Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

procurement manager, programmamanager, projectmanager

procurement manager, programmamanager, projectmanager

Werkervaring interimmanager

Achtereenvolgende opdrachten:
1. bij een organisatie als mediator gewerkt aan het vlottrekken van de vastgelopen samenwerking tussen een aantal leidinggevenden.
2. bij een organisatie het actuele inkoopbeleid geëvalueerd; op basis hiervan verbeterde strategische keuzes aanbevolen en na accordering geïmplementeerd. Hierbij werd het aantal leveranciers verminderd en werd overgegaan tot het benoemen van preferred-suppliers. Ook werd het interne proces voor aanlevering bij leveranciers verbeterd en gestandaardiseerd.
3. als projectleider bij een gemeente verantwoordelijk voor de inrichting van de afdeling publiekszaken om te komen tot één front-office voor inwoners.
4. als projectleider de outsourcing van een bedrijfsonderdeel verzorgd inclusief juridische aspecten, contracten, SLA, logistiek en personele gevolgen.
5. bij een sociale werkvoorziening de directie in de rol van procesbegeleider bijgestaan t.a.v. de strategische koers en de gevolgen voor een specifiek bedrijfsonderdeel.

Opleiding interimmanager

Bedrijfseconomie aan de Rijks Universiteit Groningen gestudeerd. Afgestudeerd in 1984. Vervolgens de trainingen “Inzicht in invloed” (Zuidema), “Managementontwikkelingen” (Nivé), “Persoonlijke effectiviteit” (Ad Aarts), “Leergang informatiesystemen” (Intermediair), “Projectmanagement” (Ornée), "Service Level Agreements SLA's " (Euroforum), “Prince2” en “Performance- en Competentiemanagement” (beide in-company) gevolgd.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Signatuur
Kernbegrippen: professionalisering en resultaatgerichtheid. Kernwaarde: brengt daadwerkelijke verbetering in de processen en bouwt de nodige organisatie. Combineert initiëring aan implementatie.
Gewend om in complexe en veranderende markten met een ingewikkelde DMU te werken. Ervaren in organisaties met een hoog kennis- en kwaliteitsniveau (professionals) en veel technologische of marktgerichte veranderingen. Treedt daarin initiërend op t.a.v. veranderingen en verbeteringen in de bedrijfsvoering en de inzet van externe partijen daarin.


Management ervaring
· Product gerichte afdelingen omgevormd naar marktgerichte afdelingen.
· Ontwikkeling van (delen van) de ondernemingsstrategie op het gebied van de inkoop van goederen en diensten met volledige implementatie hiervan.
· Ervaren in het aansturing geven van verbeterprocessen op logistiek- en inkoopgebied met bijbehorende verbetering van interne processen en procedures.
· Aansturing gegeven aan grote groepen medewerkers (60) met deels specialisten/hoog kennis- en kwaliteitsniveau op bi-locaire vestigingen in een sterk veranderende omgeving.
· Ervaren in het optreden als “Business Owner” en/of projectleider bij grootschalige multidisciplinaire projecten.
· Ervaren in het aansturen van I.T. gerelateerde projecten als invoering van CRM en ERP software en het ontwikkelen van beleid en organisatie voor multi-mediale producten en medium-neutrale opslag van informatie (Xml). Kennis van en ervaring met projectmanagementmethoden als Prince2.
· Opstellen en aangaan van Service Level Agreements (SLA’s) tussen interne afdelingen onderling en met (internationale) leveranciers.
· Gewend om met internationale leveranciers om te gaan t/m Azië, inclusief contractonderhandelingsgesprekken.
· Gewend om met een Balance Score Card, Kritische Prestatie Indicatoren en kwaliteitssystemen als ISO en INK om te gaan.
· Gewend om budgetverantwoordelijk te zijn.
· Gewend om in grotere (internationale) organisaties te opereren.



Commerciële resultaten
· Optimaliseringen van het primaire proces. Hierdoor is de arbeidsproductiviteit met 50% gestegen.
· Verbeteringen in de supply chain waardoor € 2,5 miljoen aan inkoopkosten bespaard werd, waardoor het R.O.S. met ruim 2%punten gestegen.
· In samenwerking met McKinsey Consultants de prijsstelling van producten verbeterd met als resultaat een extra opbrengst van € 2 miljoen per jaar.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits vloeiend.

Overig

Periode: januari 2005 – heden.
Gevestigd als zelfstandig projectmanager en interim-manager.
Achtereenvolgende opdrachten:
1. bij een organisatie als mediator gewerkt aan het vlottrekken van de vastgelopen samenwerking tussen een aantal leidinggevenden.
2. bij een organisatie het actuele inkoopbeleid geëvalueerd; op basis hiervan verbeterde strategische keuzes aanbevolen en na accordering geïmplementeerd. Hierbij werd het aantal leveranciers verminderd en werd overgegaan tot het benoemen van preferred-suppliers. Ook werd het interne proces voor aanlevering bij leveranciers verbeterd en gestandaardiseerd.
3. als projectleider bij een gemeente verantwoordelijk voor de inrichting van de afdeling publiekszaken om te komen tot één front-office voor inwoners.
4. als projectleider de outsourcing van een bedrijfsonderdeel verzorgd inclusief juridische aspecten, contracten, SLA, logistiek en personele gevolgen.
5. bij een sociale werkvoorziening de directie in de rol van procesbegeleider bijgestaan t.a.v. de strategische koers en de gevolgen voor een specifiek bedrijfsonderdeel


Periode: 1998 – januari 2005.
Bedrijf: Wolters-Noordhoff, marktleider als educatieve uitgeverij.
Functies: manager inkoop, productie en facilitaire zaken in Groningen en Houten;
unit manager productie en inkoop in Groningen en Houten;
unit manager productie, inkoop en I.T. in Groningen.
Gaf uiteindelijk leiding aan 4 medewerkers direct en 60 indirect verdeeld over twee vestigingen. Nadruk lag op het professionaliseren en verhogen van de efficiency van de afdelingen, het veranderen van het primaire proces onder invloed van nieuwe technologie en een nieuwe inkoopstrategie en het inrichten van een bijbehorende organisatie (zowel intern als extern) met de sturing op nieuwe gewenste competenties. Daarbij is door herdefiniëring van de procesketen een verbeterde supply chain ingevoerd met grote financiële besparingen en een stabieler proces. Uiteindelijk is het totale inkoopbeleid op strategisch, tactisch en operationeel niveau ingrijpend veranderd en verbeterd. Projectleider geweest voor de bedrijfsbrede invoering van nieuwe ERP software. Tevens adviseur geweest van de holdingdirectie t.a.v. het opzetten van een uniform inkoopbeleid voor de gehele divisie in West Europa en het hierdoor bereiken van schaalvoordelen.


Periode: 1996 - 1998.
Bedrijf: Rockwool/Grodan, onderdeel van Rockwool International en marktleider in substraten voor de professionele glastuinbouw.
Functie: Manager Marketing en Customer Services.
Gaf leiding aan 10 personen. Nadruk lag op het versterken van de klantfocus van de organisatie, het ombouwen van een helpdesk naar een full-service klantencontactcentrum (in- en outbound) en het implementeren van ondersteunende CRM software voor klantenservice en buitendienst. Verantwoordelijk voor de certificering van processen en producten volgens het kwaliteitssysteem ISO.


Periode: 1989 – 1996.
Bedrijf: dagblad De Gelderlander, het grootste regionale dagblad van Nederland.
Functie: Hoofd Marketing.
Gaf leiding aan 10 personen. Lid van het commerciële managementteam. Nadruk lag op het initiëren en uitvoeren van de gewijzigde positionering en de daarbij horende marketingcommunicatie uitingen als public relations, direct marketing, buitenreclame, radioreclame en de sponsoring van evenementen.


Periode: 1987 – 1989.
Bedrijf: Wolters Kluwer rechtswetenschappen, uitgeverij voor de professionele markt.
Functie: Hoofd Marketing Services.
Gaf daarbij leiding aan 5 personen die belast waren met activiteiten op het gebied van (kwantitatief en kwalitatief) marktonderzoek en direct marketing.


Periode: 1984 – 1986.
Bedrijf: Centraalstaal, toeleverancier voor de scheepsbouw.
Functie: projectleider automatisering.
Nadruk lag op het inventariseren en veranderen van processen, informatiestromen en de organisatie.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken: