurs Management Organisatie VO Haaglanden als Stafmedewerker / plaatsvervangend Hoofd personeel & financiën. In deze functie ben ik voornamelijk belast:
- coördineren Wet verbetering Poortwachter
- vacatures binnen het bestuur gekoppeld aan FUWASYS
- begroting / realisatie van de personeelskosten
- risico- en bedrijfsanalyse van alle scholen welke onder het bestuur vallen
- onderzoeken, inventariseren en implementeren van een nieuw PSA en HRM pakket
- coördineren en implementeren van een nieuwe website
- coördineren en implementeren van een computeruitwijkcentrum
- ondersteuning verlenen bij financiële administratie en het samenstellen van de jaarrekeningen welke onder het bestuur vallen en de consolidatie ervan.




Opleiding interimmanager

Opleiding

Mavo - 4 : Nederlands, Engels, Duits, Scheikunde, Wiskunde, Handelskennis
MEAO : Nederlands, Engels, Algemene Economie, Statistiek,
Bedrijfseconomie, Bedrijfsadministratie
AOV : Algemene Ondernemersvaardigheden
SPD : Deels afgerond
FUWASYS : Module I

Cursus Procedures, controles onderhoud en registratie; beheersing onderhoud
Cursus Controlling I; procesinrichting en administratieve organisatie (ao/ic)
Management cursus Controle financiële administratie en interpretatie jaarrekening VO scholen.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Communicatief, pragmatische en gedreven instelling, grote mate van organisatie vermogen en klantgericht denken, Combineer graag controle vaardigheden met analytische kwaliteiten. Uitstekende teamspeler en leidinggevende en hoge mate van zelfstandigheid.

Talenkennis interimmanager

Nederlands Goed
Engels Redelijk
Duits Matig

Overig

Automatisering

Eurest Nederland BV - gewerkt op HP 3000 (hoofdsystemen), Miniword, Lotus 123
Van Hecke Catering BV - Cursussen gevolgd van Lotus 123 expert en Dbase III
Houtwerkende Industrie - Exact 5 en 6, E-Account Sr, Salaris, Budget, Activa, Report, Inkoop,
E-Pas Speciaalorder en Receptuur
Woningstichting Wherestad - Microsoft Office, Lotus Smart Suite, Novell Systeem, Systemen
NCCW
BDO CampsObers - Exact, Klubas, Montana, Casware, Karma, Microsoft Office


Scholengroep Den Haag Z-W - Exact Globe, Caso (FI en Bia) en Edukaat rap., Microsoft Office
@VO en Magister
St. BMO VO Haaglanden - Exact Financial, Caso (Fi en Bi), Merces@Work (SAP), FUWASYS,
Dossier Manager, Microsoft Office


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: