Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Verantwoordelijkheden en behaalde resultaten als interim manager
Opdrachtgever Centrocor Leiden (Johnson & Johnson company)) ;activiteit: Biofarmacie
Functie Manager logistics and operations.
Opdracht Vervanging directeur logistics and operations
Opdrachtbeschrijving Werkzaamheden die de directeur logistics and operations.De afdeling logistic and operations ( 50 fte)houdt zich bezig met de optimalisatie en coördinatie van de supply chain activiteiten biofarmacie wereldwijd.
Gerealiseerd Goed laten verlopen van de dagelijkse bezigheden. Het verbeteren enImplementeren bewaken van het management rapportage systeem, strategisch planning. Op zetten en operationaliseren van contract management voor (MRO) Maintance Repair Organisatie leveranciers .
Uitvoering Oktober 2002- Augustus 2003
Opdrachtgever Alewijnse Holding Nijmegen; activiteit: elektrotechnisch installaties
Functie Contract manager supply chain
Opdracht Analyseren logistieke processen Alewijnsegroep
Opdrachtbeschrijving Onderzoek naar de doelmatigheid van logistiek en inkoop voor de gehele Alewijnse groep. Analyseren,optimaliseren en implementeren van nieuwe contracten voor leveranciers .
Gerealiseerd Besparing van 6% op de logistieke kosten door nieuwe contracten en leveranciers reductie
Uitvoering November 2002- Maart 2003
Opdrachtgever Alewijnse Panelenbouw Nijmegen; activiteit: bouw o.a elektrotechnische grote scheepsinstallaties
Functie Hoofd productie
Opdracht Optimaliseren van de operationele organisatie
Opdrachtbeschrijving Het opzetten en leiden van een veranderingsproces binnen elektrotechnisch installatie organisatie waarbij het dagelijkse operationele werk gewoon doorging. Leveranciersmanagement. Outsourcing van niet relevante activiteiten. Tevens kwamen contract aspecten voor zoals ontwikkelen,onderhandelen ,afsluiten en implementeren
Gerealiseerd Een organisatie die in put zat er weer boven op getild. Financieel verlies om gebogen naar een kleine winst. Alle niet relevante activiteiten ondergebracht bij derden en daarmee partnering contracten afgesloten
Uitvoering April 2002- September 2002
Opdrachtgever Moeller Electric NV, Benelux; activiteit verkoop van elektrotechnisch materiaal
Functie Consultant
Opdracht Strategische Contracten voor verkopers
Opdrachtbeschrijving Een viertal workshops van één dag, voor de verkoop & marketing organisatie. Nieuwste ontwikkelingen op het gebied van contract management,strategische inkoop , outsourcing en de invloed hiervan op de verkoop en marketing organisatie. Vervolgens uitgewerkt in een strategisch marketing model en verkoopplan
Gerealiseerd Veranderende kijk van de verkopers op strategisch contract management . Verwerkt in een strategisch marketing model en verkoopplan 2003- 2006
Uitvoering Februari 2002 - Maart 2002
Opdrachtgever Holec Holland te Hengelo; activiteit fabrikant elektrotechnisch schakelmateriaal bouw van grote 220 kV stations
Functie Contractmanagement consultant
Opdracht Doorlichten van de supplychain organisatie
Opdrachtbeschrijving Het ontwikkelen van een contractmanagement strategie voor centrale en decentrale Business Units die tot een uitbesteding van diensten en producten die beter door leveranciers kunnen worden gedaan,vergaande professionalisering van, en besparing op het inkoopproces moet leiden.
Gerealiseerd De strategie is beschreven in een vijfstappenplan, waarin de huidige en de gewenste situatie van de strategische inkoopportfolio zijn geconcretiseerd in kwalitatieve doelstellingen en die door prestatiemetingen beheersbaar wordt gemaakt.
Uitvoering Januari 2002 t/m maart februari 2002

Opdrachtgever Hitec Power Protection te Hengelo, activiteit: No break installaties
Functie Purchase & Supply Chain Manager
Opdracht Outsourcing fabrikage kapitale industriele goederen. Zorgen voor Professionalisering en kosten besparing van de Inkoop en logistieke organisatie
Opdrachtbeschrijving Outsouren van het fabrikage proces. Zodat allen de diensten organisatie blijft bestaan. Integrale kostenbesparing en levertijd verkorting waarbij de inkoop wordtgeprofessionaliseerd Programma voor contract management gericht op partnering contracten en implementatie in de Purchase en Supply Chain van Hitec en haar leveranciers
Gerealiseerd Fabrikage proces uitbesteed. Kostenbesparing van 5%. Partner contracten met alle strategische leveranciers
Uitvoering Februari 2001 tot december 2001
Opdrachtgever Sociale Verzekeringsbank te Amstelveen; activiteiten uitvoering sociale wetten o.a AKW en AOW
Functie Programma manager
Opdracht Invoering Callcenter en implementatie van CRM pakket
Opdrachtbeschrijving Het werkterrein strekte zich uit van marketing activiteiten tot het verkoop- en serviceproces. Het traject liep van business case definitie tot en met service management.
Gerealiseerd Landelijk werkend Callcenter en werkend CRM pakket
Uitvoering Maart 2000 tot februari 2001
Opdrachtgever Ministerie van Financiën, 's Gravenhage
Functie
Opdracht Reorganisatie van 5 afdelingen ICT naar twee afdelingen, Invoering informatie management
Opdrachtbeschrijving Reorganisatie van 5 afdelingen ICT naar twee afdelingen Informatie management en ICT beheer. Analyse functioneren afdelingen: invoering projectmatig werken volgens Prince II en het reguliere lijnwerk goed regelen. Vertaling strategische- naar werkprocessen en organisatie (inrichting en personeel). Schrijven van plan van aanpak. Juridische toetsing wet ondernemingsraad. Procesherontwerp opbouw planning & control systeem. Implementatie van Service Level Management.
Gerealiseerd ICT organisatie met front- en een back offices
Uitvoering September 1999 tot maart 2000


Verantwoordelijkheden en behaalde resultaten als Lijn & Project Manager van 1991 -1999

Organisatie Pink Roccade, Essent, Zwolle
Functie Sr. Project/Contract Manager
Verantwoordelijkheden Inrichten front/back-office processen. Afsluiten van contracten, utitlity branche (Essent). Service/contract management van ICT beheer
Gerealiseerd Veranderingsmanagement van decentraal beheer over 6 locaties in Noord- en Oost-Nederland in twee afdelingen. Inrichting Services Management en Project Management processen. Totale operationele leiding (60 fte) over de front offices, back offices en opleidingen. Contract gemaakt omtrent outsouring en integrale kostprijs per werkplek. Outsourcing traject in diverse stadia van IT-beheer.
In dienst/Uit dienst 1997 tot en met augustus 1999
Organisatie ETIS (EnergieTechnische ingenieurs & Installatie Services) B.V. te Schiedam,business Unit van ENECO
Functie MT-lid. Manager Operations.
Verantwoordelijkheden Operations was verantwoordelijk voor contracting, uitvoering en afhandeling van projecten en dienstverlening op het gebied van 150 kV stations, kabelwerken in het de Botleck .De dienstverlening bestreek het hele traject van advies/inkoop tot en met uitvoering, beheer en onderhoud. Veranderingsmanagement; samen met de invoering van het ERP traject van SAP/R2 naar SAP/R3
Gerealiseerd in twee en half jaar een ambtelijke nuts organisatie omgevormd naar een partij van betekenis in de markt.
In dienst/Uit dienst 1995-1997
Organisatie ConPackSys B.V. te Dordrecht
Functie Conract manager
Verantwoordelijkheden Beheer van DBFO contracten tijdens offerte, bouw en commissioning fase management.
Gerealiseerd Complexe projecten tot dfl 40 miljoen tot goed einde gebracht worden,
/Uit dienst 1993
Organisatie ConPackSys B.V. te Dordrecht
Functie Hoofd Electrical department/ Project manager,
Verantwoordelijkheden Als project manager verantwoordelijk voor gehele traject van basic/detail engineering, commissioning, procurement en testing tot en met aftersale.
Gerealiseerd Levering van geïntegreerde dienstverlening over het gehele gebied van grote complexe elektrische voorzieningen van 30 MWe (o.a. Oman en Gabon). Verantwoording voor detail acquisitie, interface engineering-, inkoop- en leveringsplanning en uitvoering door deren . Uitwerking in detail en bewaking van project budgetten
In dienst/ 1992-1993


Verantwoordelijkheden en behaalde resultaten als Lijn & Project Manager van 1980 -1991

1991-1992 Electrical Project Leider Demkolec te Nijmegen
Project: Bouw van 100 MWe gasclarification elektriciteitscentrale te Buggenum. Als projectleider eindverantwoordelijke voor detailontwerp, implementatie en testen van de proces besturing systemen en telemetrie. Afstemming met interne/externe klant betreffende commerciële, technische en planningszaken. Installatie Bewaking voortgang, budget en kwaliteit. Contractduur 1 jaar.

1990-1991 Electrical Contract manager, Shell te Pernis
Verantwoordelijk voor het beheer van DBFO contracten op het gebied van
Kabel werk en de bouw van electrotechnisch hoogspanning stations

1987-1990 Dagopleiding HTS te Enschede

1981-1987 Shell, Nederland;

1984-1987 Hoofd Production & Operations
Gas platform in Noordzee. Verantwoording voor organisatie van ca. 80 man op productieplatform en voorkomende werkzaamheden in productie van gas, logistiek, planning, operations, safety etc. Tijdens nieuwbouw van diverse installaties als projectleider verantwoordelijk voor de contracting,commissioning, material handling, afname, start-up en operations management.

1981-1984 Technician Electrical Instrumentation Construction Supervisor
Verantwoording voor productie operaties/ onderhoud aan elektrische en proces besturingsinstallatie. Werkzaamheden o.a. leiding geven aan E&I team gedurende nieuwbouw van productie installaties.

1980-1981 Dienstplichtig Sergeant Verbindingen, Unifil te Libanon
Hoofd Verbindingen detachement Unifil te Libanon.




Opleiding interimmanager

OPLEIDING
1998-2000 Doctoraal Bul Bedrijfskunde, Universiteit Nijmegen
1994-1996 Cost Engineering diploma, 2 jarige post-HTO opleiding
1987-1990 HTS-E diploma, Elektrotechniek, afstudeer richting Elektrische Energietechniek
1979-1980 MIT-E diploma, Middelbaar Installatie Technicus
1974-1979 MTS-E diploma, Elektrische Energietechniek

CURSUSSEN
Algemeen
- Total Quality Management
- MDE 7 Utility Management Development Program,
Erasmus Graduate School of Business
- Value Management
- VCA-2

Informatie Communicatie Technologie
- ITIL- Service Manager
- (Proud) EDP- Audit
- Prince 2-Expert


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

visie, richting geven aan handelen,zorgen voor draagvlak, samenhang en pro-actief,kosten opbrengsten verhouding, realiseren van de gewenste veranderingen in de bedrijfsvoering, besluitvaardig, durf, delegeren en samenwerken

Talenkennis interimmanager

Duits Redelijk Goed
Engels Goed Goed
Nederlands Goed Goed


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: