Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

Bedrijf X

Managing Director jan. 2006 - heden

- Bedrijf X is een zelfstandige onderneming, met in totaal 20 hoog / academisch opgeleide medewer-kers en een jaarlijkse omzet van ca. 2,5 miljoen euro. Bedrijf X is een toonaangevende leverancier van software oplossingen en richt zich op de kantoorautomatiseringsmarkt met zogenaamde Servi-ce Management software en verwante diensten.
- Als Managing Director ben ik resultaatverantwoordelijk en rapporteer ik aan de aandeelhouders van Bedrijf X. Ik geef direct leiding aan een projectgroep / het managementteam (een leidende coalitie om veranderingen snel tot stand te kunnen brengen), bestaande uit de leidinggevenden / verant-woordelijken voor de afdelingen Consultancy, Support, Sales/Marketing en HRM.
- Vanaf januari 2006 wordt onder mijn leiding gewerkt aan de professionalisering van de organisatie. Bedrijf X werd op het moment van mijn aantreden geleid door 2 van de in totaal 3 aandeelhouders. Momenteel is nog 1 aandeelhouder in beperkte mate onder mijn verantwoordelijkheid operationeel betrokken.
- In de eerste 3 kwartalen van 2006 is gewerkt aan een grootschalige reorganisatie, met een totaal gecontroleerd personeelsverloop (met behoud van de potentials) van ca. 50% en een licht stijgende headcount (voor iedere vertrokken medewerker is minimaal een medewerker geïnstalleerd). Hierbij zijn veel bedrijfsprocessen (HRM, Sales, Marketing, Support, etc.) grondig geprofessionaliseerd en is er een enorme cultuuromslag gerealiseerd. Parallel aan deze verandering is veel energie gesto-ken in het behoud van bestaande klanten en een verbetering van de relatie met de exclusieve part-ner leverancier in de UK. Voorts is het projectteam geïnstalleerd, waarmee in het laatste kwartaal van 2006 een ondernemingsplan is uitgewerkt. Op basis van dit ondernemingsplan wordt nu ge-werkt aan een bedrijfsopdeling van de product- en de projectactiviteit die beiden afzonderlijk als zelfstandige entiteit zullen doorgaan. De opdeling wordt naar verwachting in het 3e kwartaal van 2007 voltooid.
- De omzet en het resultaat zijn al ca. 5 jaar tanende. Ondanks de grootschalige reorganisatie, is het resultaat in 2006 stabiel gebleven ten opzichte van 2005, op ca. 5% van de netto omzet. In 2007 moet, conform het ondernemingsplan, zonder verlies geïnvesteerd worden in een nieuwe koers die zal worden vervolgd met 2 autonome organisaties. De omzet uit diensten moet hierbij een promi-nenter aandeel krijgen in het totaal. In 2008 moet het kantelpunt van het verloop van omzet en re-sultaat worden bereikt en moet sprake zijn van groei, in zowel omzet als resultaat.

Data@Vision B.V.

Managing Director jan. 2002 - dec. 2005

- Data@Vision is een dochteronderneming van de Hoogendoorn Groep, met in totaal 12 hoog / aca-demisch opgeleide medewerkers en een jaarlijkse omzet van ca. 3 miljoen euro (status 2005). Da-ta@Vision richt zich breed op de technische automatiseringsmarkt (geen kantoorautomatisering) en levert zogenaamde machine vision componenten / oplossingen en verwante diensten.
- Als Managing Director was ik resultaatverantwoordelijk en rapporteerde ik aan de CEO van de Hoogendoorn Groep. Ik was lid van het management team van de Hoogendoorn Groep, waarbinnen het corporate groepsbeleid wordt bepaald / bewaakt en de nodige synergie tussen de 3 zusterbedrij-ven wordt geïnitieerd. Ik gaf leiding aan het management van Data@Vision, bestaande uit de Regio Manager Belux, de Manager Engineering en de Account Manager Nederland.
- Vanaf januari 2002 is onder mijn leiding gewerkt aan een herstel operatie teneinde Data@Vision te redden uit een zware crisis, die ten gevolge van het verlies een dominante semi-conductor klant in 2001 (klant X) was ontstaan.
- Van januari 2002 tot en met december 2006, is de omzet ontwikkeld van 270 duizend euro in 2001 (excl. omzet klant X) tot een omzet van 3 miljoen euro eind 2005 (met een gezonde spreiding, excl. omzet klant X). Het maximale opgelopen jaarlijkse verlies van ca. -/- 750 duizend euro is hersteld tot een winst van 5% van de netto omzet.
- Dit is mede mogelijk gemaakt door een volledige verversing van het producten portfolio en een zware reorganisatie, waarbij 3 fte zijn gesaneerd en 5 fte zijn aangeworven. De handel in data ac-quisitie componenten is volledig gestaakt en er is een groter accent gelegd op het realiseren van vi-sion oplossingen.



Hoogendoorn Automatisering B.V.
Manager Operations aug. 1999 - dec. 2001

- Hoogendoorn Automatisering is een dochteronderneming van de Hoogendoorn Groep met ca. 50 fte en een jaarlijkse omzet van ca. 10 miljoen euro (status 2001). Hoogendoorn Automatisering richt zich op de tuinbouwbranche en levert zogenaamde klimaatcomputers en verwante producten / diensten.
- Als Manager Operations rapporteerde ik aan de Managing Director van Hoogendoorn Automatise-ring en was ik lid van het management team, waarbinnen het ondernemingsplan werd opgemaakt en werd bewaakt. Ik gaf direct leiding aan een Manager Projects, een Management Assistent Pro-ductie&Logistiek, een Chef Werkplaats en een Magazijn Chef.
- Vanaf augustus 1999 tot december 2001 is onder mijn leiding gewerkt aan een reorganisatie van de afdeling Operations, bestaande uit een afdeling Productie&Logistiek en een afdeling Projects met in totaal 15 fte.
- Hierbij is de leverbetrouwbaarheid significant verbeterd (van 60% in 1999 tot 95% in 2001), zijn de logistieke kosten sterk gereduceerd en zijn de faal- en garantiekosten van de tuinbouw projecten sterk afgenomen. Dit is mogelijk gemaakt door een reorganisatie van de logistieke voorraad en een reorganisatie van de organisatie, waarbij 1 fte is gesaneerd en 3 fte zijn aangeworven.
- De selectie en implementatie van een nieuw ERP systeem behoorde eveneens tot mijn takenpak-ket.

JB Systems B.V.
Accountmanager aug. 1997 - jul. 1999
Projectleider aug. 1996 - jul. 1997
Hardware Engineer jan. 1995 - jul. 1996

- JB Systems is een dochteronderneming van de Hoogendoorn Groep met ca. 30 fte en een jaarlijkse omzet van 4 miljoen euro (status 1999). Vanaf december 1994 tot juli 1999 ben ik resp. als Hardwa-re Engineer, Projectleider en Account Manager werkzaam geweest. JB Systems richt zich op de in-dustriële automatiseringsbranche (geen kantoorautomatisering) en levert hiervoor de benodigde hard- en software.
- Als accountmanager was ik verantwoordelijk voor een account met een omzet van ca. 1,5 miljoen euro. Ik hield mij bezig met het onderhouden van de klantcontacten, de acquisitie van nieuwe pro-jecten, het maken van het systeemontwerp en de begeleiding van het pré sales traject (calculatie en offertes). Als projectleider was ik technisch en commercieel verantwoordelijk voor de realisatie van diverse technische automatiseringsprojecten en gaf ik leiding aan een projectteam van ca. 2 tot 6 fte. Als Account Manager rapporteerde ik aan de Managing Director van JB Systems en was ik lid van het management team, waarbinnen het ondernemingsplan werd opgemaakt en werd bewaakt.
- De implementatie van de ISO9001 kwaliteitsnorm op de afdeling Hardware Engineering was hier een tijdelijke neventaak.

ORGA B.V.
Engineer febr. 1994 - dec. 1994

- Orga is een bedrijf dat producten levert t.b.v. de offshore industrie. In hoofdlijnen levert Orga explo-sie veilige behuizingen en diverse licht- en geluidsbebakening.
- Bij deze onderneming ben ik actief geweest in het onderzoek naar en de ontwikkeling van nieuwe producten op de afdeling R&D. De werkzaamheden liepen uiteen van het ontwikkelen van bestu-ringsprinten tot en met het ontwikkelen en programmeren van besturingssoftware.


Opleiding interimmanager


Opleiding ISO20.000 Managing Consultant juni 2007
2-daagse opleiding

Opleiding ITIL Service Manager maart 2007
5-daagse opleiding

Opleiding ITIL Foundation februari 2006
2-daagse opleiding

Leiding geven aan professionals september - oktober 2005
4-daagse training IMK opleidingen

Coachend leidinggeven november - december 2004
4-daagse training IMK opleidingen

Situationeel leidinggeven december 2004
2-daagse in-house training Hoogendoorn Groep

Engels voor professionals maart 2003
5-daagse in-house training Nonnen van Vught

Algemeen bedrijfsmanagement november - december 2000
5-daagse training Gustav Caser

Time Management november 1998
2-daagse training

Overtuigend presenteren mei 1997
2-daagse training

Hogeschool Rotterdam en Omstreken augustus 1991 - januari 1994
Studierichting Energietechniek
Met lof afgestudeerd.

MTS Rijnmond Schiedam augustus 1986 - juni 1991
Studierichting Energietechniek
Met succes doorlopen.

LTS Ambacht Vlaardingen augustus 1983 - juni 1986
Studierichting Elektrotechniek
Met succes doorlopen.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Overtuigende / authentieke stijl van leidinggeven
- Service gerichte instelling
- Sterk in ontwikkelen van visie en vertalen in strategie/beleid/acties
- Opstellen en bewaken van begroting
- Vroegtijdig signaleren van kansen en trends
- Commercieel inzicht, sterk in het bouwen van relaties
- Peoplemanager, sociaal en communicatief sterk. In staat een team te bouwen en mensen te mobiliseren.
- Coach, veel ervaring in het vormgeven en managen van processen (bijvoorbeeld organisatiewijzigingen en invoering kwaliteitssystemen, maar uiteraard ook in lijn- en projectmanagement)
- Probleemoplosser

Talenkennis interimmanager

Nederlands : uitstekend in woord en geschrift
Engels : goed in woord en geschrift
Duits : redelijk in woord en matig in geschrift


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: