Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Technisch/facilitair manager

Technisch/facilitair manager

Werkervaring interimmanager


2002 – heden:

Functie: Freelance adviseur:

Adviezen en publicaties (NEN, Kluwer, SDU) over bedrijfshulpverlening, evacuatie van gebouwen met publieksfuncties, gebouwbeheer, facility management, technisch onderhoud van installaties.
Begeleiding van opleveringen voor de ingebruikname van technische installaties.
Adviezen en publicaties over biologische agentia, waaronder legionellapreventie.
Adviezen over installatietechniek.
Adviezen over reorganisatie van bewaking en facilitair management (Unilever, Be-In Facility)


1997 – 2002: WPM (Antwerpen en ‘‘’s-Hertogenbosch).

Functie: Technisch Manager:

Verantwoordelijk voor logistiek personeel en technische installaties.
Het opstellen van meerjarenbegrotingen, onderhoudsplanning e.d.
De controle over onderhoudswerken en het onderhoudsbudget.
Het maken van het bedrijfsnoodplan en evacuatieplan.
De verantwoording van budget bij eigenaren.
Huurders aangelegenheden, contacten met huurders.
Afhandelen schadegevallen, beheer van de polissen
Overleg met hulpdiensten en overheid.
Overleg met NEN over de toe te passen normen

Diverse projecten:

Promenade (Kapellen) ca 17.000m2.
Grand Bazar shopping center (Antw.) ca 22.000m2
Meir Square (Antw.) ca 6.000m2.
Diamond Building (Antw.) ca 45.000m2.
Villa Arena (Amsterdam) ca. 85.000m2.
Alexandrium (Rotterdam) ca 65.000m2
Woensel (Eindhoven) ca. 52.000m2.

Functie: Technisch adviseur: Begeleiden van de werken tot en met oplevering

Opstellen van het programma van eisen/lastenboek, opstellen van installatietechnische adviezen voor renovatie van winkelcentra.
(renovatie van de winkelcentra Hilvertshof en ‘De Schoof” van concept t/m oplevering, o.a. HVAC, liften, elektra en loodgieterswerken).
Het opstellen van het programma van eisen/lastenboek en het budget voor installaties (Voorontwerp van winkelcentrum Marsdijk en
Maasplaza)
Verschillende opleveringen van diverse andere projecten.


1996 – 1997: De Meestere staalbouw (Kortrijk).

Functie: Projectleider:

Het leiden van de bouwwerken, hoofdzakelijk staalconstructiewerken, grondwerken, schilderwerken en dakbedekking.
Het aansturen van verschillende ploegen met een totaal aantal van ca. 45 Franstalige arbeiders
De contacten met de klant, onderaannemers, studiebureau en het werkhuis.
Het vastleggen van de veiligheidsprocedures, rapportages en de controle op naleving ervan.
Werfadministratie en licht tekenwerk i.v.m. modificaties e.d.

Project: De bouw van een productiehal van meer dan 3.000m2 bij General Motors in Antwerpen.


1995 – 1996: Iemants Staalbouw (Arendonk).

Functie: Projectleider:

Werkzaamheden vergelijkbaar met die bij De Meestere, maar met grotere ploegen.

Projecten:

Staalconstructie van de vuilverbrandingsoven ‘’GAVI’’ te Wijster in Drente.
Montage van wegaanduidingsborden langs de autowegen in het noorden van Nederland.
Montage van hoogspanningspalen Drente en Overijssel.


1991 – 1995: Projecten in Duitsland voor T.V. HGS.

Functie: Projectleider bouw van Witlofkweekinstallaties op hydrocultuur:

Voorbereidingen begeleiden bij verschillende leveranciers voor de prefabricatie van de installaties en constructie.
Betrokken bij aankoop ter plaatse van arbeid en materiaal. Het coördineren van de opbouw ter plaatse.
Het regelen van transport en declaratie.
Contacten met opdrachtgevers en latere gebruikers van de installaties.
After sales service (Dienst naverkoop) regelen tot na het verstrijken van de garantie.

Projecten:

Nauenhof Gardnerei ca. 10 milj. DM.
Gardnerei in Ellersdorf. Ca. 4,5 milj. DM.
Karlsruhe ca. 0,5 milj. DM.


1991: Hessenatie (Antwerpen)

Functie: Technisch manager:

Het beheer van allerlei opslagplaatsen en kades in de haven.
Opnemen schadegevallen, kontakten met verzekeringen
Het aanbesteden van werken, vooral wegeniswerken en dakwerken, maar ook koeling verwarming en elektra.
Het controleren van de opgedragen werken,


1986 – 1991: Royal Building (Antwerpen)

Functie: Afbouwcoördinatie, Projectleider:

Het Begeleiden van kopers en huurders bij de afbouw van appartement of kantoor.
Het opmaken en controleren van meetstaten.
Het opvragen van offertes voor specifieke wensen van kopers of huurders en het later opvolgen van deze werken.
Het selecteren van aannemers.
Het controleren van de opgedragen werken.
Contacten met Architecten, Ingenieurs en aannemers.

Projecten:

Plantin Moretus Building ( 5600m2 kantoren in Antwerpen).
Prinsenhof (18 luxe appartementen in Berchem).
Four Seasons (Afbouw 4 luxe appartementen in Knokke).
Roosevelt Building (Afbouw 64 appartementen in Ukkel.
Villa Verde (Ruwbouw 16 Appartementen).
Quinten Building (3.000m2 kantoren te Berchem).


1985 –1986: Electro Cash (Antwerpen).

Functie: Keukenverkoper:

Het ontwerpen en uittekenen van keukenplannen
Het verkopen van keukenmeubelen en witgoed
Overleg met klanten en leveranciers over leveringen en plaatsingen.


1984: Monitor in de sociale werkplaats bij “Fabioladorp” te Deurne.

Functie: Productieverantwoordelijke:

Het leiden van een ploeg van ca. 35 mensen met een geestelijke en/of lichamelijke handicap.



Opleiding interimmanager

Afgeronde studies (Antwerpen):
Atheneum
Elektriciteit: A2, (MBO-niveau).
Koeltechniek; niveau A2-A1 (HBO-niveau).


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Communicatie, Organisatie, technische diepgang

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Frans, Duits, Engels

Overig

Referenties op aanvraag beschikbaar

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: