Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Senior adviseur of manager

Senior adviseur of manager

Werkervaring interimmanager

- Human Asset Management Partners (W&S bureau, gespecialiseerd in financiële- en automatiseringsfuncties), als partner genereer ik opdrachten, stel functieprofielen vast, draag geschikte kandidaten voor en factureer opdrachtgevers. Bevind me in de opbouwfase van mijn deel van de praktijk waar door ik nog tijd (gemiddel 3,5 dag) heb voor interimopdrachten. Niet alleen dat ik tijd heb; dat doe ik ook erg graag!
- Grafische Bedrijfsfondsen (pensioenfonds/financiële dienstverlener) als hoofd Personeelszaken was ik lid van het managementteam en verantwoordelijk voor de beleidsvoorbereiding, implementatie en periodieke evaluatie van het HRM-beleid. In deze functie werkte ik samen met 1 collega die m.n. operationeel werkzaam was voor de minder gecompliceerde afdelingen. Zelf was ik direct ondersteunend werkzaam voor de afdelingen ICT, Vermogensbeheer en voor het hoger en topkader binnen de organisatie. In de laatste 2 jaar was ik heel nadrukkelijk betrokken bij de voorbereiding en implementatie van een ambitieuze reorganisatie. Zo had ik o.a. zitting in de stuurgroep, was voorzitter van een werkgroep die de bezuinigingsmogelijkheden inventariseerde, voerde onderhandelingen met de vakbonden over het sociaal plan en implementeerde dit. Tot de implementatie behoorde o.a. het samen met het management bepalen van de boventallige functies en medewerkers, de outplacement-begeleiding van medewerkers en het begeleiden van ontslagprocedures. In de periode voorafgaand aan de reorganisatie heb ik managementtools ontwikkeld en geïmplementeerd, succesvol en binnen budget een integraal functieherwaarderingsproject afgerond, het opleidingsbeleid geherformuleerd en geïmplementeerd, de bezetting van de afdeling PZ weten terug te brengen en functioneel leidinggegeven aan de (salaris)administratie (4 FTE's)

- Moret Ernst & Young, als hoofd regionale personeelsafdeling heb ik een nieuwe lokale PZ-afdeling opgezet, leiding gegeven aan 10 medewerkers, een fusie op regionaal niveau gerealiseerd, het in- door- en uitstroombeleid verder vorm gegeven en uitgevoerd en ervaren accountants uit het buitenland aangetrokken (incl. arbeidsvoorwaarden, huisvesting etc.)

- KPMG, als sectorpersoneelschef voerde ik het centraal vastgestelde PZ-beleid uit in diverse regiokantoren, leverde een succesvolle bijdrage aan de verdere ontwikkeling van het personeelsbeleid en voerde het in- door- en uitstroombeleid uit.

- Academisch Ziekenhuis als personeelsfunctionaris ondersteunde ik de uitvoering van het personeelsbeleid, heb een nieuwe organisatiestructuur binnen de verplegingsdienst geïntroduceerd en geïmplementeerd, functioneringsgesprekken ingevoerd en een succesvolle bijdrage geleverd aan het voorkomen van tekorten in de bezetting van de verplegingsdienst.


Opleiding interimmanager

MULO, HAVO, Sociale Academie PW. Verschillende trainingen en cursussen op het terrein van management, procesanalyse en re-design.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management, verandermanagement, reorganisatie/sociaal plan, CAO-onderhandelingen, functiebeschrijving & waardering, verzuimbegeleiding, arbeidsvoorwaardenbeleid, pakketselectie en implementatie etc.

Talenkennis interimmanager

Nederlands; moedertaal. Engels; mondeling en schriftelijk goed. Duits; mondeling redelijk, schriftelijk matig. Frans; idem.

Overig

Wil graag via mijn eigen BV ingezet worden.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: