Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Finance Professional

Interim Finance Professional

Werkervaring interimmanager

Aug. 2007 tot heden : procesexpert finance bij implementatie SAP voor GTI.Lid van de werkgroep Finance welke verantwoordelijk is voor de inrichting van Finance en control module van SAP. Opstellen blauwdruk financiële processen, inclusief interne controle maatregelen. Lid van de werkgroep “masterdata”, welke verantwoordelijk is voor het ontwerp en verzamelen van masterdata.

Jan 2005 tot juli 2007: manager Finance en Control  bij GTI Zuidoost BV(omzet  Euro 120 mio, medewerkers 780)
De belangrijkste verantwoordelijkheidsgebieden waren controlling, informatievoorziening, AO/IC en regelgeving,  treasury en informatiesystemen
• Lid Management Team; mede beleid bepalen en ondersteuning van veranderingsprocessen
• Leiding geven aan  financiële administratie (10 FTE), projectadministratie (7 FTE)  en contractenadministratie (5 FTE) , permanent aandacht voor efficiencyverbetering in transactieverwerking o.a. door gedeeltelijk  te outsourcen naar SSC
• Financiële en managementinformatie, gericht op analyseren, vooruitkijken en bijsturen inclusief bench-marking; aandacht voor gebruiksvriendelijke en begrijpelijke manier van presenteren
• Rapportage naar concern, binnen strak tijdschema en rapportagevoorschriften (IFRS)
• Verantwoordelijk voor budgettering,hierbij gezorgd voor betrouwbare voorspellingen en korte doorlooptijd
• Bewaken winstgevendheid projecten en contracten jaarlijkse omzet ca 120 mio; behaalde doelstelling betrouwbare en voorspellende rapportages
• Middels kostenbeheersing aanzienlijke kostenbesparingen gerealiseerd, naast focus op omzetgroei en resultaatverbetering
•  Beheren kaspositie en deposito’s bij Concernadministratie; hierdoor goede renteresultaten weten te behalen
• Opzet en beheer kostprijssysteem en jaarlijkse tariefbepaling, waardoor inzicht in bijdrage van business-units en activiteiten
• Investeringsbeoordelingen tot ca 2 mio
• Verantwoordelijk voor opzet en werking AO/IC; vanaf 2006 SOX-compliant
• Verzekeringen en afwikkeling schades en aansprakelijkstelling
• Coördinatie contractenrecht en algemene voorwaarden
• Aansturing afdeling facilitaire zaken (2 FTE)
• Onderhouden functionele relatie concerncontroller
• Vertegenwoordiger in diverse overlegorganen
• In 2005 medeverantwoordelijk voor samenvoeging van 2 GTI-bedrijven. Verantwoordelijk voor invlechten van 2 administraties en de overgang naar Baan  

Jan 1999 tot dec 2004: manager Financiën en Administratie GTI Utiliteit Zuidoost bv (omzet Euro 40 mio, medewerkers 450 )
De belangrijkste verantwoordelijkheidsgebieden waren controlling, informatievoorziening, AO/IC en regelgeving,  treasury en informatiesystemen
• In 1999 verantwoordelijk voor invlechten van 3 administraties tot een centrale administratie; hierdoor sneller rapporteren en kosten bespaard
• In 2002 verantwoordelijk voor de invlechten van de administratie van Axima Services te Roermond
• In 2003 heeft GTI Zuidoost bv een reorganisatie doorgevoerd. Als MT-lid en als financieel eindverantwoordelijke, hierin een belangrijke sturende rol gehad. Hierbij eveneens kennis opgedaan van verandermanagement

Feb 1994 tot dec 1998  Hoofd administratie GTI Heerlen bv (omzet  Euro 20 mio,  medewerkers 300)
De belangrijkste verantwoordelijkheidsgebieden waren informatievoorziening, AO/IC en regelgeving, treasury en informatiesystemen en financieel geweten
• In 1996 tevens ad-interim als Hoofd personeelszaken gefunctioneerd
• Hierbij verantwoordelijk voor invoering nieuwe functieclassificatie
• In 1994/1995 tevens verantwoordelijk voor ICT-zaken, deze functie verder geprofessionaliseerdSept 1995 tot jan

1994: opdrachtleider Coopers & Lybrand Accountants, Leiding geven aan diverse controleteams, beoordelen AO/IC, maken procesbeschrijvingen, maken verbetervoorstellen voor AO/IC, schriftelijk rapporteren, samenstellen jaarrekeningen, controleren jaarrekeningen; ervaring met leiding geven aan professionals.

Opleiding interimmanager

Opleidingen Diploma
1990-1991 Nivra AO colleges gevolgd
1985-1989 Nivra algemeen deel
1980-1983 HEAO-BE
1978-1980 HAVO
1974-1978 MAVO

2007 SAP Fin. en mgt. accounting with new GL
2007 SAP Overview
2006 GTI Training contractenrecht
2006 Safety-Awareness-Team Training door Wil Nijsten van Acaleph
2005-2006 GTI training Team en Leiderschap door Theo Lankamp
2005 GTI training SOX2005 GTI training IFRS
2003 training Neuro Linguistisch Programmeren
1985-1989 meerdere trainingen Sociale Vaardigheden

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

speerpunten: resultaat, klant,kwaliteit, processen
veranderen, optimaliseren, besparen, innovatie
karakter: betrouwbaar, initiatief, empatisch, energiek, enthousiast, flexibel, integer, leergierig


Talenkennis interimmanager

Engels  goedDuits  goed

Overig

Lid Financieel Café

Regio: Zuid-oost Brabant, Limburg, Zuid Gelderland
's-Hertogenbosch, Eindhoven, Tilburg, Nijmegen, Venlo, Roermond,Heerlen, Maastricht


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: