Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller

Controller

Werkervaring interimmanager

Chronologisch overzicht werkzaamheden ad interim

Onderneming Funktie Periode

Delta Psychiatrisch Centrum Hoofd planning & control half maart – juni 2006
augustus 2006 – juni 2007
augustus 2007 – apr 2008
juni – december 2008
Stichting Mozaïk Controller september 2007 – maart 2008
ABN AMRO bank Business Analist juli 2005 – half maart 2006
ING Groep Projectmanager IFRS december 2004 – april 2005
RET medewerker planning & controll juni 2002 – december 2003
februari – mei 2004
Red Bull Nederland assistent Finance manager juli – augustus 2002
PinkRoccade medewerker planning & controll half april – half mei 2002
RET medewerker planning & controll half oktober 2001 – februari 2002
HG International financieel manager juni – september 2001
Innoflex assistent controller half november 2000 – mei 2001
Innovam groep assistent controller februari – half november 2000
Banyan worldwide services medewerker orderadministratie december 1999 – januari 2000

Stichting Mozaïk
• Opzetten planning & control cyclus
• Opzetten management rapportage systeem
• Aansturen administratief medewerkster
• Medische administratie verbeteren ( efficiënter inrichten, geschikt maken voor DBC facturatie, informatieverstrekking verbeteren)

Delta Psychiatrisch Centrum
• Opzetten planning & control cyclus
• Opzetten management rapportage systeem
• Kostprijzen bepalen in het kader van de DBC´s
• Lid van de projectgroep “invoering DBC’s”
• Management ondersteunen bij omzetting afdelingen naar Business Units (budgetteren, prognosticeren en opstellen businessplannen)
• Leiding geven aan de afdeling Planning & Control (3 FTE’s)
• Leiding geven aan de afdeling Informatie Voorziening en Applicatiebeheer (4,5 FTE’s)
• Waarnemen van de functie van directeur financiën tijdens werving nieuwe directeur (3 maanden)
• Implementeren investeringsprocedure (procedure, businessplannen en projectadministratie)
• Binnen financiën verantwoordelijk voor de zorginkoop (verkoop) en bijbehorende advisering aan de RvB (prijsstelling, onderhandel argumenten en productmix)
• Diverse bedrijfeconomische berekeningen en analyses

ABN AMRO bank
• Opstellen pilot voor onderzoek naar bedrijfsrekeningen (met als doel opschoning en bepalen toekomstige mapping)
• Opstellen procesbeschrijving voor het onderzoek naar de bedrijfsrekeningen
• Inventariseren van de functionaliteiten van enkele binnen de bank gebruikte systemen
• Bepalen welke functionaliteiten in de toekomstige situatie gewenst zijn en welke standaard functionaliteiten van SAP zijn
• Onderzoek doen naar de onpersoonlijke clientrekeningen met als doel de mogelijke vervuiling bepalen en vaststellen op welke wijze deze in de toekomstige situatie gemapped kunnen worden.

ING Groep
Inhoud opdracht:
• Verantwoordelijk voor de oplevering van de Q4 cijfers 2004 op basis van IFRS voor één Business Unit
• Leiding geven aan twee personen, tijdens de oplevering van de Q4 cijfers 2004 op basis van IFRS
• Managen van de conversie mbt de projectadministratie
• Managen van de conversie mbt de financiële administratie
• Zorg dragen voor een goede overdracht naar de lijnverantwoordelijke

RET
Inhoud opdrachten:
• Opstellen kwartaalrapportage, issues en knelpunten oplossen als voorbereiding voor de jaarrekening
• Assisteren bij het opstellen van de jaarrekeningen
• Zelfstandig opstellen jaarrekeningen, inclusief diverse belastingaangiftes voor drie gelieerde ondernemingen.
• Integratie administratie gelieerde onderneming in de RET administratie
• Voeren van de projectadministratie en het financieel afwikkelen van projecten, inclusief projectcontrol.
• Opstellen veranderingsrapport projectadministratie / depotadministratie
• Diverse control werkzaamheden voor de kostenplaats strategische projecten

Red Bull Nederland
Inhoud opdracht:
• Diverse controll werkzaamheden (rapportages, analyses, opstellen rolling forecast)
• Advisering mbt tot verplichtingen administratie en inkoopbeleid.

PinkRoccade
Inhoud opdracht:
• Uitzoeken externe inhuur en het maken van een database van deze inhuur

HG International
Inhoud opdracht:
• Leiding geven aan de financiële administratie (5 personen)
• Assisteren bij het opstellen van de jaarrekening
• Dagelijkse gang van zaken continueren

Innoflex
Inhoud opdracht:
• Management informatiesysteem implementeren
• Decentralisatieproces ondersteunen en mede begeleiden
• Assisteren bij het opstellen van de jaarrekening
• Diverse controle werkzaamheden uitvoeren
• Leiding geven facturatie afdeling (3 personen)

Innovam groep
Inhoud opdracht:
• Management informatiesysteem implementeren
• Spin in de web functie vervullen tussen werkmaatschappijen en de holding
• Assisteren bij het opstellen van de jaarrekening
• Pensioen administratie voeren

Banyan worldwide services
Inhoud opdracht:
• Achterstand orderadministratie verhelpen
• Controle op het verloop van de orders
• Debiteurenbeheer uitvoeren

Chronologisch overzicht werkzaamheden in loondienst

Onderneming Functie Periode
HSO Business Solutions hoofd projectadministratie maart – november 1999
Volker Stevin Rail & Traffic assistent concern controller juli 1997 – januari 1999

HSO Business solutions
Werkzaamheden:
• Opstellen jaarrekening
• Leidinggeven aan de projectadministratie
• Controle werkzaamheden
• Ontwikkelen management informatiesysteem

Volker Stevin Rail & Traffic
Werkzaamheden:
• Mede opstellen jaarrekening
• Coördinatie van het opstellen van de concern jaarrekening (consolidatie)
• Projectgroepslid in verband met de euro
• Projectgroepslid in verband met het millennium
• Opstellen management informatie systeem
• Coördinatie omtrend het invullen van de managementrapportages
• Projectgroepslid in verband met de invoering van BaaN IV

Daarnaast heb ik tijdens mijn studie diverse functies vervuld:
• IC/h Frog Navigation Systems, 20 weken stage tijdens het 4e jaar van de HEAO
• Ahrend Kantoorartikelen, 12 weken stage tijdens het 2e jaar van de HEAO
• BDO CampsObers, 8 weken stage tijdens de MEAO
• De Zwerfkei, 3 jaar
• De Vleeschmeesters, 2 jaar
• Mc Donalds, 8 maanden


Opleiding interimmanager

Opleiding
Ik heb de volgende studies gedaan:
• HEAO, Bedrijfseconomie, 1994 – 1997, diploma behaald
(keuzevakken: Internationale marketing, Recht en Levensverzekeringswiskunde)
• MEAO, 1992-1993, de leerstof bood te weinig uit¬daging vandaar dat ik hier maar één jaar gezeten heb.
• HAVO, 1987-1992, diploma behaald

Cursussen/overige
• Microsoft Access, oktober 2007
• Basis psychiatrie, maart 2007
• Bestuurslid Stichting Welzijn Zuidoost Azië, sinds december 2006
• IFRS, december 2004
• Knowledge and Information Systems management, januari 2001 (onderdeel van MBA programma)
• Problem analysis and research methods, maart 2001 (onderdeel van MBA programma)
• Communication Skills for the global Business Environement, mei 2000 (onderdeel van MBA programma)
• Financial accounting, juli 2000 (onderdeel van MBA programma)
• Administratieve Organisatie, mei/juni 1999
• Communicatieve vaardigheden, april 1999
• Excel voor controllers, december 1997
• Succesvol verkopen, maart 1993

Software
Spreadsheet/tekstverwerking: Lotus, Quattro Pro, Excel , Word en Wordperfect
Boekhouding: Triton, Exact, Baan IV, Grote Beer, SAP 3/4.6, PeopleSoft, Cura
Overige: SDW, Powerpoint, Big Dog, Powerplay, Access


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• hands-on
• pragmatisch
• doener

Talenkennis interimmanager

Engels en nederlands in woord en geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: