Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager non profit

Manager non profit

Werkervaring interimmanager

Programma manager Agenda 2010, Provincie Utrecht.

Afronden en borgen in de lijnorganisatie van Agenda 2010, een samenhangend geheel van 10 projecten die gericht zijn op het (nog) beter werken, wonen en recreeren van burgers in de provincie Utrecht. Werkendeweg uitvinden van een nieuwe (regie)rol van de provincie.

Lid College van Bestuur ROC Da Vinci College Dordrecht, 2004 –2005, portefeuilles financiën, bedrijfsvoering en vastgoed, 750 fte’s

Een cultuurveranderingsproces: “van denken naar doen” in gang gezet. Een nieuwe organisatiestructuur ontworpen uitgaande van onderwijsdomeinen. Ondersteunende processen gestroomlijnd en gecentraliseerd. Besturing ontworpen op basis van de plan-do-check-act cyclus. Een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het Leerpark Dordrecht, de herontwikkeling van een scholenwijk dichtbij het oude centrum.

Directeur Kadaster Directie Zuid, 2001 – 2004, 420 fte’s. Een nieuwe organisatiestructuur met front- en backoffic was net ingevoerd, opgave was om de kinderziektes uit het systeem te halen en de samenwerking tussen front- en backoffice verder vorm te geven. Veel pilots gedraaid met nieuwe produkten en werkwijzen. De vestigingen Eindhoven, Breda en Roermond geintegreerd tot een beter samenwerkend geheel. De interne communicatie verbeterd, kansen gecreeerd voor managementteam leden en medewerkers via jobrotation, coaching en outplacement. Nieuwe informatiesystemen en daarbij behorende werkwijzen en procedures ingevoerd, zoals bijvoorbeeld het elektronisch
aanleveren van aktes (ELAN). Het kwaliteits-managementsysteem uitgebouwd en een ISO certificaat behaald (2002). Vernieuwde werkprocessturing ingevoerd, uitgebouwd en verfijnd.

Directeur Kadaster Directie Gelderland, 1998 – 2000,
240 fte’s.

Een nieuwe organisatiestructuur met front- en backoffice ingevoerd. Een nieuw managementteam geselecteerd en gecoacht. Nieuwe, geintegreerd werkende teams ingevoerd.
Nieuwe functies en een nieuw functie waarderingssysteem ingevoerd, uitgaande van brede functies met bijbehorende competenties. Veel energie gestoken in opleiding van medewerkers om de brede functies uit tekunnen oefenen. Nieuwe informatiesystemen en daarbij behorende
werkwijzen en procedures ingevoerd, zoals bijvoorbeeld Corsa, het digitale post- en registratiesysteem. INK ingevoerd als management tool samen met de plan-do-check-act cyclus uit het kwaliteitsssyteem.

Afdelingshoofd Kadaster directie ZuidWest, 1997 - 199880 fte’s.

De invoering van een nieuwe organisatiestructuur voorbereid, waarbij de landinrichtings- en de landmeetkundige taken uit elkaar gehaald zijn. Daarbij hoorde het voorbereiden van geintegreerde teams van landmeters en binnenmedewerkers en het ontwerpen van een verdeling van taken tussen front- en backoffice. Verder hebben we brede functies ingevoerd, waarbij medewerkers zowel op kantoor als in het terrein werken.

Bureahoofd Provincie Utrecht dienst Wegen, Verkeer en Vervoer, 1995 – 1997, 45 fte’s.

Het businessplan ‘Vastgoed in de Markt’ uitgevoerd. Het bureau beter op de kaart gezet bij de interne klanten, de dienstverlening verbeterd en het aanbod van produkten uitgebreid en bij de tijd gebracht. Meer samenwerking gerealiseerd met andere bureau’s binnen de provincie en daarbuiten. Vastgeroeste patronen en werkwijzen doorbroken en nieuwe kansen gecreeerd dan wel afscheid genomen van een aantal medewerkers.


ICT coördinator Provincie Utrecht dienst Water en Milieu,
1993 - 1995,8 fte’s.

Een bijdrage geleverd aan het overhevelen van het waterkwaliteitsbeheer (zuiveringsinstallaties) van de provincie naar drie Utrechtse waterschappen. Mijn bijdrage
was het ontwerpen van de systeem architectuur en de informatiestromen tussen de provincie als toezichtouder en de waterschappen als uitvoerders, en ook het voorbereiden van de verhuizing en splitsing van de informatiesystemen de met de kwaliteitstaak mee verhuisden. Daarnaast projecten geleid om milieu-informatiesystemen te ontwerpen en te bouwen met meerdere provincies gezamenlijk. Verder coördineerde ik de werkzaamheden van het cluster ICT van het stafbureau Water en Milieu.


Oprichter en mede-eigenaar INGECON, International Geographic Consultants, 1990 – 1993.

Met drie collega’s samen het bedrijf INGECON opgericht, een bedrijf dat zich richt op het realiseren van geografische informatie systemen voor overheids- en
marktpartijen. Mijn bijzondere aandachtsgebieden waren klantenwerving en relatiebeheer en het werven en opleiden van nieuwe collega’s. Daarnaast heb ik als consultant sales support activiteiten uitgevoerd voor verkopers van GIS systemen, onder andere voor Siemens Duitsland. Ook heb ik nutsbedrijven en gemeenten in Nederland geadviseerd en begeleid bij het digitaal maken van hun kaartenbestand en het invoeren van geografische informatie systemen. Toen ik bij INGECON vertrok was het bedrijf gegroeid tot 20 man/vrouw.

Consultant Vastgoedinformatie bij CMG, Computer Management Group, 1987 - 1989.

Gespecialiseerd in de GIS software van Intergraph en Siemens, projecten geleid en sales support activiteiten
uitgevoerd voor Siemens LTD in Londen. In Nederland GIS systemen ontworpen en helpen invoeren bij nutsbedrijven als Intergas Oosterhout en het Energiebedrijf Amsterdam. Daarnaast GIS cursussen ontwikkeld en gegeven.




Opleiding interimmanager

Post-universitair:
Prince2 foundation en practitioner
Basisopleiding Hogeschool voor de Kunsten Utrecht 2005 - 2006
Comenius Leergang, Academie voor Management, R.U. Groningen, 1999 – 2000
O.U, diverse modules bedrijfskunde, 1993 - 1999
Opleidingen Informatie analist en systeemontwerper, 1987 - 1995

Universitair:
Geodesie, Technische Universiteit Delft, afstudeerrichting vastgoedinformatie, ingenieursdiploma (cum laude) 1987
Jacksonville State University, Jacksonville, Alabama, U.S.A, special studies, getuigschrift 1980

Middelbare school
Atheneum B, Heerde, diploma 1979


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zakelijk, warm en representatief. Leider en begeleider van veranderprocessen op het snijvlak van organisatie, bedrijfsvoering en ICT. Humor, gedrevenheid, gericht op het verbeteren van bedrijfsprocessen en dienstverlening aan de klant. Kan met alle lagen van de organisatie communiceren. Luistert naar mensen en heeft oog en oor voor potentieel. Weet mensen te enthousiasmeren en te stimuleren. Strategisch, heeft overzicht en overwicht.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels (vloeiend), Duits en Frans (conversatie)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: