Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Juli 2001 – oktober 2001: Product Manager MDF Info Products; KPN Telecom Carrier Services Local Loop Services, Den Haag
Inhoudelijk verantwoordelijke bij Portfolio Management voor de dienst MDF Info Products, waarbij Telecom Operators informatie kunnen afnemen over het aansluitnet van Local Loop Services in het algemeen, en in het bijzonder over de transmissie (koper) lijnen die deze Telecom Operators van KPN huren (bv. informatie aangaande de postcodes die op een hoofdverdeler zijn aangesloten of de specifieke lengtes van kabellijnen). Onderzoek binnen project (3 fte) in kwaliteit en marktwenselijkheid van reeds bestaande informatie producten en het schrijven en laten uitvoeren van het project plan ter verbetering hiervan. Ontwikkeling en introductie van nieuwe informatie producten op basis van wensen van Telecom Operators en de Opta.
Contract beheer aangaande de MDF Info Products, dit behelst communicatie en onderzoek i.s.m. interne KPN partijen, Telecom Operators en Opta).

December 2000 – juni 2001: Product Manager Service en Instandhouding; KPN Telecom Carrier Services Local Loop Services, Den Haag
Inhoudelijk verantwoordelijke bij Portfolio Management voor de service en instandhouding (S&I) diensten van LLS aan Telecom Operators. Het afstemmen van het te voeren S&I beleid zodat interne en externe klanten kwalitatief eenzelfde service krijgen geleverd, die bovendien conform is met OPTA reguleringen. Mede samenstellen van een interne SLA en voorbereiden van de implementatie van de hierin overeengekomen wijzigingen. Inventariseren van rapportage wensen en eisen (voor KPN intern maar ook Telecom Operators), en in rol van opdrachtgever zorgen voor uitvoering van de rapportage wensen in geautomatiseerd proces, benaderbaar via internet.

September 2000 – december 2000: Organisatie adviseur; SUN Microsystems, Europe Customer Organisation, Amersfoort
Zelfstandig project opzetten en implementeren bij de afdeling Program Office om de organisatie structuur te verbeteren. Deze afdeling (15 fte) toetst nieuwe software tools voor de Customer Care afdeling en laat deze implementeren. Introduceren van Project Management procedures en werkwijze, en integreren hiervan in betreffende afdeling maar ook in gehele Europese Customer Organisatie, waar de afdeling deel van uitmaakt (totaal +/- 170 fte). De veranderingen in organisatie en werkwijze sluiten aan bij en verlopen in nauwe samenwerking met het lopende ISO 9000 certificerings project. Beoogde acties behelzen wijzigingen in de organisatie, project management procedures, change procedures, niveau en doel van trainingen, communicatie, klant tevredenheid en de service houding. Adviseur aan afdelingsmanager aangaande personeelmanagement en change management. Assistentie t.b.v. Business Proces Analysists als project leider bij projecten.
SUN Microsystems ECO is een Order Desk waar klanten uit Europa, het Midden Oosten en Afrika terecht kunnen voor vragen, offertes en bestellingen van SUN hardware en software.

Maart 2000 – juni 2000: Project Procedures; Mediakabel B.V., Capelle a/d IJssel
In project team (6 fte) procedures opzetten en implementeren volgens ITIL kwaliteitsstandaard de bij operationele afdeling techniek, om de vele processen in de organisatie te organiseren en optimaliseren met nadruk op kwaliteitsverbetering. Volgens de ITIL methode werden door dit project team Incident en Problem management, Change management en de Communicatie procedure geimplementeerd. Opzetten en implementeren van een Handboek Techniek (o.a. organisatie schemas van bedrijf en afdeling, functie beschrijvingen, werk-instructies, en kwaliteitparameters op een intranet site, alsmede selectie en introductie een Document Management System.

November 1998 – maart 2000: Manager Functioneel Beheer; Mediakabel B.V., Capelle a/d IJsselProjectleiding van het opzetten en operationeel maken het Subscriber Management System (SMS: klanten registratie systeem, 4 fte), alsmede het Interactive Voice Response System (IVR) en alle (bi-directionele) interfaces daarvan afhankelijk, zoals Conditional Access Systeem (beveiliging en kijkrechten), Traffic and Scheduling Systeem (schedulen van uitzendingen en verrekenen van content afdrachten), BankGiro Centrale (incasso klanten voor abonnementen en individuele films), printing house (printen van 24 verschillende brieven naar klanten, inhoud afhankelijk van randvoorwaarden), drukker (papieren programma gids), en logistieke partner (aansturen van het vervoeren van decoders en smartcards naar klanten). Het SMS staat centraal in deze technisch complexe organisatie en verzorgt onder meer registratie van klanten en hun abonnements- en bestelverleden, controle en doorgifte van kijkrechten, facturatie d.m.v. automatisch incasso en acceptgiro's, registratie van unieke decoder en smartcard nummers en geautomatiseerde toewijzing hiervan aan klanten, controle van bestellingen van klanten tegen de geimporteerde film schedules op basis van gestelde parameters, b.v. leeftijd, moment van bestelling of kortings mogelijkheden. Het IVR stelt de klant o.m. in staat door middel van een interface met het SMS films te bestellen, additionele informatie te beluisteren of verbonden te worden met een Call Center. Contactpersoon voor betreffende (internationale) leveranciers en contract onderhandelingen hiermee. Deze ambitieuse startende onderneming voorziet hierbij aangesloten kabelexploitanten van technische know-how m.b.v. een interactief digitaal technisch platform, alsmede van inkoop van content, marketing activiteiten en een call center.
November 1997 – november 1998: Projectleider, Manager IT afdeling; NMi, DelftLeiding IT afdeling (6 fte), verantwoordelijkheid voor vaststellen Service Level Agreements (in- en extern), contracten, licenties, budgetten; projectleiding outsourcement traject alsmede contact persoon voor partijen buiten outsourcing; voortzetten voorbereiding, implementatie en begeleiding implementatie van de ITIL werkwijze. Millennium- en euro-projectleiding.Het NMi (Nederlands Meetinstituut, vroeger het IJkwezen) is een voormalig staatsbedrijf dat op verschillende locaties in Nederland en in het buitenland qua standaarden (b.v. kansspelen, tijd of gewichten) laboratorische onderzoeken, controle en toezicht op reguleringen verricht.

Januari 1995 – september 1997: Bibliothecaris/Regisseur; Paradise Library, Condé s/ Sarthe (Fr)Projectleider van bibliotheek hard- en software onderzoek, acquisitie, systeem ontwerp, opzet en beheer. Beheer van en research in antiquarische boeken verzamelingen. Research voor museum ter plaatse. Leidinggevende van dienstverlenend personeel (7 fte), verantwoordelijke beheer locatie Normandie. Overige taken werden op vier lokaties uitgevoerd (Normandie, Parijs, Londen en Genève).
December 1990 - januari 1995: Technical Assistent bij Shell International, Den HaagTechnische ondersteuning management, quality focal point, computing focal point, network manager (voor afdeling van 90 man), contract en bibliotheek administratie.


Opleiding interimmanager

Sep 1987 - aug 1992 RUL; Doctoraal Engelse Taal en Literatuur
Sep 1986 - jun 1987 RUL; Propaedeuse Nederlands Recht
Sep 1978 - jun 1986 Nederlands Lyceum, Den Haag, HAVO en VWO diploma

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim Management en Project Management
Cursussen
SMS superuser, Wiztec, Tel Aviv (1998); ITIL Essentials, Pink Elephant, Utrecht (1998); Sun, Unix en STAR, SCS, Preston, Engeland, (1995); Antiquarische boekenverzorging, Bernard Quaritch, Londen, Engeland, (1995); Document Inspectie, ISES International, Den Haag (1994); Novell Work Group Manager, (Novell, 1993), Structured E-mail (SEM), Digital, Den Haag (1993); Veiligheids controle & bewustzijn, Shell, Den Haag (1992).


Talenkennis interimmanager

Nederlands (Moeder taal); Engels (Tweede moedertaal); Frans (Vloeiend)

Overig

Squash (competitie), reizen, lezen (leesclub), muziek (hobo)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: