Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Ervaren (Int.) FMCG/Foodmarketeer

Ervaren (Int.) FMCG/Foodmarketeer

Werkervaring interimmanager

Onderstaande functies zijn op interimbasis vervuld:

Sr. Brandmanager NH-Kaas BeLux (FrieslandCampina te Amersfoort, 1-9-2009 t/m 15-2-2010)

-Voor 3e keer gelijke functie ingevuld die ook eerder al 2 maal werd ingevuld
-Veel nadruk dit keer op marktonderzoek ter voorbereiding op strategisch andere marktbenadering in Belgie/Luxemburg
-2-tal DM-activiteiten opgestart, begeleid en uitgevoerd


Sr. Brandmanager Butter Consumer Products (FrieslandCampina te Amersfoort, 15-5-2009 t/m 28-9-2009)

-Opstarten van brandmanagement-activiteiten in nieuwe business-unit Butter Consumer Products (o.a. het Campina-merk Botergoud)
-3-tal New Product Development –trajecten geleid (wk.45, 2009 geintroduceerd)
-Totale restyling geleid van alle Botergoud-producten (ca. 50 SKU’s ; wk.45, 2009 geintroduceerd)



Sr. Productmanager/Brandmanager NH-Kaas BeLux (FrieslandCampina te Tilburg, 5-11-2008 t/m 31-3-2009)

-Zwangerschapsvervanging van gelijke functie welke ook tussen september 2007 en april 2008 is ingevuld met dien verstande dat er ook een restylingtraject retail- en wholesaleverpakkingen aan is toegevoegd.


Sr. Productmanager WoundCare (BSN medical te Almere, 6-5-2008 t/m 11-11-2008)

-Interim-invulling van door plotselinge ziekte onbemande positie binnen GBU WoundCare&Phlebology (zelfde productenpakket als in eerdere interimperiode in 2006)
-Assistentie t.b.v. grote internationale introductie in Advanced Woundcare
-Projectbeheer voor openbare aanbesteding van Alysis Zorggroep te Arnhem; grootste klant van BSNmedical. Behoud huidige pakket voor periode van 3 jaar, alsmede uitbreiding met een aantal categorieën Woundcare én het nieuwe Advanced Woundcare-pakket.


Sr. Producmanager Noord-Hollandse Kaas BeLux (Campina Cheese&Butter Specialties te Tilburg, 10-9-2007 t/m 25-4-2008)

-Promotieplan laatste kwartaal 2007 ingevuld,
-Marketingplan en budget voor 2008 opgesteld en eerste 3 kwartalen zoveel mogelijk tot uitvoering gebracht,
-Nieuwe ATL-campagne gerealiseerd en vervolgens deze campagne BTL doorvertaald,
-Loyaliteitsactie ontwikkeld voor winkelpunten,
-Assortimentsuitbreiding bij Carrefour gerealiseerd. 2 nieuwe productranges zijn hiervoor ontwikkeld. Verdubbeling van aantal assortimentsreferenties bereikt,
-Productontwikkelingstraject geleid voor uitbreiding assortiment (2 nieuwe recepturen) t.b.v. strategische handelspartner (kaasgroothandel) in Nederland,
-Productontwikkelingstraject geleid voor beter herkenbaar laten zijn van de Noord-Hollandse kazen met het Rode Zegel (Beschermde Oorsprongsbenaming) voor zowel de (kaas)handel, retail als de consument.
-Ondersteuning National Accountmanager Groothandels Belgie, bij tot uitvoering brengen van tailormade-actieprogramma’s.


Sr.Product- & NPD-manager (Hilton Meats te Zaandam, 21-5-2007 t/m 7-9-2007)

-Interim-invulling van nieuwe positie productmanagement en opzetten van een methodiek om de organisatie meer NPD-gedreven te maken,
-Ondersteuning Commercieel Manager op marketinggebied,
-Concept- en verpakkingsontwikkeling voor “Roerbakconcept” (i.s.m. Plukon Poultry, Vezet Groenten, Verstegen Spices en Pieters Vis),
-Ontwikkeling van compleet nieuwe range “AH Feesttoppers” onder het Excellent merk en implementatie daarvan (physiek product, verpakking, communicatie en promoties)
-I.s.m. Bord Bia (Irish Beef) promotie voor Greenfields-rundvlees binnen AH opgezet.


New Business Development ( Heijenberg ISMC te Nijkerk, 1-3-2007 t/m 20-5-2007)

-Heijenberg ISMC is een middelgroot marketing-/communicatieburo met daarnaast een strategie/consultancy-tak,
-Er was een nieuw (opleidings)product ontwikkeld voor de (agri)food-business. Dit product, De VersAcademy, moest gepositioneerd worden en er diende acquisitie plaats te vinden onder de MKB-sector in m.n. AGF, Vlees(waren) en de Kaas-business,
-In samenwerking met IRI Nederland de opleidingsmodule verder uitontwikkeld,
-1e bijeenkomst heeft in juni 2007 plaatsgevonden.

Sr. Productmanager Eucerin ( Beiersdorf te Almere, 15-9-2006 t/m 21-2-2007)

-Interim invulling voor 2 vrijgevallen functies op marketing voor deze dermatologische huidverzorgingslijn (product- en brandmanagement), tot nieuw aan te werven business-unitmanager gevonden is/kan aanvangen.
-Invulling activiteiten uit merkenplan voor laatste kwartaal 2006
-Opnieuw opzetten van merkenplan voor 2007 en het daaruit voortvloeiende activiteitenplan. Het gaat om 4 subranges onder het merk, die enerzijds richting apotheken worden ondersteund, maar ook een zgn. “detailing-aanpak” naar dermatologen, podologen, huidtherapeuten en diabetologen.
Dit laatste om de medische relevantie benadrukt te krijgen.
-Voorbereiden en plannen van een grootschalige introductie van een 5e subrange per april 2007. Marktbewerkingsplan en (additioneel) budget hiervoor opgesteld en ATL- en BTL-uitwerking.
-Opnieuw opzetten van budget 2007 a.g.v. nieuwe keuze’s.


Sr. Productmanager WoundCare (BSN medical te Almere, 7-2-2006 t/m 14-9-2006)

-Interim-invulling van vrijgevallen positie binnen GBU WoundCare&Phlebology, vnl. operationele invulling op het pakket (X-Ray)gazen en geavanceerde wondverzorging (Cutisorb Sorbact).
-Begeleiden van assortimentsharmonisatie (veel contacten met Hamburg; betrof samenvoegen oude BDF medical-assortiment en Smith&Nephew-assortiment tot een nieuw slagvaardig assortiment (deels gesourced vanuit China)).
-Communicatie van hernieuwde pakket naar doelgroepen (zowel intra- als extramuraal).
-Organisatie van Transmuraal Symposium in de regio Rotterdam voor Cutisorb Sorbact (pilot, met succesvolle roll-out daarna naar andere regio’s in NL).

Onderstaande functies zijn in loondienstverband vervuld:

Marketingmanager (CONO Kaasmakers, aug. '01- febr. ‘04) en daarna
Manager Marktonderzoek & Productontwikkeling (CONO Kaasmakers, febr.’04- jan. ‘06)

Naast alle werkzaamheden genoemd onder Van der Sterre Groep, kan ik als aanvullende werkzaamheden/taakvelden noemen:

-initiator/ projectleider Marktonderzoek (o.a. Usage & Attitude-study, Sensorisch onderzoek, Retaildata), leidend tot Consumer en Retail(ing) Insights,
-projectleider Productontwikkeling (lid team nieuwe producten; nieuwe voorverpakte Beemster-assortiment ontwikkeld, waarmee CONO Kaasmakers Beemster kon introduceren in foodretail (wandkoeling/zelfbediening)),
-projectleider Redesign/rebranding BeemsterKaas naar Beemster (grootschalig project om worldwide een grafische/druktechnische efficiencyslag te maken, met enerzijds eenzelfde merkbeeld, maar toch rekening houdend met locale voorkeuren/voorschriften. In 1e instantie t.b.v. een gelijkgeschakelde product-uitstraling, later ook door te voeren in POS-materialen en andere communicatiemiddelen above- & below-the-line).

Marketingmanager (Van der Sterre Groep, dec. '98-aug. ‘01)

-eindverantwoordelijk voor de totale marketingmix van de kazen onder eigen merk (Prima Donna, Ouwe Jongens, Slanke Anke, Boer Piet , Belle de Hollande en kruidenkazen) en de formule's ambulante handel (Holland Kaascentrum en Daalderkaas; verkoop van kaas op dagmarkten),
-in overleg met de merkhouder (Cono Kaasmakers) verantwoordelijk voor de operationele marketing voor het merk BeemsterKaas in Nederland (de Van der Sterre Groep is de verkooporganisatie voor dit merk in Nederland),
-budgetverantwoordelijk,
-contacten met design-, reclame- en promotiebureau's,
-contacten met vak- en consumentenpers,
-verantwoordelijk voor sponsoring- , events en PR-beleid,
-geeft leiding aan een junior productmanager,
-initiator van en verantwoordelijk voor het DM-beleid rondom het merk BeemsterKaas (incl. opstarten consumenteninformatielijn/call-center),
-initiator van en verantwoordelijk voor Internet-site van de groep,
-drukwerkbegeleiding in breedste zin des woords (totale drukwerkpakket (van briefpapier tot aan kaasetiketten, verpakkingen, brochures en jaarverslagen).
-lid van management-team.

Senior Brandmanager (Hooghoudt Distilleerderij, juni '95- dec. '98)

-eindverantwoordelijk voor totale marketingmix voor de producten onder Hooghoudt merk (jenever, korenwijn, beerenburg en fruitjenevers),
-marketing- & sales-ondersteuning voor de exportmarkten voor de producten Czar Peter Vodka en Royalty Vodka,
-budgetverantwoordelijk,
-contacten met design-, reclame- en promotiebureau's ,
-contactpersoon voor Nielsen; analyse van de rapporten en hieruit salesargu-
mentatie afleiden. Tevens input leveren voor accountplannen,
-contacten met vak- en consumentenpers,
-verantwoordelijk voor sponsoring- , events en PR-beleid (o.a. sponsoring FC Groningen),
-leidinggevend aan een sponsoring- en PR-medewerkster,
-verantwoordelijk voor het geintegreerde communicatie-beleid rondom de producten Hooghoudt Jenever en Kalmoes Beerenburg (multimediale campagne, waarmee in 1995 en 1997 een Zilveren Effie werd behaald),
-verantwoordelijk voor nieuwe Hooghoudt-huisstijl en de integrale invoering hiervan,
-teamlid in project "Hooghoudt 2000". In dit team werden allerlei nieuwe
product-/marktcombinaties beschouwd en haalbaarheidsanalyses gedaan om Hooghoudt's toekomst in de 21e eeuw zeker te kunnen stellen. 1 van de uitvloeiselen is het assortiment
“Wodka Plus”-producten, welke inmiddels een brede distributie in foodretail hebben verworven.

Product-accountmanager Benelux (Sama/Revlon Nederland, okt.'90- juni '95)

-eindverantwoordelijk voor totale marketingmix voor de afdeling "decoratieve cosmetica" van de merken Max Factor, Maxi en Mary Quant in de Benelux, deelverantwoordelijkheid op salesniveau (strategische planning; operationeel was e.e.a. onder beheer van een team winkelaccountmanagers),
-budgetverantwoordelijk; dit budget moest in 1e instantie aan het lokale management-team worden verdedigd en daarna aan de business-managers van de Europese hoofdzetel in London,
-contacten met collegae in andere Europese landen (krachtenbundeling om zaken gedaan te krijgen bij de UK-based production plant in Bournemouth),
-contacten met design-, reclame- en promotiebureau's in NL en Belgie/Luxemburg,
-contacten met vak- en consumentenpers,
-organisatie van de beurspresentaties,
-verantwoordelijk voor het accountplan van enkele major-accounts in NL en Belgie/Luxemburg (NL: V&D, Bijenkorf, Kruidvat en Etos)
(Blg/Lux.: ICI Paris XL, GB Inno, Etos Belgie)

Div. functies (Andrelon Cosmetics, juni '86-okt. '90)

Functie 1 = Hoofd verkoopbinnendienst
Functie 2 = Junior productmanager
Functie 3= Productmanager

Marketing Assistent (Henkes Ver. Distilleerderijen, sept. '85-juni '86)


Opleiding interimmanager

Opleidingen:
1976-1982:OVWO/Atheneum A
1982-1985:HEAO-CE, H.E.S. J.v. Zwijndregt te Den Haag

Cursussen:
1989-1990:NIMA-B bij SRM-opleidingen (diploma)
diversen:cursussen WP, Word, Excell en Powerpoint (diploma/getuigschriften)
1997-1998:cursus NIMA-C bij IMMO-opleidingen
mrt-april 2004 : NCOI-cursus Praktisch Leidinggeven



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Marketing- en brandmanagement over de volle breedte!
Vanaf (briefing) voor (markt)onderzoek, via productdevelopment/NPD-trajecten naar het bouwen van een solide business. Ook A&P-trajecten, PR etc.
Vooral ook implementatie en goed georganiseerd werken.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels: Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheid
Duits: Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheid
Frans: Basiskennis (VWO-niveau)


Overig

Prettige collega, die snel zijn weg in de organisatie zoekt. Kan uitstekend solitair en zelfstartend werken, maar challenged ook uw organisatie en team tot (een betere) samenwerking. Hoog energieniveau!

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: