Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Controller/Financieel Manager Overheid en Non Profit

Interim Controller/Financieel Manager Overheid en Non Profit

Werkervaring interimmanager

Vanaf oktober 2000 tot heden werkzaam als interim concerncontroller en directeur van de sector Middelen van de gemeente Kampen. Hoofdtaken bestaan daarbij uit het fuseren van twee directies Middelen in verband met de gemeentelijke fusie tussen Kampen en IJsselmuiden (op 1 januari 2001 gefuseerd tot de nieuwe gemeente Kampen) en het op orde krijgen en houden van de middelenfuncties en de planning & controlcyclus in de nieuwe gemeente. Lid van het algemeen management. Tevens belast met het verbeteren van de doelmatigheid van werkprocessen door de gehele organisatie, het adviseren van het bestuur en de gemeenteraad en met het aansturen van de directie Middelen (121 fte.). Deze directie bestaat uit de hoofdafdelingen Financiën, Personeel & Organisatie, Informatisering & Automatisering, Facilitaire Zaken, Bestuurlijk Juridische Zaken, Communicatie & Voorlichting, Kabinet en de Brandweer. Tevens locosecretaris. Huidige schaal: 15.

- Vanaf december 1998 tot oktober 2000 werkzaam als interim concerncontroller en hoofd van de hoofdafdeling Financieel-Economische Zaken bij de gemeente Spijkenisse (73.000 inwoners). Hoofdtaken bestond daarbij uit het op orde houden van de financiële bedrijfsvoering, het participeren in het algemeen management, de advisering en informatievoorziening ten behoeve van het bestuur en de gemeenteraad, het verbeteren van de doelmatigheid van werkprocessen en het aansturen van de hoofdafdeling FEZ (78 fte.). Deze hoofdafdeling bestond uit de afdelingen Financieel Beleid/Planning & Control, Treasury & Risk, de Centrale Financiële Administratie, Belastingen, Administratieve Organisatie/Interne Controle en het Secretariaat. Lid van het algemeen managementteam, alsmede voorzitter van het controllersoverleg en voorzitter van de financiële staf.

- Van januari 1998 tot december 1998 werkzaam als interim hoofd Planning & Control bij de gemeente Den Haag, dienst Stadsbeheer. Hoofdtaak bestond uit het verzelfstandigen van een tweetal dienstonderdelen en het reorganiseren van de afdeling Financiën. Daarnaast belast met het coördineren van de middeleninzet binnen de dienst, het verbeteren en implementeren van de planning- en controlcyclus, het optimaliseren van de bedrijfsvoering en het aansturen van de afdelingen Financieel Economisch Advies en Financieel Beleid (later gefuseerd tot Planning & Control).

Van september 1996 tot januari 1998 werkzaam als interim dienstcontroller en hoofd Bedrijfsbureau bij de gemeente Maarssen, dienst Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer. Hoofdtaken bestonden uit het begeleiden van een reorganisatietraject, het optimaliseren van de planning- & controlcyclus binnen de dienst, de advisering en informatievoorziening ten behoeve van bestuur en management, het verbeteren van de doelmatigheid van werkprocessen en het aansturen van het Bedrijfsbureau. Lid van het dienstmanagement en van het controllersoverleg.

Van september 1995 tot september 1996 werkzaam als interim concerncontroller en hoofd Financiën bij het Intergemeentelijk Samenwerkingsorgaan Midden-Holland (Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst, Brandweer, Milieudienst). Hoofdtaken bestonden uit het op orde krijgen en houden van de financiële bedrijfsvoering, de verslaggeving, advisering en informatievoorziening ten behoeve van bestuur en management aangaande de inzet van middelen, het verbeteren van de doelmatigheid van het samenwerkingsorgaan en het aansturen van de afdeling Financiën. Lid van het algemeen managementteam.

- Van juni 1994 tot september 1995 werkzaam als projectleider bij de Provincie Friesland, afdeling Onderzoek & Advies. Belast met de verbetering van het beheersinstrumentarium, het verrichten van doelmatigheidsonderzoek, het doorlichten van gesubsidieerde instellingen en het opstellen van managementrapportages.

- Van augustus 1989 tot juni 1994 verbonden als adviseur aan de faculteit Sociale Wetenschappen, Erasmus Universiteit te Rotterdam en belast met het adviseren van opdrachtgevers (overheid en non-profit) met betrekking tot de doelmatigheid van bedrijfsvoering.


Opleiding interimmanager

Van januari 1996 tot maart 1999 de postdoctorale opleiding tot Certified Financial Manager met goed gevolg afgerond (drie-jarige opleiding, vervolgstudie op economie of bedrijfskunde).

- Van augustus 1989 tot maart 1993 het doctoraal diploma behaald in de studierichting Bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam, met als afstudeerrichtingen Financieel Management en Bestuurlijke Informatievoorziening.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Hoofddocent Bestuursacademie Randstad Planning & Control (HBO-Financiën).
- Kerndocent Landelijke Bestuursacademie Leergang Planning & Control (Post-HBO).
- Docent Landelijke Bestuursacademie Controlling (Post-HBO).
- Lid Landelijke Ontwikkelgroep Bestuursacademie.
- In company trainer Bestuursacademie.
- Lid locale rekenkamercommissie gemeente Leerdam.
- Lid Raad van Advies, Faculteit Sociale Wetenschappen, Erasmus Universiteit Rotterdam.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

Overig

12 jaar ervaring in interim- en projectmanagement

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: