Flex Manager

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager, coach, trainer

Interim manager, coach, trainer

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

8 / 2004 – heden Training Veiligheidsbewustzijn
Namens trainingsbureau In-Tense (bijna) wekelijks een driedaagse training veiligheidsbewustzijn verzorgen aan groepen van 12 mensen.

3 / 2004 – 10 / 2004 Interim manager / coach
Namens advies- en managementbureau BRW, als interim-manager, coach en trainer gefungeerd bij Essent op de Front-Office.
Taken en verantwoordelijkheden:
Structuur op afdeling aanbrengen
Medewerkers coachen en motiveren
Kwaliteit en kwantiteit verhogen
Teammanagers en senioren trainen op coachen en motiveren van medewerkers
Teammanagers en senioren trainen op het monitoren van de output

5 / 2003 – heden Diverse persoonlijke coaching trajecten
Individuele coaching voor o.a.:
Eigen verantwoordelijkheid, Zelfreflectie, Zelfvertrouwen, Assertiviteit

5 / 2003 – heden Scheidegger Opleidingen
Verzorgen van meerdere middelmanagement opleidingen. Deze geef ik, aan verschillende groepen, in de avonduren op freelance basis.

5, 6, 7, 9, 10 / 2003 Pressofoon Uitgeverij
1 / 2004 Werkzaam als media adviseur en voor de telefonische acquisitie van diverse magazines.
2 / 2003 Start eigen trainingsbureau

Trainingen Met Andere Waarden
Diverse trainingen zoals:
Communicatie, Conflicthantering, Motivatie, Coaching,
Persoonlijke ontwikkeling
Daarnaast nog Interim-management en persoonlijke coaching
22/3 en 7/4 2003 BRW Groep BV Advies- en managementbureau
Verkooptraining gegeven
Medewerkers getraind in ‘hoe verkoop ik mijzelf’

3 / 2002 – heden Togethere trainingsbureau.
Functie: junior trainer

Diverse trainingen in persoonlijke ontwikkeling gegeven samen met senior trainer aan vooral MBO+ en hoger personeel. Met als resultaat dat zij met minder energie meer resultaat bereiken in hun werk- en privé-sfeer.
Taken en verantwoordelijkheden:
Monitoren hele groep (letten op vooral non-verbaal gedrag)
Junior deel training geven (conditionering, assertiviteit, time- en zelfmanagement, efficiënt geheugen, conflicthantering, doelgerichtheid)
Spiegelen
Motiveren, stimuleren en coachen

11 / 2000- 3 / 2001 Nuon NV. Energiebedrijf
Functie: Teamleider Mid-office Mutaties
Taken en verantwoordelijkheden:
Functioneel leiding geven aan 16 mensen, verdeling pauzes
Voortgang verwerking mutaties vanuit het callcenter en correspondentie, servicegarantie binnen 5 werkdagen
Grote achterstand van vorige groep wegwerken
Overleg met accountmanager en woningcorporaties
2-wekelijks schriftelijk en mondeling verslag over voortgang mutaties
Bij extreme drukte van callcenter of bij vergadering callcenter de telefoondienst overnemen met hele groep mid-office

Werkwijze en resultaten:
Mutatiewerk verdeeld in categorieën
Medewerkers verantwoordelijk gemaakt en verantwoordelijkheid gegeven voor de desbetreffende categorieën
Grote achterstand in 3 zaterdagen weggewerkt
Daarna 97% van mutaties binnen 3 werkdagen weggewerkt
Prettige werksfeer waar onderling veel overleg en hulp was
Medewerkers zelf oplossingen laten aandragen voor de ontstane problemen
Na moeilijke start met mutaties woningcorporaties liep het mede door regelmatig overleg goed

10 / 2001- 12 / 2001 Nuon NV Energiebedrijf
(project) Functie: Projectleider van pilot “taakroulatie”

Taken en verantwoordelijkheden:
Indeling werkzaamheden telefoon, mutatie en correspondentie
Roosters maken 10 medewerkers vroege en late dienst
Servicegaranties brieven, mutaties en telefoon controleren
Piekuren van callcenter opvangen
Vergaderingen leiden
Bij vergaderingen van callcenter telefoondienst overnemen
Verantwoordelijk voor de totale voortgang en resultaten van pilot
Schriftelijk en mondeling verslag uitbrengen over voortgang pilot

Werkwijze en resultaten:
Nulmeting aan begin en zelfde meting na 2 maanden
Uitslag van 2e meting: zeer grote verbetering in teamsfeer, teamgevoel, verantwoordelijkheidsgevoel voor werkzaamheden en elkaar, resultaten en meer werkplezier
Verantwoordelijkheid aan medewerkers gegeven
Aandacht gegeven aan medewerkers en hen betrokken bij proces
Constant binnen alle gestelde servicegaranties gebleven
Team bevorderende hulpmiddelen geregeld

9 / 1999 – 11 / 2000 Nuon NV Energiebedrijf
Functie: Teamleider frontoffice Loketten Stopera en hoofdkassier

Taken en verantwoordelijkheden:
Functioneel leiding geven aan 24 mensen
Verantwoordelijk voor indeling roosters (vroege en late dienst), vakantieplanning, afdelingen kas, debiteuren en algemeen
Servicegarantie gemiddelde wachttijd voor klant was 15 minuten.
Elke dag kas opmaken en boekhouding bijhouden
Mede verantwoordelijk voor kasverschillen
Opvang moeilijke en/of agressieve klanten
Bij afwezigheid manager haar taken overnemen
Werkoverleg tijdens werktijd regelen in 2 groepen

Werkwijze en resultaten:
Dagelijks kas opmaken, gemiddeld ƒ 120.000,- en afdracht verzorgen
Medewerkers voelden zich verantwoordelijk voor wachttijden klanten
Hoge werkdruk, lange werkdagen, begroot was 450 klanten per dag, waren er echter 700
Medewerkers bleven vaak op eigen initiatief langer doorwerken
Gemiddelde wachttijd van klant lag nagenoeg altijd onder de 15 min., enkele extreme dagen als uitzondering (meer dan 900 klanten)
’s Ochtend voor werk korte besprekingen, waar liggen verbeterpunten
Klanten op hoogte houden als het wat langer kon duren
Ingrijpen bij drukte door b.v. minder belaste afd. extra klanten te geven

2 / 1998- 8 / 1999 ENW NV Energiebedrijf
Functie: Teamleider callcenter

Taken en verantwoordelijkheden:
Functioneel leiding aan 15 medewerkers
Indelen roosters (vroege en late dienst), vakantieplanning
Bij afwezigheid manager verantwoordelijk voor voortgang callcenter
Leiden overleg met andere teamleiders

Werkwijze en resultaten:
Korte wachttijden, goede teamgeest door o.a. duidelijke afspraken
Veel sturing en coaching

2 / 1996 – 2 / 1998 ENW NV Energiebedrijf
Functie: Medewerker Transfergroep
Transfergroep was:
Kweekvijverproject met coaching, opleidingsfaciliteiten en loopbaanplanning, werkzaam op zowel front- als backoffice.

8 / 1992 – 2 / 1996 GEB Energiebedrijf Amsterdam
Functie: Medewerker Directe Klanten Kontakten (DKK)

1 / 1987 – 8 / 1992 Gemeentelijk Woningbedrijf Amsterdam
Functie: Technisch Administratief Medewerker

7 / 1985 – 11 / 1986 Bardancing Bolero
Functie: Barkeeper

12 / 1980 – 8 / 1985 GSD Gemeentelijke Sociale Dienst Amsterdam
Functie: Berekenaar van uitkeringen WWV, RWW en ABW


Opleiding interimmanager

Opleiding

Trainers opleiding : diploma behaald in 2002 bij BTA-training (Bureau Training&Advies)
Middelmanagement : diploma behaald in 1997 bij ISBW
HAVO : diploma behaald in 1980

Cursussen

2000 tot heden Vele cursussen in persoonlijke ontwikkeling
2000 Klantgericht schrijven Certificaat
1999 Verkooptechnieken Certificaat
1998 Word en Excel Certificaat
1995 Situationeel leiderschap II Certificaat


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik ben een “people-manager” met een coachende, stimulerende stijl van leidinggeven met oog voor resultaat.
Mijn eigenschappen: open communicatie, stimuleren, coachen, motiveren, humor, verantwoordelijk (geven en nemen), stressbestendig, flexibel, resultaatgericht, teamplayer.
Ik geloof namelijk dat iedereen een unieke gave, een apart talent bezit die hem\haar verder kan brengen, zowel privé als op het werk. Mijn passie is om het beste uit de mensen te halen door o.a. de relatie serieus te nemen.


Talenkennis interimmanager

Duits en Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken: