Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

KPN - Manager New Business Team ING
Januari 2009 – juni 2009
ING is de grootste outsourcingsklant van KPN. De opdracht kende een aantal doelen:
• Tranistie afronden
• Invoeren Operationeel Management (sturen op normcijfers op basis van Lean 6 Sigma)
• Nieuwe werkwijze implementeren op basis van ITIL 3
• Klanttevredenheid verbeteren
Verder is het New Business Team opgeheven als zelfstandige afdeling en geïntegreerd in de bestaande afdelingen.

KPN - Operational Manager Desktop Management
Augustus 2006 – december 2008
KPN is sinds 2006 bezig de Telecom-dienstverlening uit te breiden met Desktop Management. Zij hebben voor de zakelijke markt, een online werkplek geïntroduceerd. Ik gaf leiding aan de afdeling Desktop Management en was verantwoordelijk voor het inrichten van deze nieuwe service delivery-organisatie
• Aansturen teamleider Servicedesk, changemanager, servicemanagers, architect, interne en externe leveranciers
• Schrijven Dienstencatalogus, SLA, Dossier Afspraken en Procedures
• Inrichten servicemanagementtool
• Begeleiden en implementeren nieuwe klanten
• Afspraken maken met externe leveranciers

Cool Unlimited - Inrichting operations
Februari 2008 – september 2008
• Cool Unlimited is een klein bedrijf dat 3 jaar geleden is gestart. Zij zetten marketingconcepten in de markt en verkopen dit aan bedrijven. Zij maken o.a. het Cool Brands-boek, Cool Travel-boek, University roadshows en Cool Brands House.
• Cool Unlimited liep tegen haar grenzen van haar interne organisatie aan. Ik heb ze geholpen bij het organiseren van hun business, vertaalde hun plannen in een operationele aanpak, maakte de productie meetbaar en stuurde mensen aan.

Pecoma, Fujitsu Siemens Computers, PQR, NEH - Adviseur Outsourcing
Augustus 2006 – april 2007 (Via ConceptSales)
• Inrichten service organisatie, schrijven Dienstencatalogus, SLA, Dossier Afspraken en Procedures, invoering Service Management Tool Priox, implementeren beheerprocessen , klantrapportage, begeleiden en coachen management
• Gemiddelde duur 3 maanden

BT Syntegra - Manager Outsourcing Services
December 2003 – juli 2006
• Verantwoordelijk voor afdeling van 30 personen (Service Desk, Proces managers, Service managers en technische engineers)
• P&L verantwoordelijk voor 4,6 miljoen euro aan omzet (managed services, outsourcing, hardware onderhoud)
• In 2003 trof ik een verwaarloosde afdeling aan: ik was de zevende manager in drie jaar, klanten waren ontevreden, medewerkers waren niet gemotiveerd, processen waren niet op orde, systemen waren onvoldoende ingericht, management rapportage was niet beschikbaar, etc.
• Resultaten: In drie jaar tijd zijn op alle genoemde aspecten grote verbeteringen gerealiseerd. De afdeling behoort tot een van de meest succesvolle van het bedrijf. Verbeteringen zijn doorgevoerd in o.a. processen, tooling, management rapportage, klanttevredenheid en medewerkertevredenheid. In 2005 is een succesvolle audit voor ISO certificering uitgevoerd. Bijzondere aandacht was er voor teambuilding en cultuur.

Nuon Business - Operationeel Manager Sales Support
Februari 2002 - september 2003 (via ORMIT)
• Leidinggeven aan 2 teamleiders en 3 senior medewerkers. In totaal 30 medewerkers
• Verantwoordelijk voor het maken en verwerken van offertes in de zakelijke markt, voor de automatisering en nieuwe productimplementaties
• Werkzaamheden bestaan o.a. uit plannen van werk, maken van afspraken met andere afdelingen (facturatie, ICT, marketing, sales, juridische zaken, pz)
• Belangrijkste resultaat: invoering van een nieuwe wijze van productieplanning, waarbij per dag en week op basis van normcijfers een planning gemaakt werd en waarbij de planning telkens werd vergeleken met de realisatie. Hierdoor kon snel worden bijgestuurd. Deze werkwijze resulteerde in een grote stijging van de productiviteit. Soms meer dan een verdubbeling!

NS Klantenservice - Hoofd Informatie-voorziening & Kwaliteitszorg
Maart 2001 - januari 2002 (via ORMIT)
• Leidinggeven aan 6 senior medewerkers
• Herontwerp van het afhandelen van schriftelijke klantreacties, waarmee dagelijks zo'n 200 medewerkers werken: nieuwe werkwijze, herontwerp bestaande registratiesysteem, implementatie
• Verantwoording voor het proces van afhandelen bestaat uit:
• Content beheer registratiesysteem (beheer 500 standaard brieven, beheer codestructuur, beheer informatie pagina's, etc)
• Opdrachtgever van de automatiseringsafdeling
• Rapportage over het proces voor interne sturing en externe management informatie
• Organiseren van informatievoorziening: ervoor zorgen dat afhandelaars het juiste antwoord kunnen geven op gestelde vragen

Ministerie VROM - Hoofd Technisch Beheer
Februari 2000 – maart 2001 (via Cap Gemini)
• Leidinggeven aan 30 medewerkers, waaronder 3 teamleiders.
• Aansturen van 5 onderhoudsleveranciers
• Verantwoordelijk binnen het ministerie voor 120 fileservers, back-up, serverzalen, het mail systeem, het netwerk van/tussen het hoofdkantoor en 25 regio kantoren en de telefonie
• Ik ben bezig geweest met het herbeleggen van verantwoordelijkheden, het reorganiseren in nieuwe afdelingen, het opnieuw opzetten van rapportage, het maken van nieuwe afspraken met de onderhoudsleveranciers, het afsluiten van SLA's met afdelingen
• Verantwoordelijk voor het inhuren van externe medewerkers

ABN-Amro Bank - Manager ICT
Januari 1999 - januari 2000 (via Cap Gemini)
• Binnen department Operations, verantwoordelijk voor interne ICT afdeling
• Leidinggeven aan 25 medewerkers, waaronder 3 teamleiders
• De afdeling bestond uit een helpdesk, een ondersteunende afdeling en een projecten team
• Reorganiseren van de organisatie
• Invoering van een nieuwe registratie/workflow management systeem
• Verantwoordelijk voor het inhuren van externe medewerkers
• Verantwoordelijk voor millennium wisseling

ABN-Amro Bank -
Projectmanager reorganisatie, ITIL consultant
April 1997 – december 1998 (via Cap Gemini)
• In 1997 zijn twee IT-afdelingen van de dealing room samengevoegd tot één nieuwe ICT organisatie, bestaande uit 150 medewerkers. Tegelijkertijd is een nieuwe organisatiestructuur ingevoerd, waarbij units een end-to-end verantwoordelijkheid hebben gekregen voor services.
• Als Programmamanager was ik verantwoordelijk voor alle veranderingen, communicatie en educatie. Er is een nieuwe organisatiestructuur met een nieuwe werkwijze gerealiseerd. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een nieuw registratie en workflow management systeem, die de nieuwe service focus kon ondersteunen.
• Deze organisatieverandering is de basis geweest voor een boek: De End-to-end serviceorganisatie - Focus op flexibiliteit en dienstverlening, van Paolo Bellini, Rob Mersel, Ton Alofs
• Resultaten: een nieuwe organisatiestructuur met ICT units met een end-to-end serviceverantwoordelijkheid, een nieuwe werkwijze, een nieuw workflow management systeem en een verandering in houding van medewerkers: meer klant- en service-focus


Opleiding interimmanager

2001 - 2003 TSM Business School MBA.

1989 - 1995 Universiteit van Amsterdam, Bedrijfseconomie, afstudeervariant Bestuurlijke Informatievoorziening (BIK).

1982 - 1989 Havo en VWO, Gulpen.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Lijn management
ITIL Service Management
Operationeel management

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

Moto: hard op de inhoud, zacht op de mens en
van dienstverleners ondernemers maken

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: