Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager / directeur

interim manager / directeur

Werkervaring interimmanager

Overzicht van uitgevoerde projecten

’07-heden TST Rohr- Stahl- und Anlagebau
Rol Algemeen directeur (CEO)
Resultaat Een professionele onderneming (250 medewerkers, 25 mio omzet) dat op de Nederlandse en Duitse markt van leiding- en tankbouw naast service en onderhoudswerkzaamheden ook in staat is om projecten op tijd, met de gewenste kwaliteit en rendement (ook turn key) af te ronden.

’06-'07 Zorgverzekeraar DSW
Rol Adviseur en verandermanager
Resultaat Een professionele afdeling Premie Incasso waarin gestroomlijnde processen optimaal met ICT ondersteund worden en verwerkingen dmv workflow management worden bewaakt. Naadloze aansluiting in de creditmanagement keten met de deurwaarder gerealiseerd.

’05-'06 Tempelman – de Niet Gerechtsdeurwaarders
Rol Coach en adviseur directie, begeleiding bedrijfsoverdracht en verandermanager
Resultaat Een professioneel deurwaarderskantoor, waarin de jonge directie zelfstandig haar vleugels kan uitstaan in haar streven om het kantoor in deurwaardersland te worden. Strategie, missie en visie bepaald. Kantoor (50 FTE) gereorganiseerd en ingericht volgens de leer van de socio techniek (integrale ontwerpbenadering). Processen efficiënter ingericht wat leidde tot een verbetering in de doorloopsnelheid van 40%.

’03-heden IBA GmbH (Duitsland)
Rol Directeur.
Resultaat In opdracht van Nederlandse bedrijven zoeken naar bedrijven in Duitsland ter overname of voor participatie. Begeleiding van het totale proces van bedrijfsovernames/deelnemingen en bedrijfsfinancieringen. Daarnaast het bemiddelen in het realiseren van complexe bedrijfsfinancieringen in opdracht van Duitse bedrijven bij Nederlandse banken en private investors.

’02-‘03 DKS Service Group
Rol Strategisch adviseur / Verandermanager
Resultaat Samen met de directie vaststellen van de visie en missie alsmede strategiebepaling, initiëren en leiden van het veranderingsprogramma binnen deze organisatie op het gebied van logistieke dienstverlening

’02-‘02 Rabofacet
Rol Verander Manager
Resultaat Opnieuw ingerichte financiële functie als onderdeel van bedrijfsmanagement processen. Terugbrengen van het aantal FTE’s met 50% door herinrichting van de processen. Zwaar, voor Rabofacet onbekend, saneringsprogramma.

’00-‘02 Rabobank ICT
Rol Contract Manager
Resultaat Inrichting van de gebruikersorganisatie (3000 werkplekken) als ‘single point of contact’ (SPOC) met de beheer organisatie van de pc werkplek en het centraliseren van ontwikkel en beheer activiteiten van de applicaties die op het pc platvorm draaien. Zwaar saneringsprogramma als voorbereiding op ondergenoemd transistieproject succesvol uitgevoerd. Onderdeel van het professionalisering programma zoals hieronder beschreven.

’99-‘00 Rabofacet
Rol Programma Manager
Resultaat Initiator en trekker van het programma ‘Professionalisering Rabofacet’ met als doel een structurele verlaging van de Total Cost of Ownership(TCO) van de pc werkplek met 20%. Concrete invulling van ICT Governance. Inrichten beheerorganisatie, klantorganisatie en het transitieproject waren onderdeel van dit programma

’99-heden Rabofacet
Rol Contract Manager
Resultaat Structurering van de huisvestingsproblematiek (vierkante meters) door inrichting SPOC tussen de bewoners en de service organisatie in een zwaar overbevolkte kantooromgeving.

’98-'00 Rabofacet
Rol Interim Manager
Resultaat Verantwoordelijk voor een Testeenheid van 150 externe medewerkers die millennium testwerkzaamheden voor de applicatieve en infrastructurele systemen van de Rabo groep uitvoerden. Budget en resultaat verplichting

’97-‘98 Rabofacet
Rol Crisis Manager
Resultaat Productie eenheid (bankpassen) succesvol gereorganiseerd. Door sanering- en efficiëncy-slagen bedrijfseconomisch gezond overgedragen aan (interne) opvolger

‘’97-‘97 F. van Lanschot Bankiers
Rol Crisis Manager
Resultaat Herstel van sterk verstoorde arbeidsverhoudingen binnen de afdeling Algemene Diensten, het facilitair bedrijf, zodat interne opvolger een frisse start kon maken.

’95-‘97 Rabofacet
Rol Interim Manager / Projectmanager
Resultaat Organisatorisch en fysiek (op één vloer) samenvoegen van twee afdelingen die logisch opvolgende stappen in de procesketen vormen. Synergievoordelen van deze samenvoeging leverden een besparing van 20% op personeels en huisvestingskosten op

‘84-‘95 Belastingdienst Automatiserings Centrum, NCM, Ahold, Postbank, NN.
Rol Diverse technische functies in beheer mainframe omgevingen, eerste leidinggevende activiteiten
Resultaat Groeitraject van leerling operator tot shiftleader, applicatiebeheerder en systeembeheerder binnen diverse mainframe omgevingen.


Opleiding interimmanager

Opleiding HTS Autotechniek
Bedrijfskunde Open Universiteit
Mansal Management training
Diverse technische trainingen, netwerk en mainframe


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Toepassingsgebieden Expertisegebieden
Industrie CEO
Financiële Dienstverlening Adviseur, coach en verander manager

Strategiebepaling MKB Adviseur
Financiële Dienstverlening Contract Management
Financiële Dienstverlening Programma Management
Financiële Dienstverlening Interim Management
Financiële Dienstverlening Crisis Management
Overheid / Zakelijke Dienstverlening Diverse technische en leidinggevende functies


Talenkennis interimmanager

Talen Nederlands, Engels en Duits

Overig

Managementprofiel

Hij is ondernemer en een sterke relatiebouwer met als uitgangspunt dat het netwerk elkaar dient aan te vullen, niemand is immers goed in alles. Daarnaast heeft hij op uiteenlopende terreinen bedrijven opgericht, succesvol uitgebouwd en daarna verkocht. Echter, minder succesvolle bedrijven, waarbij geen zicht was op verbetering, werden ontmanteld en afgebouwd. Momenteel zeer actief in M&A voor Nederlandse bedrijven die in een Duits bedrijf willen participeren of dit willen overnemen in het kader van bedrijfsopvolging en het bemiddelen bij complexe bedrijfsfinancieringen. Daarnaast heeft hij zijn sporen verdiend als adviseur en coach van directies en als interim manager in het MKB en bij de grote financiële instellingen.
Hij is een senior manager met ervaring op het gebied van organisatorisch advies, project, programma en interim management. Vaststellen van visie en missie, bepaling van strategie en de implementatie hiervan behoren tot zijn ervaringsgebied. Hij is sterk resultaat gericht en is in staat om snel situaties te doorzien en de nodige besluiten te nemen. Initieert veranderingen, hanteert daarbij als uitgangspunt dat de mens daadwerkelijk centraal staat. Hij is uitermate in staat verschillende partijen tot elkaar te brengen en te komen tot gezamenlijke oplossingen. Een onbekend werkterrein waarin hij zijn capaciteiten volledig kan benutten behoort tot zijn grootste uitdagingen. Zijn managementstijl is sterk coachend, open en zeer direct.
Zijn ‘drive’ en doorzettingsvermogen hebben tot het succesvol doorvoeren van diverse organisatorische veranderingen geleid.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken: