Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager wastemanagement

interim manager wastemanagement

Werkervaring interimmanager

Werkervaring als Coördinator integratie verworven activiteiten.
De functie van Coördinator (interim) bij een Europees wastemanagement bedrijf. Binnen deze functie ben ik in de eerste maand vraagbaak, coördinator en auditor geweest om de overgang te begeleiden. Ook heb ik vanaf de eerste dag de operatie betreffende de huisvuilinzameling geleid en een nieuw team gevormd. Hierbij is naast de dagelijkse gang van zaken veel aandacht uitgegaan naar het neerzetten van een duidelijke structuur. Met name het interne protocol, de samenwerking met een uitzendbureau, de communicatie met de publieke opdrachtgever en de politieke gevoeligheden waren speerpunten. Vervolgens heb ik de planner (teamleider) ingewerkt om zorg te dragen voor een succesvolle voortgang van zaken na mijn vertrek.
Een extra opdracht was het vormen van inzamelroutes voor een afvalstroom waarmee nog geen ervaring was opgedaan: kunststof.



Werkervaring als Manager voorbereiding verkoop en onderaannemerschap bij een regionaal wastemanagement bedrijf.
De functie van Manager (interim) bij het bedrijf als voorbereider van de verkoop en/of onderaannemerschap van diverse bedrijfsonderdelen vervulde ik vanuit de Operatie. Ook heb ik het plan van aanpak geschreven als communicatief document gericht aan het overheidsorgaan die de opdrachtgever was. De opdracht duurde twee maanden waarin ik met alle betrokken partijen en personen communiceerde en ook controleerde. Dit opdat iedereen zijn of haar taken goed oppakte en ook de beschikking had over de correcte informatie. Natuurlijk was ook het creëren en behouden van draagvlak een van de resultaten.



Werkervaring als Manager Uitvoering bij een regionaal wastemanagement bedrijf.
De functie van Manager (interim) bij het bedrijf was een allround functie. Het betreft een mix van taken van het Hoofd Inzameling, Teamleider Commerciële klanten en Verandermanager. In de functie was ik verantwoordelijk voor de uitvoering van alle huishoudelijke inzamelingsactiviteiten; van gft- en restafval tot aan hergebruik en grofvuil. Daarnaast behoorden de uitvoering van de contracten met de commerciële rolcontainer klanten en route optimalisatie van de rolcontainer dienst tot het takenpakket. Verder droeg ik ook zorg voor diverse projecten zoals het opstellen van een offerte voor het inzamelen van kunststof, het handen en voeten geven aan het partnerschap met het nieuwe uitzendbureau alsmede het komen tot rapportage- en sturingsgegevens. Gerealiseerde effecten:
- Rolcontainer dienst vanuit een verliessituatie naar een winstsituatie gebracht.
- Een planningsprobleem waar het bedrijf al 4 jaar lang geen oplossing voor kon vinden in 2 maanden opgelost.
- Versnellen van het handen en voeten geven aan het samenwerkingsverband tussen het bedrijf en het uitzendbureau van 6 maanden naar anderhalve maand.
- Klachten rolcontainer dienst gereduceerd van een onhandelbare hoeveelheid naar een gemiddelde van 2 tot 3 per week.
- Het aantal klachten inzake de huishoudelijke inzameling teruggebracht naar acceptabel niveau inzake het gebied van 5 gemeenten. Deze gemeenten gaven in overleggen en op papier aan tevreden te zijn over de huidige dienstverlening. Dit in tegenstelling tot de dreiging met een dwangsom vlak voordat ik verantwoordelijk werd voor deze tak van sport.
- Inwerken Interim Hoofd Inzameling en later inwerken nieuw Hoofd Inzameling.
- Begeleiden reorganisatie vanuit de uitvoering.
- Ontwikkelen van een Excel sheet voor het kunnen produceren van (contractueel verplichte) rapportage- en sturingsgegevens.
- Begeleiden van de ontwikkeling van een personeelsplanning.
- Zorg dragen voor een goede overdracht zodat het geheel in goede handen achterblijft als ik straks weg ben.



Werkervaring als Hoofd Bedrijfsbureau
De functie Hoofd Bedrijfsbureau was een nieuwe functie binnen een uitzendbureau. In deze functie was ik belast met de structurele randvoorwaarden en gaf leiding aan de nieuw op te zetten afdeling bedrijfsbureau. Ik heb hierbij zelf het bedrijfsbureau opgezet. De werkzaamheden bestonden o.a. uit:
- Aansturen technische dienst en schoonmaakploegen.
- Verwerven en beheren van woningen, autopark, fietsen en kleding.
- Inkoopkosten reduceren en verkoopprijzen bepalen.
- Aanspreekpunt voor de verschillende gemeenten.
- Vereenvoudigen en organiseren bestaande administratie en opzetten volwaardige administratie.
- Uitdenken en implementeren nieuwe software voor beheer van de huizen.
Overige bijzonderheden:
- Het was een nieuw vorm te geven functie en afdeling.
- Het uitbesteden van autocontroles (verhogen kwaliteit met verlagen kostprijs).
- Dagelijks Engels en Duits spreken en meerdere malen per week ook Engels en Duits schrijven.


Werkervaring als Hoofd Planner (operationeel manager)
De functie Hoofd Planner was een nieuwe functie binnen het uitzendbureau. In deze functie was ik verantwoordelijk voor de uitvoerende aspecten van de organisatie. De werkzaamheden bestonden onder andere uit:
- Aansturen operatie, o.a. de accountmanagers / intercedentes en administratie.
- Coaching accountmanagers / intercedentes, o.a. omgaan met klanten, versterken relaties, uitbreiden account en persoonlijk leiderschap.
- Overleg voeren met de buitenlandse vestigingen / samenwerkingsverbanden in Duitsland, Polen en Litouwen.
- Overleg voeren met de keyaccounts.
- Werkroosters maken voor een beperkt aantal klanten (in totaal voor z’n 40-50 uitzendkrachten).
- Het beheren van de woningvoorraad, het wagenpark, fietsenpark, kleding en overige structurele zaken (werkzaamheden zoals uitgebreider omschreven bij “hoofd bedrijfsbureau”).
Overige bijzonderheden:
- Tijdens mijn 6 maanden in de functie als Hoofd Planner is het aantal uitzendkrachten met bijna 20% gestegen.
- Samen met de salesafdeling het binnenhalen van een klant die al snel uitgroeide tot 25 uitzendkrachten.
- Het was een nieuw vorm te geven functie.
- Als hoofd planner ben ik een half jaar in functie geweest. Toen bij de evaluatie bleek dat voor de structurele randvoorwaarden meer aandacht nodig was, werd een nieuwe afdeling opgericht waar ik vorm en leiding aan ben gaan geven als Hoofd Bedrijfsbureau.
- Dagelijks Engels en Duits spreken en meerdere malen per week ook Engels en Duits schrijven.


Werkervaring Call Center: Teamleider
Als teamleider heb ik ongeveer 2 jaar ervaring. In deze periode heb ik zowel outbound als inbound projecten geleid.
Voor een groot en bekend bedrijf de award gewonnen voor beste salesteam 2006.
Branches: Telecom, Financien, Verzekeringen, Lotterijen, Consumenten verenigingen, Overheden.
Bijzonderheden:
- Het opzetten van diverse nieuwe projecten.
- Opleiden nieuwe agents.
- Opfrissen gesprektechnieken en verhogen motivatie bestaande agents.
- Coaching senior agents, individuele training senior agents m.b.t. geven van begeleiding en trainingen.
- Het veranderen (opnieuw vormgeven) en leiden van het opleidingstraject van nieuwe agents. Dit was een intensief instroomprogramma waarbij het me is gelukt om het inwerktraject te verkorten van 30 naar 10 shifts en de kwaliteit van de agents te verhogen.
- Het inwerken van nieuwe teamleiders, hen bekend maken met het bedrijf, de procedures en computerprogramma’s.
- Coachen collega teamleiders m.b.t. het uitvoeren van hun dagelijkse werkzaamheden.
- Het opzetten, ontwikkelen en onderhouden van een intranet-tool: teamleider startpagina (ondertussen ook doorontwikkeld zodat backoffice er gebruik van maakt).
- Het schrijven van handleidingen voor agents (deze zijn door o.a. training overgenomen).
- Vanuit mijn leidinggevenden is meerdere malen gevraagd om van diverse projecten een cijfermatige analyse te maken, ter ondersteuning van mijn collega-teamleiders.
- Vanuit de nevenfunctie projectgroep communicatie een nieuwsbrief geredigeerd.
- Vanuit de nevenfunctie werkstroom besturing een rapportage-tool mede ontwikkeld.
- Troubleshooter: Meerdere malen een project vanuit een verliessituatie naar een winstsituatie gebracht.

Opleiding interimmanager

Katholieke Universiteit Nijmegen, Faculteit der Beleidswetenschappen, Planologie.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

-Ervaren in het nieuw opzetten en vormgeven van functies, projecten, afdelingen en het begeleiden van overname en onderaannemerschap.
-Ervaren in het leiding geven op afstand, ook naar het buitenland.
-Engels en Duits op dagelijkse basis gesproken en geschreven.

-Gedreven, sportief, competitief en de wil om te winnen: Functioneer goed onder hoge druk.
-Creatief en zie oplossingen.
-Generalist die wel verlangt dat de details voldoende kloppen.
-Operationeel verantwoordelijk geweest voor 10 miljoen euro omzet op jaarbasis.
-Realiseer keer op keer kwaliteitsverbetering, omzetverhoging, besparingen en balansverbetering.
-Indien gewenst een sparringpartner op operationeel en/of strategisch niveau.

-Streng en rechtvaardig: Creëer rust en een vertrouwensbasis.
-People manager; laat mensen goed functioneren.
-Ga uit van het positieve en de mogelijkheden van mensen.
-Ervaren hands-on manager.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: goed (in woord en schrift)
Duits: goed (in woord en schrift)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: