Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd Administratie

Hoofd Administratie

Werkervaring interimmanager

Nov 09 t/m heden
Functie : Interim manager Sony (assistant controller / senior administrateur)
Werkzaamheden : Budget-werkzaamheden. Het verzamelen en opstellen van cashflow-overzicht
op wekelijkse en maandelijkse basis. Vervangen van diverse administrateurs in verband
met een SAP-traject. Opstellen van rapportages ten behoeve van de Sony organisatie.

Feb 09 t/m nov 09
Functie : Interim manager Scandinavian Tobacco Group / Henri Wintermans BV
Werkzaamheden : Deels vervangen van de financial manager. Maken van een cashflow-
model en opstellen van budgetten van diverse werkmaatschappijen,
ERP-activiteiten huidige/nieuwe pakket. Opstellen van procedures rondom
Global Travel Retail activiteiten rondom rookwaren, financiele verslag-
legging rondom diverse projecten, adhocwerkzaamheden.

Nov 08 t/m Jan 09
Functie : Interim manager BGN / Selexyz
Werkzaamheden : Het voeren van een tweetal administraties binnen BGN, alsmede het
maken van diverse financiële maandrapportages van de werkmij.
Opstellen van consolidatiesheets en inrichten van een nieuwe admini-
stratie van een joint-venture. Creditmanagement.

16-06-08 tot okt 08
Functie : Interim manager Tomin Groep (reintegratiebedrijf / soc.werkvoorziening)
Werkzaamheden : Herstructureren van de financiële administratie binnen allround
dienstverlener. Aansturen van 6 medewerkers.
Opstellen van nieuwe rapportagemodellen, maandrapportage.

01-08 tot 15-06-08
Functie : Interim manager bij Curadomi
Werkzaamheden : Herstructureren van de financiële administratie binnen een thuiszorgorganisatie.
Opstellen van jaarstukken, liquiditeitsprognose e.d.

09-07 tot 12-07
Functie : Financial manager via Talententerprise (interim)
Werkzaamheden : Leidinggeven aan een viertiental medewerkers (waarvan 6 indirect). Vervanger van een
programmamanager bij afwezigheid. Eindverantwoordelijk voor de financiële afwikkeling
van projecten binnen ICCO georiënteerd op subsidies voor ontwikkelingssamenwerking.
Teven budgethouder voor de inhoudelijke begroting.

04-07 tot 08-07
Functie : Financial manager via Talententerprise (interim)
Werkzaamheden : Leidinggeven aan een zestal medewerkers. Verantwoordelijk voor de jaarrekening en subsidiestromen binnen de Nederlandse Volleybal Bond. Aanspreekpunt voor
investeringen en automatiseringsvraagstukken. Zorgdragen voor een goede
werkrelatie tussen de verschillende regio’s en hoofdkantoor. Advisering en verbetering
van bedrijsprocessen binnen de gehele organisatie. Opstelllen begroting 2008

01-07 tot 04-07
Functie : Financial manager via Adficon (interim)
Werkzaamheden : Verantwoordelijk voor het zelfstandig voeren van de boekhouding binnen de ANBO,
ter vervanging van ziekte van twee collega's. Beheren van debiteuren-, crediteuren-
en kasadministratie. Het optimaliseren van de bedrijfsprocessen binnen de financiële
en de centrale ledenadministratie. Het verder uitwerken binnen de ANBO van
de verwerking van de salarisadministratie die sinds dit jaar is uitbesteed.
Adhocwerkzaamheden voor management en directie.


09-06 tot 12-06
Functie : Financial manager via Adficon (loondienst)
Werkzaamheden : Diverse opdrachten afgerond:

Arboned: projectleider Verzuimonline Plus
Projectleider voor een migratietraject voor een nieuw verzuimregistratiesysteem
voor klanten van Arboned. Leiding gegevens aan 6 medewerkers.
Duur van de opdracht 3 1/2 maand.
Zorgdragen dat het uitgewerkte plan van aanpak continue werd geoptimaliseerd
en spil zijn tussen verschillende afdelingen binnen en buiten Arboned en klanten .
Aanspreekpunt voor de directie van Arboned.


04-06 tot 09-06
Functie : Financial manager via Adficon (interim)
Werkzaamheden : Verantwoordelijk voor het zelfstandig voeren van de boekhouding binnen de ANBO,
ter vervanging van ziekte van twee collega's. Beheren van debiteuren-, crediteuren-
en kasadministratie. Het optimaliseren van de bedrijfsprocessen binnen de financiële
en de centrale ledenadministratie. Het verder uitwerken binnen de ANBO van
de verwerking van de salarisadministratie die sinds dit jaar is uitbesteed.
Adhocwerkzaamheden voor management en directie.

12-05 tot 03-06 Eigen bedrijf
Functie : Divers
Werkzaamheden : Het voeren van administraties van bedrijven in de sector Bouw, zowel de financiële-
en de salarisadministratie. Het onderhouden van alle zakelijke contacten
met Cordares, UWV en Belastingdienst. Advisering in de ruimste zin van het woord.



03-05 tot 12-05 Internet service organisatie Amgate te Den Haag (Interim)
Functie : Financial controller
Werkzaamheden : Eindverantwoordelijk voor de gehele financiele administratie van een vijftal
werkmaatschappijen, onderhouden van de fiscale aangiften, contact met aandeelhouders
en accountant. Vraagbaak voor de directie, alsmede het geven van leiding/sturen aan 1 medewerker.

11-04 tot 02-05 Albron Catering (Interim)
Functie : Teamleider urenadministratie / vervanger Financieel Manager
Werkzaamheden : Het geven van leiding/sturing aan een achttal medewerkers, het opstellen van de
MIS-rapportages, het opzetten van audit-trajecten. Het actief meewerken op de
afdeling, waar nodig. Tevens vervanger van de Financial Manager (ongeveer 50 fte) en medeverantwoordelijk voor de administratieve organisatie.


04-04 tot 11-04 Samsung Nederland (Loondienst)
Functie : Teamleider Finance & Control
Werkzaamheden : Het geven van leiding/sturing aan een tweetal medewerkers, het opstellen van de
MIS-rapportages, het opzetten van audit-trajecten.
Onderhouden van claims van consumentenelectronics en retail producten, het
opstellen van AO-procedures, het opstellen -en uitdiepen van bedrijfsmatige issues, eindverantwoordelijk Financiële Administratie van de Service Department.

11-03 tot 03-04 Orange NV via Proformance te Amsterdam (Interim)
Functie : Interim finance manager afdeling fixed assets
Werkzaamheden : Het verzorgen en coördineren van inventarisaties van een aantal zogenaamde
"assetclass" binnen Orange. Door middel van deze inventarisaties kan de juiste
boekwaarde bepaald worden op de balans. Coördineren dat de juiste waarden
geaccordeerd werden door budgethouders. Het verzorgen van managementsrapportages.
Het opstellen van een AO-procedure voor de afdeling Fixed Assets.
Reden vertrek : Tijdelijke functie als ZZP

03-02 tot 10-03 Fiditem (Shell) Deels Interim
Functie : Teamleider financiën
Werkzaamheden : In deze functie worden een achttal personen aangestuurd.
Verantwoordelijk voor de totale financiële en logistieke afwikkeling en doorbelasting van
de diverse bedrijfsprocessen richting opdrachtgevers. Het coördineren van een IT-project
binnen de financiële afdeling.
Reden vertrek : O.a. tijdelijke functie als interim.



07-99 tot 03-02 Detacheringsbureau’s (Loondienst)
Functie : administrateur/assistent controller/teamleider
Werkzaamheden : Binnen de organisatie van diverse opdrachtgevers binnen de overheid,
semi-overheid en commercie werkzaam geweest als administrateur / ass. Controller.
Het opstellen en indienen van technische subsidieregelingen, alsmede maken van
balans specificaties. Ook het opstellen van management informatie speelt een
belangrijke rol in de werkzaamheden. Het budgetteren en opstellen van diverse
rapportages maakten hiervan deel uit. In de diverse functies is er geregeld leiding
gegeven aan meerdere medewerkers.
Reden vertrek : Reorganisatie

12-98 tot 07-99 AEON Oakwood te Rijswijk (Loondienst)
Functie : Administrateur/IT Consultant
Werkzaamheden : Het ontwikkelen van een nieuw Management Informatie Systeem. In verband met ERP
traject was dit opgezet in Excel, waarbij ook verschillende rapportagemodellen
waren opgezet. Daarnaast een ERP traject opgestart en uitgewerkt voor een nieuw
financieel pakket.
Reden vertrek : Tijdelijk project/contract

01-95 tot 11-98 Readershouse BV te Amsterdam (Loondienst)
Functie : Financial Controller
Werkzaamheden : Verantwoordelijk voor het zelfstandig voeren van een drietal boekhoudingen (publieksbladen)
bij een uitgever in Amsterdam. Beheren van debiteuren-, crediteuren- en kasadministratie.
Daarnaast geheel zelfstandig salarisadministratie en personeelszaken gevoerd.
Contacten opgezet en onderhouden met Arbo-dienst en Bedrijfsvereniging. Opstellen van managementinformatie en budgetten. Participatiebesprekingen. Later doorgegroeid in de
rol van Financial Controller. In deze functie secundaire arbeidsvoorwaarden gerealiseerd
voor personeel en leiding gegeven aan een tweetal medewerkers. Opzetten van abonne-
mentenadministratie en participatiegesprekken.

1993 - 1995 Politie Delft (Loondienst)
Functie : Administrateur
Werkzaamheden : Uitvoeren wet Mulder, Incasso gelden, crediteuren beheer en salarisadministratie


1990 - 1992 KPN (Loondienst)
Functie : Financieel medewerker/projectadministrateur

1987 - 1990 KLM Schiphol (Loondienst)
Functie : Financieel medewerker restituties



Opleiding interimmanager

- SPD (heroriëntatie met andere opleiding)

- MBA Bedrijfsadministratie 1999-2001

- MEAO Bedrijfsadministratie AE/EN 1989-1991

- AMBI I1 en HE1 1987-1989
Basis en elementaire informatica

- MBO Bedrijfsadministratie 1983-1985

- VMBO administratie 1979-1983



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Helicopterview, leidinggevende capaciteiten, ruime internationale werkervaring, ERP trajecten (automatisering),
subsidie-aanvragen,

Talenkennis interimmanager

Nederlands - vloeiend
Engels - vloeiend
Duits - redelijk / goed

Overig

- Goede helikopterview
- Communicatief
- Financieel allround
- Projectmanagement
- Pragmatisch
- Oplossingsgericht
- Analytisch sterk
- Accuraat
- Goedlachs
- Teambuilder
- Open en eerlijk
- Besluitvaardig


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: