Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim marketing manager

interim marketing manager

Werkervaring interimmanager

Interim Manager Web – Eneco 9/10/2008-heden
Strategisch en operationeel verantwoordelijk voor kanaal Internet

Werkzaamheden:
• Uitwerken visie kanaal Internet, inclusief positie van de verantwoordelijkheden binnen Eneco;
• Re-organiseren en uitbreiden team, verbeteren aansturing;
• Totale redesign website (incl. omliggende processen) om afhakers te verminderen en resultaten te verhogen, conform werving, behoud en self service doelstellingen;
• Opzetten Affiliate marketing en SEM, verbeteren SEO en online marketing overall;

Director Marketing Internet & Telefonie – UPC Nederland
1/6/2008-3/10/2008 (a.i. sinds 1/1/2008)
Verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor omzet & winst totale portfolio internet, telefonie en mobiel
(EUR 340 miljoen per jaar);
• Verantwoordelijk voor out of pocket marketing budget (EUR 12 miljoen per jaar)
• Aansturing marketingteam (+ 9 FTE direct en 65 FTE indirect);
• Ontwikkelen lange termijn merkstrategie;

Werkzaamheden:
• Opzetten nieuwe pricing strategie voor gebundelde producten ten behoeve van het stoppen van de omzet erosie;
• Uitwerken innovatie kabelnetwerk en vertaling hiervan naar marktintroductie;
• Uitwerken reorganisatie totale marketing afdeling (65 FTE), inclusief OR-traject en doorvoering wijzigingen;
• Uitwerken strategie om aanval van KPN binnen TV-markt te weren;


Marketing Manager Internet – UPC Nederland 1/6/2006-31/12/2007
Verantwoordelijk voor omzet en winst van de productlijn Internet en de aansturing van het marketing-team (3 personen).

Werkzaamheden:
• Uitwerken meerdere ATL en BTL-campagnes voor werving nieuwe abonnees en het behouden van bestaande;
• Opzetten fact-based marketing om kennis van database voor marketing doeleinden in te zetten met aansluitend daarop customer life cycle programma’s uitgewerkt;
• Deelprojectleider om reputatie UPC te verbeteren door verbeteren processen;
• Programmamanager integratie merk chello naar UPC;

Senior Marketeer – KPN Internet (1/2/2005-1/6/2006)
KPN Internet is binnen KPN verantwoordelijk voor alle Internet Service Providers van KPN (Planet Internet, Het Net, DirectADSL, Xs4all) binnen de consumentenmarkt en voor de wholesale van KPN ADSL.

Werkzaamheden:
• Opstellen nieuw (gedifferentieerd) product portfolio KPN-breed, inclusief marktintroductie per merk;
• Uitwerken businessplan KPN 2005-2008 voor internet, telefonie en TV;
• Projectleider aankoop en implementatie e-mailmarketing platform;
• Ontwikkelen en implementeren integratie strategie nieuw aangekochte Internet Service Providers (Tiscali, Cistron, Speedlinq, Freeler);

CRM Marketeer – KPN Consumentenmarkt (1/3/2004-1/2/2005)
De afdeling CRM is verantwoordelijk voor ontwikkelen van bedrijfsbrede programma’s die door middel van fact-based marketing de binding met de klant bevorderen, de omzet verhogen en nieuwe klanten werven.

Werkzaamheden:
• Opstellen klantcontactstrategie op basis van klantwaarde;
• Adviseren marketeers van de business units (telefonie, internet en TV) over in te zetten middelen, frequentie van communicatie en relevantie (binnen totale klantcontactstrategie);
• Doorontwikkelen cross- en upsell programma’s ten behoeve van het verhogen van de omzet per klant;
• Project gestart voor KPN-breed loyaliteitsprogramma;

Consumenten Marketeer – Planet Media Group (1/9/2002-1/3/2004)
Planet Media Group is een business unit van KPN Divisie Vaste Telefonie en verantwoordelijk voor Planet Internet en Het Net.
De marketing afdeling is verantwoordelijk voor groei in aantallen klanten en omzet van de internetmerken Planet Internet en Het Net (B2C).

Werkzaamheden:
• Uitwerken strategie voor retentie en loyaliteit;
• Project opgestart voor retentiedesk en vermindering klantverloop met -30% gerealiseerd;
• Uitwerken en implementeren bedrijfsbrede klantwaardestrategie;
• Doorvoeren proceswijzigingen die service, klanttevredenheid en klantgerichtheid bevorderen;
Customer Loyalty Marketeer – Planet Media Group (1/7/2001-1/9/2002)
De afdeling Customer Loyalty Planet Internet is verantwoordelijk voor het verminderen van de churn (weglopen klanten) van Planet Internet en het stimuleren van het gebruik, door het verhogen van de klanttevredenheid en klantentrouw van de klanten (B2C).

Werkzaamheden:
• Managen totale communicatiedruk en de kwaliteit en eenduidigheid van de boodschappen;
• Bladmanager sponsored magazine “PLANET”; 6 edities per jaar;
• Deelprojectleider e-mailmarketing introductie;
• Opzetten “Planet Voordeel”-programma; ten behoeve van het verstrekken van voordeel aan Planet-klanten t.o.v. niet-Planet klanten;
Project Manager – Veronica Digitaal (1/1/2000-1/7/2001)
Veronica Digitaal is binnen Veronica verantwoordelijk voor alle internet-activiteiten van Veronica, RTL en externe partners (B2B).

Werkzaamheden:
• Werven nieuwe business opportunities bij bestaande B2B-klanten;
• Opzetten internet strategie NOC*NSF voor Olympische Spelen 2000 in Sydney;
• Uitwerken multi-channel strategie voor Nederlands bureau voor Toerisme om bekendheid Holland.com te stimuleren en Nederland bekender te maken;
• Mede-opzetten magazine RaceReport met daarbij de aansluiting naar formule1.nl;
Product Manager – Scitex Benelux (1/8/1993-1/12/1997)
Scitex is fabrikant van electronische pre-press apparatuur (scanners, belichters, pagina-opmaak- en beeld-retoucheer apparatuur, inkjetproofers) aan de grafische industrie (B2B).

Werkzaamheden:
• Werven nieuwe klanten binnen Nederland;
• Uitwerken reclame materiaal, demonstratie-opzet ten behoeve van verkoopondersteuning;
• Opzetten klanttrainingen, inclusief handleiding en ander ondersteunend materiaal;
• Afhandelen productieproblemen klanten die veroorzaakt werd door Scitex-apparatuur

Diverse functies (1987 – 1993), waaronder:
• Secretaresse Lid Raad van Bestuur;
• Management Assistent
• Office Manager

Opleiding interimmanager

Digital Marketing

Nima-C, SRM
C1 en C2 diploma behaald.

Nima-B, SRM
B1 en B3 diploma behaald.

MarketingCommunicatie-B, SRM
Diploma behaald.

Ecole Internationale Tunon te Arnhem - Hostessopleiding (1986 – 1987)
Behaalde vakken: Nederlands, Engels, Frans, toerisme, hotellerie, marketing, PR, economie, literatuur, muziek en kunstgeschiedenis

Cursussen:
Marketing, Strategie:
• Blue Ocean Strategy, SRM
• Factbased marketing – Customer Lifecyle Management, VODW
• The Pyramid Principle, DeMochy
• Building Loyalty & minimising churn, IRR
• Winning Customer Satisfaction

Reclame, Media:
• Schrijven van succesvolle mailings en advertenties, IDMK
• Strategisch testen in Direct Marketing, IDMK
• Direct Marketing in vogelvlucht, SRM i.s.m. AMI
• Mediaplanning in vogelvlucht, SRM
• Grafische technieken, GOC

Management, Projectmanagement:
• Inzicht in politiek handelen, Direktion
• Finance for non-financials
• Waardengedreven Leiderschap, Franklin Covey
• Managing Performances, Schouten & Nelissen
• Projectmanagement; effectief leiden van projecten

Talenkennis interimmanager

Goede spreek- en schrijfvaardigheid van Engels, Frans en Duits.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: