Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketingcommunicatie manager

Marketingcommunicatie manager

Werkervaring interimmanager

Marketing en Communicatie vanaf 2007
Interim Marketing en Communicatie advies en projectmanagement

Projecten:

CB Richard Ellis (Amsterdam), vastgoedadvisering okt ’10-heden
Marketing Manager a.i. (BtoB)
Verantwoordelijk voor o.a.:
• hiërarchisch leidinggeven aan een team van 6 professionals
• begeleiden professionalisering afdeling: opzetten van nieuwe (werk)procedures,
opstellen Service Level Agreement, herinrichten van taken en coachen medewerkers
• opstellen van het marketing- en communicatiebeleid
• initiëren en opstellen van marketingprojecten voor zowel de diverse business units en klanten
• opstellen social media beleid tbv profilering van CB Richard Ellis als werkgever/recruitment
en in het algemeen als full service organisatie voor vastgoedadvisering
• projectleider beursdeelname (Provada)
• opstellen en beheren van het marketingbudget
• zorgdragen voor een adequate resourceplanning voor de marketingprojecten


Insinger de Beaufort (Amsterdam), private banking sept ’10-okt ‘10
Marketing & Communicatie Specialist a.i. (BtoB)
Verantwoordelijk voor o.a.:
• opstellen van marketing- en communicatie plan
• opstelen intern communicatieplan
• opstellen document tbv accountability van de afdeling
• begeleiden totstandkoming nieuwe corporate brochure


ING Retail (Amsterdam), financiële instelling april ’10- juli ‘10
Senior Marketing Communicatie Manager a.i. (BtoC)
Verantwoordelijk voor o.a.:
• coachen medewerkers in projectmatig werken (planningen, briefings, financiën, rapportages)
• coördineren/managen van alle marcom activiteiten tbv sponsoring NL elftal
• aansturen thema bureau (TV commercial en tag ons) en online bureau
(online campagnes/activaties o.a. via Hyves)
• bewaken van de geïntegreerde voetbalcampagne: atl, doorvertaling btl. activaties, (digitale)
media, aansluiting andere communicatiedisciplines (PR, IC, ING kantoren)
• budgetbeheer van alle lopende projecten
• evaluatie en marktonderzoek

De Amersfoortse (Amersfoort), verzekeringsmaatschappij okt ’09-mrt ’10
Marketing Communicatie Manager a.i. (BtoC)
Verantwoordelijk voor o.a.:
• ontwikkelen corporate campagne tbv merkidentiteit “ondernemen wordt een stuk relaxter”
(TV commercial en printcampagne)
• ontwikkelen van corporate story; geschiedenis, kernwaarden, merkidentiteit
• opzetten samenwerking met online kennisnetwerk voor ondernemers met als doel een langduriger
en intensiever communicatieplatform richting eindklant: onderhandelingen t/m ontwikkelen van de microwebsite (navigatiestructuur, content (diverse artikelen), marktonderzoeken, polls, columns, leadprogramma, online campagnes etc)
• aanpassen brochurelijn volgens nieuwe propositie en identiteit
• Customer Experience traject tbv diverse producten/processen
• initiëren en begeleiden marktonderzoek
• aansturen diverse bureaus


Nederlandse Spoorwegen, NSR Commercie (Amsterdam) okt ’08-juli ‘07
Manager Sales & Service/ Marketeer a.i. (BtoC en BtoB)
Verantwoordelijk voor o.a.:
• hiërarchisch leiding geven aan het regioteam
• opstellen en realiseren van campagne- en marketingplannen met als doel verhogen van
omzet en volume alsmede het versterken van het imago/merk van NS in de regio
• deelname aan regionaal marketingplatform met diverse locale vervoerders (GVB, Connexxion,
Arriva) ten einde het OV in de regio te stimuleren middels het ontwikkelen van acties en producten
• (laten) ontwikkelen en produceren van communicatiecontent en communicatie-uitingen
• het aangaan van samenwerkverbanden met regionale partijen (o.a. samenwerkingspilot
Amsterdam bereikbaar met RAI/GVB)
• projectleider “buitendienststelling Velsertunnel”: schrijven communicatieplan en initiëren van
acties tbv de reizigers
• samenwerken met divers evenementenorganisaties zoals AutoRAI, Huishoudbeurs ed
• aansturen van (campagne) projectteams en diverse externe bureaus
• evalueren en analyseren van campagnes en activiteiten o.a. dmv marktonderzoek


ilocal.nl (Utrecht), online bedrijvenzoekmachine mei ’07-nov ‘07
Communicatie Marketeer a.i. (BtoC en BtoB)
Verantwoordelijk voor o.a.:
• opstellen van marketing(communicatie) plannen (BtoB: werven van adverteerders en BtoC:
verhogen traffic en genereren reviews)
• opstellen functioneel ontwerp website en vernieuwen content inclusief implementatie
• ontwikkelen branding/corporate campagne (TV commercial en online campagnes)
• opzetten affiliate marketing programma
• persberichten
• initiëren en begeleiden marktonderzoek
• ontwikkelen en optimaliseren diverse salesmaterialen ((online) presentatie, brochures)


________________________________________________________________________________



Carlson Wagonlit Travel (Amsterdam), internationale zakenreisorganisatie, april ’06-april ‘07
afdeling CWT Events (zakelijke markt)
Sales/Marketing Manager MICE (Meetings, Incentives, Congresses and Events)
Verantwoordelijk voor o.a.:
• opstellen en implementatie van marketing/salesplannen en acties (BtoB),
o.a. databasemarketing, initiëren relatie events en online acties
• opstellen van offertes, (raam)overeenkomsten en Service Level Agreements
• productontwikkeling
• ontwikkelen en optimaliseren van salesmaterialen
• implementeren en optimaliseren van CRM systeem
• acquisitie en relatiebeheer




AMV Event & Incentive (Amsterdam), organisatiebureau voor feb ’02-okt ‘05
zakelijke groepsreizen, evenementen en incentive-campagnes
Account/Project Manager
Verantwoordelijk voor o.a.:
• organiseren en begeleiden van zakelijke evenementen en incentivereizen in
binnen- en buitenland inclusief evt communicatie/incentive traject
• intake, ontwikkelen concept/offerte en presentatie, onderhandelingen met leveranciers
(inkoop van vluchten en accommodaties, locaties, artiesten), planning, uitvoering
en begeleiding, financiën en evaluatie tbv de diverse projecten
• opstellen en implementeren marketingplan AMV (BtoB): ontwikkelen CRM systeem,
bedrijfspresentatie, website, brochures, diverse online marketing acties
• acquisitie en relatiebeheer
• aansturen projectcoördinatoren


Postbank (Amsterdam), financiële instelling dec ‘99-jan ‘02
Marketingcommunicatie Manager
Verantwoordelijk voor o.a.:
• adviseren productmanagers over strategische en actiematige
marketingcommunicatiebeleid (BtoC) tbv introductie nieuwe beleggingsfondsen
• opstellen marketingcommunicatieplannen en bureaubriefings inclusief implementatie
(DM acties, POS materialen, brochures, online campagnes)
• sponsoringactiviteiten Sail
• begeleiding TV commercial
• initiëren van diverse marketing acties
• aansturen van diverse externe bureaus en interne actiemanagers


Bennis Porter Novelli (Amstelveen), communicatie adviesbureau nov ‘97-dec ‘99
Project Manager
Klanten: Pfizer, Häagen-Dazs, WTC, //hot-orange.com, WTC
Verantwoordelijk voor o.a.:
• opstellen van communicatie- en projectplannen (met name BtoC)
• ontwikkelen en implementeren van activiteiten op het gebied van externe communicatie,
PR, corporate communicatie (evenementen, lezersacties, persbijeenkomsten e.d.)
• persberichten
• projectadministratie, budgetbewaking


Kern, Habbema & Yap (Amsterdam), actiemarketing bureau april ’97-sept ‘97
Account Executive a.i.
Klant: automotive branche
Verantwoordelijk voor o.a.:
• ontwikkeling en begeleiding van dm- en sp-acties (mailings, advertenties e.d.)
• aansturen DTP studio
• schrijven van teksten/copywriting
• mediaplanning


Print Management Group International (Amsterdam), mrt ‘96-april ‘97
internationaal marketingcommunicatie bureau,
Project Manager
Klant: Hewlett-Packard
Verantwoordelijk voor o.a.:
• adviseren over en begeleiden van omvangrijke internationale grafische producties
• inkopen van o.a. drukwerk
• projectplanning, administratie en budgetbeheer
• aansturen van projectassistenten

Opleiding interimmanager

Leergang voor Trainers, KSG Berenschot 2006

PR-Beroepsniveau-B, SRM 1999-2000

PR en Voorlichting, Universiteit van Utrecht 1995-1996

Communicatiewetenschap, Universiteit van Amsterdam 1994-1995

HEAO International Business, HES Amsterdam 1990-1994

University of Plymouth (Engeland), Erasmus uitwisselingsprogramma 1993

VWO (B) 1983-1989

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Gemotiveerd, positief kritisch, hands-on, sociaal, teamplayer, assertief, standvastig, humor, flexibel, goede organisator, gestructureerd, planmatig, initiatief, klantgericht, inlevingsvermogen, overtuigingskracht, expertise en doelgericht. Zowel conceptontwikkeling en planvorming als implementatie.

Talenkennis interimmanager

Taalbeheersing
Engels : goed in woord en geschrift
Frans : redelijk in woord en geschrift
Duits : redelijk in woord en geschrift
Spaans : basiskennis


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: