Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR consultancy & projectmanagement

HR consultancy & projectmanagement

Werkervaring interimmanager

Okt. 2008 – dec. 2008 Alcatel-Lucent, Rijswijk als Interim HR projectmanager, verantwoordelijk voor de insourcing van 60 FTE.
Alcatel-Lucent heeft wereldwijd een gedeelte van de Network Operations van BT overgenomen (20 CN legacy networks). Hiermee zijn wereldwijd 550 FTE overgenomen van BT in een tijdsbestek van 2 maanden.
In Nederland zijn 60 medewerkers van BT geinsourced in het kader van Wet Overgang van Onderneming.

Maart 2007 – okt. 2008 BT (Benelux), Amsterdam als Senior HR Business Partner (bedrijfsonderdeel Sales, Procurement, Service Operations, Legal, Finance, HR) Verantwoordelijk voor 430 FTE.
BT is een IT service/Telecom provider (voorheen bekend als British Telecom) en faciliteert organisaties met meerdere locaties in verschillende landen op gebied van complexe ICT oplossingen.
Rol: adviseren en coachen van senior managers op het gebied van leiderschap, resourcing, performance management, arbeidsvoorwaarden, arbeidsrechtelijke zaken, conflictbemiddeling, organisatie veranderingen, HR beleid en processen, met als doel het optimaliseren van de business performance.
Behaalde resultaten o.a.:
- Implementeren van het nieuwe operating model van HR; van een all-round HR afdeling naar een HR Business Partner omgeving waar alle standaard HR processen en administratie is geoutsourced en gemanaged door een externe partij.
- Optimaliseren van het ‘ human capital’ door ontslag en/of herplaatsing van medewerkers wegens reorganisaties, underperformance of conflicten.

Nov. 2005 – Febr. 2007 ABN AMRO Bank, Amsterdam als HR Business Partner (Global IT Services NL) Verantwoordelijk voor 300 FTE.
Rol: adviseren en coachen van senior managers in een multiculturele omgeving op gebied van leiderschap, succession planning, talent management, performance management, teambuiding, changemanagement, HR beleid en processen met als doel het optimaliseren van de business performance.
Behaalde resultaten o.a.:
- Implementeren van het succession planning proces voor sleutelposities in de IT organisatie; identificeren van sleutelposities, identificeren van talent/high potentials en samen met het senior management de successors benoemen.
- Uitvoering van het executive development proces. Feedback en advies geven over persoonlijke ontwikkeling aan senior managers, gebaseerd op de analyse van 360 graden feedback rapporten van HAY.

Aug. 2004 – nov. 2005 ABN AMRO Bank, Amsterdam als HR Adviseur (bedrijfsonderdeel Operations/European Payment Center) Verantwoordelijk voor 200 FTE.
Rol: adviseren (op tactisch niveau) van business managers op gebied van leiderschap, performance management en employability. Faciliteren van workshops verandermanagement en employability. In het kader van Management Development en team ontwikkeling het geven van feedback over leiderschapsstijlen en organisatieklimaat (HAY).
Behaalde resultaten o.a.:
- Reorganisatie van de Payment Operations afdeling waarbij 50 arbeidsplaatsen verdwenen.
- Faciliteren van feedback sessions met management teams, (gebaseerd op 360 graden feedback rapporten van HAY).

April 2003- juli 2004 ABN AMRO Bank, Amsterdam als Assistant to Head of HR Advisory
Business Unit Nederland
Rol: sparring partner zijn van Head of HR Advisory, leidinggeven aan het secretariaat (5 fte), voorbereiden en uitvoeren van een reorganisatie binnen de afdeling HR BU NL (als onderdeel van het project team), ontwikkelen van HR beleid.

Jan. 2002- april 2003 ABN AMRO Bank, Amsterdam als HR Adviseur jr. (Business Unit Nederland/ bedrijfsonderdeel Organisatie Advies Sales).
Rol: uitvoeren van selectie interviews en management development interviews voor middel management. Analyseren en interpreteren van HR Management informatie. Adviseren van business managers over HR beleid en procedures.

April 2001- dec. 2001 ABN AMRO Bank, Amsterdam als Trainee Corporate Staff
Project opdracht: ontwikkelen en uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek voor het bedrijfsonderdeel Client Service Wholesale Netherlands.

Okt.1999 – maart 2001 Noorderkroon Financieel Advies Groep, Almere als Recruitment & Development officer
Rol: werving en selectie voor alle vacatures in de organisatie (voornamelijk financieel adviseurs en call centre medewerkers).
Ontwikkelen van competentieprofielen, opleidingsplannen en het organiseren van trainingen.



Opleiding interimmanager

Sept. 1993 – mei 1999 WO Arbeids- en Organisatie Psychologie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam (afgerond)
Sept. 1992 – aug. 1993 HBO Personeel & Organisatie aan de Hogeschool West-Brabant te Breda (propedeuse)
Sept. 1987 – aug. 1992 HAVO aan ‘De Drie Waarden’ in Schoonhoven


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Rosan is een enthousiast en energiek persoon, met een oprechte interesse in mensen. Ze vindt het belangrijk om optimale resultaten te behalen in samenwerking met anderen, en is zich altijd bewust van het belang van de gemeenschappelijke doelstelling. Ze houdt ervan om de zaken helder en transparant te houden in haar manier van werken, waarbij haar focus ligt op het creëren van een toegevoegde waarde voor de business. Kernwoorden zijn resultaatgericht, analytisch, flexibel, sociaal, conceptueel en gevoel voor humor.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, moedertaal
Engels, vloeiend in woord en geschrift


Overig

Beschikbaarheid 28 tot 40 uur per week
Overig VAR-verklaring 2009 aanwezig


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: