Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Bestuurder. Directeur

Bestuurder. Directeur

Werkervaring interimmanager

Medio 2005 –heden
Functie: eenhoofdige raad van bestuur van de stichting ProMenteEurope; innovatieve zorg in Nederland en buitenlandse ggz en bestuurder van twee BV’s. Het opzetten, ontwikkelen en integraal managen van ggz-zorg in Nederland en Spanje.
Innovatieve behandelingenvoor cliënten en medewerkers van diverse instellingen en bedrijven (zorggerelateerde en arbeidsgerelateerde behandelweken)
ggz-zorg in Spanje voor residenten
Inrichten en managen inhoud en bedrijf(svoering)
Marketing.

Toezicht houdende functies:
Lid Raad van Toezicht ZieZo, zelfhulporganisatie eetstoornissen, portefeuille innovatie
Lid Raad van Toezicht stichting Mentorschap Midden Gelderland

2005
Functie: Interim opdracht als adviseur voor de Stichting Cliënt & Kwaliteit. Het begeleiden van bestuur, directie en management in hun keuze tot het inzetten van kwaliteitsaudits HKZ voor de sector V&V en het implementeren ervan.

2005
Functie: senior adviseur bij vakgroep gezondheidszorg bij BOAG, een vastgoedadviesbureau te Rotterdam.
Adviseren Directies en Raden van Bestuur van zorginstellingen inzake hun vastgoedbeleid.

2004
Functie: secretaris Raad van Bestuur: invulling zoeken en geven aan ondersteuningsbehoefte Raad van Bestuur en regievoering over reorganisatie, fusie en andere projecten.
Opdrachtgever GGNet, ggz organisatie in fusiefase met 2200 medewerkers
Resultaten
Formaliseren van de functie secretaris Raad van Bestuur en Raad van Toezicht en vanaf 2004 de functie van secretaris invulling gegeven
Op basis van een strategisch beleidsplan de invoering van ingedikte organisatiestructuur en herordening van organisatieonderdelen geregisseerd.

Deelopdrachten vanuit bovenstaande
Resultaten
Invoering HKZ en vormgeving certificeringstraject
Als projectleider bezuinigingstaakstelling gerealiseerd.

2003/2004
Opdracht: ontwerpen en invoeren van een nieuwe organisatiestructuur, waarin vraagsturing
(klantgerichtheid) en resultaatgerichtheid centraal staan.
Opdrachtgever Stichting welzijn Rheden e.o.
Resultaat Organisatiescan in 2003, ontwerp nieuwe structuur gemaakt. In 2004 leidde dit tot een vervolgopdracht de structuur te implementeren. Project afgerond.

2001 2004
Functie: senior organisatieadviseur/ multi-projectmanager; begeleiden invoering nieuwe organisatiestructuur na fusie 7 zorgpartners tot GGNet. Deze kanteling betekende herordening van het zorgaanbod in programma’s en programmateams en projectleiding implementatie.
Opdrachtgever GGNet, tijdelijke aanstelling van 3 jaar als organisatieadviseur
Resultaat Kanteling in 2004 gerealiseerd. Project vanuit afsluitende evaluatie naar tevredenheid afgerond.

Enkele deelopdrachten vanuit bovenstaande
Resultaten
Invoering nieuwe structuur; herordening van medewerkers in nieuwe teams. Nieuwe programmateams operationeel in een half jaar.
Integratie organisatieonderdeel Woonzorg, circa 300 fte’s. Projectleiding van 3 jarig project met als doel de APZ woonzorg en de RIBW woonzorg te integreren. Projectresultaat gerealiseerd zowel organisatorisch, administratie, bedrijfsmatig als zorginhoudelijk.
Projectleider van het project plancoördinatie; een model voor zorgregie.
Onderzoek huisvesting en zorgbehoeften. Onderzoeksleiding van tweejarig onderzoek naar huisvesting en zorgbehoefte. Basis Trimbos instituut. Schuifplan huisvesting en lange termijn huisvestingsplan.
Integratie en ontwikkeling van de klinische functies w.o. verstandelijk gehandicapten met psychiatrische stoornissen, niet aangeboren hersenletsel, ontwikkelingsstoornissen en forensische psychiatrie Integratie gerealiseerd zich uitend in handboeken, nieuwe werkwijzen en programma’s van eisen nieuwbouw.
Besturingsfilosofie. Het ontwikkelen van een nieuwe besturingsfilosofie waarin verhouding RvB, RvT en management helder is. Besturingsfilosofie ingevoerd op basis INK en integraal management.

1999 2001
Functie: manager: vervangen van de directeur van instelling van Beschermd Wonen met als doel staande organisatie aan te sturen en te vernieuwen. De organisatie bewoog zich in een fase van fusie en had een tekort aan management en beleidsfuncties.
Opdrachtgever RIBW Oost Gelderland
Resultaten
Meerjarenbeleid
Planning & Controlcyclus en jaarwerkplannen ingevoerd
Kwaliteitssysteem en INK ingevoerd
Communicatiebeleid vorm gegeven
Sector ambulante begeleiding vergroot door invoering van nieuwe zorgproducten (woonzorgarrangementen)
Methodisch werken en deskundigheidsbevordering ingevoerd
Direct leiding gegeven aan managers en medewerkers
Financiële verantwoordelijkheid
Externe contacten vormgegeven (GGZ, maatschappelijke dienstverlening, woningcorporaties, overheden en instanties)
Medewerkerstevredenheid en kwaliteit van zorg vergroot

1983 – 1999 De Gelderse Roos
1997 1999 Functie: staffunctionaris kwaliteitszorg, cliëntenbeleid, communicatie en voorlichting
Ontwikkeling kwaliteitsbeleid, kwaliteits jaarverslag en plan, zorgvernieuwingen
Advisering van RvB en directies
Onderzoek zowel kwantitatief als kwalitatief
Cliëntenbeleid: vertalen van wetgeving naar de zorgorganisatie
Intern en externe communicatiebeleid: ontwikkelen van communicatieplannen; nieuwsbrieven, ontwikkeling van protocollen en handboeken, redactie van cliëntenblad en personeelsblad
Contactpersoon voor de pers.

1995 1996 Functie: kwaliteitsfunctionaris/ klachtenfunctionaris, locatie RIAGG Arnhem
Onderzoek binnen het kwaliteitssysteem ten behoeve van de afdelingen ouderen, volwassenen en jeugd. Uitvoeren van de periodieke kwaliteitstoetsing. Opstellen kwaliteitsplan en jaarverslag. Adviseren cliëntenbeleid. Klachtopvang, identificatie en bemiddeling. Opstellen jaarverslag.

1995 1996 Functie: therapeut RIAGG Arnhem
Deeltijdbehandeling groepen cliënten met resocialisatie , adolescenten en borderline problematiek.

1992 1995 Functie: afdelingshoofd, locatie Algemeen Psychiatrisch Ziekenhuis Wolfheze
Leidinggevende van een afdeling eerste diagnose en behandeling van cliënten met organische
pyschosyndromen. Verantwoordelijk voor realisering van de taakstelling. Coachen van medewerkers.

1989 1991 Functie: unitleider, locatie Algemeen Psychiatrisch Ziekenhuis Wolfheze
Als leidinggevende verantwoordelijk voor de behandeling van psychotische cliënten. Leidinggevende van 12 verpleegkundigen. Invoeren van functiedifferentiatie.

1983 1988 Functie: verpleegkundige, locatie Algemeen Psychiatrisch Ziekenhuis Wolfheze Werkzaam binnen de gesloten chronische psychiatrie. Groeps en mentortaken.

1979 1981 Nederlandsche Accountants Maatschap
Functie: ass. accountant
Vanuit een onafhankelijke positie bezoeken van bedrijven en controleren van de boekhouding gericht op het uitbrengen van de jaarrekening.


Opleiding interimmanager

Opleiding
 HKZ certificering en opleiding tot senior auditor, 2003
 Gezondheidswetenschappen RU Maastricht, 1995 1998
Doctoraal scriptie; een correlationeel onderzoek vanuit de sectie organisatiepsychologie naar het verband tussen kwaliteit van arbeid en veranderingsbereidheid.
 Artsenbezoeker LOI 1989
 Management IBW 1989 1991
 Verpleegkunde B 1983 1987
 Geschiedenis Rijksuniversiteit Utrecht 1982
 Wiskunde I aanvulling VWO via Nederlands Instituut van Register Accountants (NIVRA) 1979
 VWO Atheneum A 1971 1978

Cursussen
 Diverse bijscholingen
 Conflicthantering als bemiddelaar
 Methodisch werken
 Intervisie
 Autonomie
 Vergaderen
 Cursus klachtenfunctionaris
 Management Development


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn bagage bestaat uit een combinatie van bestuurservaring, ondernemerschap, management, projectmanagement en stafervaring. De focus ligt op het procesmatig invoeren van transities en verbeteringen waarbij ‘de winkel open blijft’. Ik ben sterk resultaatgericht met oog voor de inzet en de weerstanden van medewerkers.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: